Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Batterij van sleutel vervangen

Filluar nga Stephan, Shtator 13, 2017, 05:37:57 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Stephan

Het dashboard geeft aan dat de batterij van de sleutel bijna leeg is. Kan ik deze eenvoudig zelf vervangen of moet de sleutel na vervanging weer ingelezen worden?

Stephan

Zelf ook meteen wat op internet gaan zoeken en een handig filmpje gevonden:

https://www.youtube.com/watch?v=TQXmCFuXEHI

Er moet dus een CR2032-batterij in.

Goosman

Simpel klusje, hoeft niet opnieuw te worden ingelezen.

Stephan

Inderdaad. Gisteren gedaan en nog simpeler dan het vervangen van de batterij van de televisieafstandsbediening.  8)

Ben stiekem benieuwd hoeveel mensen hiervoor toch nog naar hun dealer gaan en wat ze dan mogen afrekenen.  :D

Stigter

Een keer gedaan, dit omdat ik toevalligerwijs toch bij de dealer was..
Batterijtje was een dure, ruim 5 euro toendertijd..
Batterijtjes heb ik tegenwoordig op voorraand.. zoals gezegd, simpele handeling.

BriannNL

Het blijft me toch verbazen hoe je bij garages, en bij dealers in het bijzonder, afgezet wordt. Ik snap dat voor niets de zon op gaat, maar ik vind het regelmatig best wel ver gaan.

Marcuz77

Terwijl je met dit soort dingen een beetje binding aan een garage zou kunnen genereren

Leo

De dealer hanteert vaak 1 prijs voor batterij vervangen.

Bij sommige sleutels stelt dat niks voor maar wanneer het veel werk is wilt de dealer die kosten ook gedekt hebben zonder daarvoor verschillende prijzen te moeten doorrekeken.

Zelfde als het vervangen van een lampje. Kost €14,50 bij de dealer. Bij een colt kun je er nog redelijk bij.
Maar wat nou als er vanalles gedemonteerd moet worden dan wil je ook geen dure rekening voor het vervangen van 1 lampje.

BriannNL

Citim nga: Marcuz77 ne Shtator 20, 2017, 08:15:05 PD
Terwijl je met dit soort dingen een beetje binding aan een garage zou kunnen genereren


Precies ja, voor een dealer kost zo'n batterijtje helemaal niks.


Citim nga: Leo ne Shtator 20, 2017, 02:02:50 MD
De dealer hanteert vaak 1 prijs voor batterij vervangen.
(...)
Maar wat nou als er vanalles gedemonteerd moet worden dan wil je ook geen dure rekening voor het vervangen van 1 lampje.


Ze kunnen ook gewoon een vaste prijs rekenen per type auto. Zou ook wel een beetje raar zijn als ik bijvoorbeeld met een Colt veel meer moet betalen, omdat het bijvoorbeeld bij een Outlander lastig zou zijn.