Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen

Filluar nga Goosman, Korrik 06, 2016, 12:44:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Goosman

Hallo allemaal,


Na een 8-tal jaren in een Grand Scenic te hebben rond getuft is het ding (uiteraard) elektronisch overleden. Op zoek naar iets anders dus. Twee jaar geleden als eens naar een ASX gekeken, maar die viel toch wat tegen qua rijgedrag. Moet haast exemplarisch zijn geweest, want een nieuwe proefrit gisteren beviel prima. Akkoord, motorisch is de ASX geen beest, maar dat hoeft ook niet voor mij. We hoeven er ook geen caravan achter te hangen, dat scheelt. Ik verwacht vooral betrouwbaarheid, comfortabel rijgedrag, lage onderhoudskosten en een acceptabel verbruik (lees dat 1:13 tot 14 bij een normale rijstijl gemiddeld is voor de ASX).


Ons oog is gevallen op een Intense uit 2012 met krap 90.000 km op de teller. Dealer-onderhouden, staat bij Wassink in Boxmeer, en men checkt nog of de modificatie aan het pano-dak is uitgevoerd of niet nodig is geweest. Enige wat deze ASX ontbeert is de ingebouwde navigatie, maar daar hoor ik ook wat wisselende ervaringen over, dus daar hoef ik denk ik ook niet zo rouwig om te zijn. Zijn er nog zaken waarvan jullie als ASX-ervaringsdeskundigen zeggen: 'let daar vooral op'...?


Hartelijke groet,


CJ

Goosman




De knoop is doorgehakt. Het is een 2011 Instyle geworden. Er zitten nogal wat opties op:
- 18 inch velgen
- Rockgate Fosgate subwoofer 'in da trunk' (man, wat een herrie maakt dat ding...)
- Pioneer navi-entertainment systeem
- lederen interieur
- chroompakket

Wat moet er nog aan gebeuren:
- afneembare trekhaak (maar dat doen we wel als de auto afgeleverd is)
- nieuw (lederen) pookknopje (gunstiger om zelf te kopen dan dat door de dealert te laten regelen)
- full detail (weinig vertrouwen in de poetsbeurt bij aflevering); ga ik deels zelf doen (interieur, glaswerk, velgen, motorcompartiment, kunststof), maar ook een deel uitbesteden (koetswerk: polijsten, Gyeon of Nanolex  lakverzegeling).

En nu hopen op vele veilige, onbezorgde kilometers.
De Panda naast de ASX is ons tweede scheurijzer (zéér tevreden over !)


Goosman

De full detail laat nog even op zich wachten, maar heb zelf wel al het interieur onder handen genomen met diverse producten uit het Carclean assortiment. De trekhaak ligt er onder en heeft al een aantal keren goeie diensten bewezen. Heb het ding laten monteren nét over de grens in Belgie, scheelde nogal wat in de kosten. Ervaringen tot nu toe na 25000 km (er stond al 113000 op de tellert):
- geen enkel technisch probleem
- olieverbruik 1 ltr/10000km
- remblokken vóór vervangen
- achterbanden zijn volgend jaar aan de beurt
- goed tevreden over rijgedrag
- in de Alpen, volbeladen + dakkoffer + 4 volwassenen iets betere trekkracht dan de vorige auto (Grand Scenic 2.0), maar het houd niet over; soms is terugschakelen naar de 4 nodig. Geen ramp.
- radio (Pioneer Rockford Fosgate): belachelijk slechte ontvangst, zeker in Belgie, Luxemburg, Frankrijk en Italie, maar ook in Nederland valt het zwaar tegen.
- navigatie: matig. Het ding raakt vooral in Zuid Europa regelmatig de weg volledig kwijt.