Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Terugkomende motor storing

Filluar nga NVK, Mars 21, 2018, 09:22:22 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

NVK

Hoi allemaal,


Ik ben nieuw hier en wil jullie wat vragen, sinds een paar maanden heb ik een Spacestar 1.8 GDI uit 2000 een aantal weken geen problemen ondervonden.
Maar nu hier komt het, ik probeer het als leek goed te omschrijven en hopelijk weten jullie een oplossing.
Een aantal weken nu, na een tijdje lang of kort rijden knippert het motor lampje en de motor loopt nog wel maar wil niet meer vooruit een geeft een zacht hangend motor geluid ik laat de auto door rollen om het ergens tot stilstand te zetten ik wacht dan enkele minuten start de auto en kan weer verder rijden dit gaat soms lange tijd goed en begint het weer van voor af aan. Hierdoor durf ik geen lange afstanden te rijden want lijkt mij niet slim om zo op de snelweg te rijden omdat ik de auto echt aan de kant moet zetten. De auto is 2x uitgelezen en gereset, uit het uitlezen kwam niet veel omdat er op dat moment geen storing is want dat is het rare het gaat een tijdje goed en dan een paar dagen weer niet. Later kwam eruit dat de luchtmassa meter vervangen moest worden en dat is gedaan hierdoor is het een tjjdje goed gegaan maar vandaag knipperde het lampje weer en wilde niet meer vooruit en de motor leek een hoge toeren te hebben wat geluid betreft, ook viel mij op dat de auto niet mooi stationair loopt, waardoor het lijkt af het wil afslaan en soms loopt de motor wel mooi stationair....


Kunnen jullie mij hierbij helpen zodat wij weten waar er ongeveer gezocht moet worden en niet dat er van alles vervangen word wat misschien niet nodig is of mij vanalles wijs word gemaakt omdat ik geen verstand van auto's heb en aangezien ik dit eerder heb meegemaakt!


Zie jullie reacties graag tegemoet en alvast vriendelijk bedankt!

Entharion

Hallo NVK,

Jammer dat je problemen hebt met je spacestar, GDI motoren zijn een apart geval en hebben wat aandachtspuntjes, deze kun je hier terugvinden;http://www.mitsubishi-owners-club.nl/forum/index.php?topic=9760.0

Welke code kwam eruit bij het uitlezen? Dat zou enigszins een richting kunnen geven om een oplossing te zoeken.

Groetjes,

Rens

NVK

Hoi rens,


Bedankt voor je reactie en heb uiteraard je link bekeken en gelezen en bepaalde punten opgeschreven als geheugensteuntje betreft de olie en brandstof aangezien ik een leek ben betreft auto's, en ook enigzins een tikje verbaasd was over het type brandstof RON98 dat deze beter zou zijn voor de motor.....ik tank euro95 is mij ook niet anders verteld bij aanschaf......is dit mijn fout, kan dit kwaad.....voel mij nu een beetje stom :( ..... is dit de oorzaak van de storing die ik in mijn oproep beschrijf??


Welke code er uit de 2de uitlezing kwam daar was ik niet bij dus heb daar geen antwoord op wel is er een luchtmassa meter vervangen en dat heeft kort geholpen
Bij de eerste uitlezing kwam niets uit maar hebben ze de auto wel gereset ook dit heeft kort geholpen.


MVG

Entharion

Citim nga: NVK ne Mars 21, 2018, 11:05:33 MD
Hoi rens,

Bedankt voor je reactie en heb uiteraard je link bekeken en gelezen en bepaalde punten opgeschreven als geheugensteuntje betreft de olie en brandstof aangezien ik een leek ben betreft auto's, en ook enigzins een tikje verbaasd was over het type brandstof RON98 dat deze beter zou zijn voor de motor.....ik tank euro95 is mij ook niet anders verteld bij aanschaf......is dit mijn fout, kan dit kwaad.....voel mij nu een beetje stom :( ..... is dit de oorzaak van de storing die ik in mijn oproep beschrijf??

Welke code er uit de 2de uitlezing kwam daar was ik niet bij dus heb daar geen antwoord op wel is er een luchtmassa meter vervangen en dat heeft kort geholpen
Bij de eerste uitlezing kwam niets uit maar hebben ze de auto wel gereset ook dit heeft kort geholpen.

MVG

Hey NVK,

Wat de brandstof betreft, sinds een paar jaar wordt er in nederland 10% ethanol toegevoegd aan 95, daar kan een GDI niet zo goed tegen.

Info;
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10
http://e10check.wpengine.com/

Jammer dat je geen code hebt kunnen krijgen, maar je kunt in elk geval nu de brandstof proberen uit te sluiten, de tank leegrijden en dan 98 tanken...

Nobodie14

Op basis van wat je vertelt (en zonder de foutmeldingen - of meer over onderhoudshistorie van de auto te weten) gok ik op de BDP / krukassensor.
Vooral vanwege het geen trekkracht hebben na een tijdje rijden, af laten koelen en dan weer (even) kunnen rijden.

NVK

Bedankt voor jouw reactie, maandag word de auto opgehaald en word er zeker naar de krukas sensor gekeken, gisteren ging het motor lampje weer branden of eerder knipperen en maakte de motor een soort van hoge toeren geluid en heb de auto weer uit laten rollen naar een parkeer plek bij uistappen merkte ik op dat er een spoor op de straat lag wat leek op olie en rook het naar bezine, wat van de uitlaat kwam deze was nat en daar ook de benzine lucht hing. Ga er niet meer mee rijden tot het genaakt is. Wat onderhoud aan mijn auto betreft weet ik weinig van want ik heb deze auto pas een paar maanden, bij een autodealer gekocht die schijnbaar niet al te beste auto's verkoopt aangezien dit al zeer snel na aankoop is gebeurd en hij volgens eigen zeggen een goede auto heeft verkocht....terwijl ik na 2 weken een nieuwe draag arm heb moeten laten plaatsen omdat deze erg piepte en kraakte en een bevriende autokenner had ondekt dat er een soort kopervet zo dik erop was gesmeerd om dit enige tijd vet te houden en ik als leek daar niet bewust van was.
Maar oke maandag gaat hij naar een goede garage, ook werd ik er op gewezen dat ik door de garage de klop/pingel sensor (misfire), hopelijk schrijf ik het goed,  moest laten nakijken, dus afwachten maar.


MVG,


Nancy

NVK

Citim nga: Entharion ne Mars 22, 2018, 01:03:11 PD
Hey NVK,

Wat de brandstof betreft, sinds een paar jaar wordt er in nederland 10% ethanol toegevoegd aan 95, daar kan een GDI niet zo goed tegen.

Info;
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10
http://e10check.wpengine.com/

Jammer dat je geen code hebt kunnen krijgen, maar je kunt in elk geval nu de brandstof proberen uit te sluiten, de tank leegrijden en dan 98 tanken...




Citim nga: Entharion ne Mars 22, 2018, 01:03:11 PD
Hey NVK,

Wat de brandstof betreft, sinds een paar jaar wordt er in nederland 10% ethanol toegevoegd aan 95, daar kan een GDI niet zo goed tegen.

Info;
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10
http://e10check.wpengine.com/

Jammer dat je geen code hebt kunnen krijgen, maar je kunt in elk geval nu de brandstof proberen uit te sluiten, de tank leegrijden en dan 98 tanken...






Dit gaan we zeker doen, bedankt!!

Leo

Citim nga: Entharion ne Mars 22, 2018, 01:03:11 PD
Hey NVK,

Wat de brandstof betreft, sinds een paar jaar wordt er in nederland 10% ethanol toegevoegd aan 95, daar kan een GDI niet zo goed tegen.

Info;
https://www.anwb.nl/auto/brandstof/e10
http://e10check.wpengine.com/

Jammer dat je geen code hebt kunnen krijgen, maar je kunt in elk geval nu de brandstof proberen uit te sluiten, de tank leegrijden en dan 98 tanken...

E10 is nog niet officieel ingevoerd in nederland maar kat komt waarschijnlijk wel dit jaar. Er staat dan ook e10 ron 95 op de pomp.

Ik zelf tank alleen 98 (shell vpower)