Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Outlander 2011 tunen

Filluar nga florjon, Tetor 31, 2017, 09:08:27 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

florjon


Hi allemaal,


Nieuwe forum gebruiker hier, en om maar gelijk met de deur in huis te vallen, ik wil mijn outlander 2.0 2011 (147pk) graag chiptunen.
Nu word je op internet doodgegooid met de aantallen van websites die zeggen dit te kunnen.
Allemaal met dezelfde leuke grafiekjes en resultaten, maar ik ben bang dat het gros daarvan een standaard software pakketje hebben wat wellicht schadelijker voor je motor is dan zou moeten...
Nu hoeft het ook niet voor speciaal maatwerk te zijn (andere woorden, eur 800,- is mij veel te veel  :D )


Dus, heeft iemand een tip waar ik mijn auto in iets meer vertrouwen naar toe zou kunnen brengen?
Liefst omgeving/regio amsterdam.


mvg
Floris

trancedrift

Benzine motoren moet je beter niet ga chiptunen, maar direct met ecu gaan werken. "Chiptuning" is voor diesels, wat meer brandstof druk en opa, klaar. Kan verder weinig mis gaan. Ik zou altijd "op maat" tuning adviseren.


Ik doe het zelf hobbymatig voor een tiende van de genoemde prijs maar alleen voor vrienden, en als ik tijd voor heb.





florjon


Kijk, weer wat geleerd, ECU tunen dus.


Dan lichte aanpassing van mijn vraag, iemand een tip voor een goed bedrijf die dit voor mij kan doen?  :)

Leo

Autos met turbo zijn prima te tunen maar zit deze ook op je outlander?

florjon


Hi
ik heb (helaas) geen turbo.
Type CWB / Variant CB411
Cylinder 1.998 cm3
Vermogen 108.0 kW (147 pkg)


Chaoth

Dan heet dit weinig zin. Kost veel en brengt weinig op.