Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Uitlijnen na vervangen Schokbreker

Filluar nga Marcuz77, Shtator 25, 2017, 08:22:26 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marcuz77

Er zit een rare kwaak in mijn rechtsvoor schokbreker sinds het ongeluk, nu wil ik hem omwisselen met een gelijke schokbreker van de sloop.
Moet ik na montage mijn auto laten uitlijnen?
Als ik zie hoe deze gemonteerd is, lijkt het me niet.
Over een maand of twee, als ik mijn velgen ga wisselen, wordt hij toch uitgelijnd.

Leo

Als je over 2 maanden toch gaat uitlijnen dan kun je er rustig mee wachten

Nobodie14

Persoonlijk zou ik de wagen wel uit laten lijnen na het monteren van de schokdemper.
Vooral omdat je een ongeluk met de auto gehad hebt.
Ze zullen dan op eventuele kromme draagarmen / stuurstangen / stabilisatorstang / stuurhuis moeten controleren als onderdeel van het uitlijnen.

Als je van velgen gaat wisselen, dan zeg je dat uitlijnen niet nodig is omdat dit al gedaan is.
Persoonlijk zou ik de wagen dan ook weer uit laten lijnen als de ET waarde afwijkt.



Marcuz77

Hij is uitgelijnd na het ongeluk en eens in per jaar(of anderhalf) lijn ik hem zoiezo uit, ook worden banden dan gebalanceerd.


Het zijn exact dezelfde velgen dus ET waarde wijkt niet af, deze zijn alleen iets knapper.


Prometheus

Voordempers zijn van het McPherson type en de manier waarop de demper/veer op de draagarm is gemonteerd bepaald tevens het camber / wielvlucht, dus ALTIJD uit laten lijnen na vervanging van de demper(s) of veren.