Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Colt 1.3 all-shift gaat soms niet in achteruit

Filluar nga koetszy, Korrik 18, 2017, 09:24:48 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

koetszy

Goedenavond,


we hebben een klein probleempje met de Colt. Soms, meestal na een tijdje stilstaan, gaat de auto, met all-shift, niet in zijn achteruit. Er verschijnt dan een O in plaats van een R in het infodisplay. Ik krijg hem er dan ook niet in, ook niet met een klein stukje naar voren rijden, rempedaal indrukken en opnieuw van N naar R schakelen.


Een kennis van me, met een Smart For Four heeft iets soortgelijks ook aan de hand gehad, bij hem bleek het een probleem met de remlichtschakelaar te zijn. Nadat deze is vervangen werkte alles weer naar behoren. Bij hem was het echter zo dat zijn remlichten niet meer werkten, bij mij is dat wel het geval.


De garage zegt dat de achteruit niet gesynchroniseerd is en dat het daaraan ligt. Dit lijkt mij echter maar een deel van het probleem.


Vraag:


*Is de Allshift van Mitsubishi technisch identiek aan de Softouch van Smart?
* Kent een van jullie dit probleem?


Bedankt!


Marcuz77

Het probleem is bij mij bekend van dit type, weet alleen niet meer wat de oplossing was, sorry

Leo

de colt staat op een gedeeld platform met de smart fourfour maar of het 1 op 1 hetzelfde is durf ik niet te zeggen

koetszy

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, de auto gaat morgen weer naar de garage, ik ben benieuwd!

koetszy

Hoi,


inmiddels weer terug van vakantie... De Colt gaat weer in zijn achteruit dankzij een softwareupdate, uitgevoerd door de Mitsubishi-dealer. Nogmaals bedankt voor het meedenken!

Karl

Beetje oud topic, maar om nou een nieuw topic te openen over hetzelfde onderwerp is ook zoiets.


Onze Colt 1,3 allshift uit 2004 heeft/had hetzelfde probleem. Soms wil die niet in z'n achteruit. In plaats van "R" verschijnt dan een "0" in het display. Vanmiddag bleek dat onze auto nog geen software update had. Nu dus wel. Kosten: €25.  Ik heb goede hoop dat ons automaatprobleempje nu ook opgelost is.


Groeten, Karl