Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Lancer 2.0 stottert af en toe op LPG (misfire)

Filluar nga Marco90, Mars 29, 2016, 07:47:45 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marco90

Ik heb sinds een tijdje last van misfires bij mijn Lancer 2.0 station LPG (Vialle).
Als eerst heb ik de bougies maar weer vervangen, hierna een maand geen last van gehad en vandaag begon het weer. De motor stottert op dat moment een tijdje en ineens is het weer over.


Het motormanagement lampje brand eigenlijk altijd (code P0420) Catalyst system efficiency below threshold. En daar kwam vanmiddag P0303 bij.


De LPG pomp is een paar maand geleden vervangen door een gereviseerde pomp (oude had het begeven)


Ik las ergens iets over dat de inlaatbuisjes van LPG injectoren verstopt kunnen raken of iets dergelijks waardoor ze mogelijk kunnen bevriezen.
Kan iemand mij vertellen welke onderdelen ik mogelijk nodig zal zijn voor de injectoren? of dat ik ze mogelijk kan schoonmaken of iets dergelijks?
 

Donkervoortje

Beste,


Kijk evens bij de discussie van 2015.
Zoek op lancer loopt af en toe op 3 poten.


Succes!

Marco90

Hallo,


Bedankt voor je reactie. Ik heb volgens mij het topic gevonden die jij bedoeld waar de lamda het probleem was.


Ik denk dat mijn probleem iets complexer is dan dat. Ik ben er namelijk achter gekomen wat de misfires triggerd.
Het probleem ontstaat alleen wanneer ik voor een langere tijd de auto laat uitrollen in de versnelling.
Zolang ik bij het uitrollen de koppeling in trap of de auto in neutraal zet (dat de motor stationair draait) slaat hij niet in storing.
Het lijkt mij iets dat tijdens het uitrollen de injectoren uit gaan en niet aan gaan op het moment dat ik weer gas geef. Zolang hij stationair blijft draaien blijven de injectoren inspuiten en slaan ze dus niet in storing.
Overschakelen naar benzine (tijdens de misfires) helpt niks dus het ligt volgens mij niet aan de injectoren maar ergens aan een sensor of de ECU zelf.

Erik van der Vlist

Hoi,
Dit heb ik ook met mijn 1.6 Lancer Wagon, ook getriggerd door laten uitrollen en dan P301 of P304. Deze worden bediend door dezelfde bobine. Omwisselen van de bobines hielp niet. Ik heb het ongeveer 1x in de 6 weken en heb het maar geaccepteerd.
Mocht je een oplossing hebben dan hoor ik het graag.
Groeten, Erik.

Marco90

Hallo Erik,


Bobine wisselen helpt inderdaad niet.
Ik heb alleen laatst wel een tip gekregen dat het mogelijk iets met vacuüm te maken kan hebben. Aangezien de motor bij het uitrollen vacuüm creëert. Mogelijk is er ergens een klep die daardoor dicht gaat en moeizaam weer open gaat.
Zelf denk ik dat dit de brandstof toevoer zo goed als afsluit waardoor het vermogen weg is.


CvW

Je zult naar de gasspecialist moeten om de rubbers/pakkingen van de gasinjectoren te laten vervangen. Bij uitlezen zie je de melding misfire op een cylinder en daar lekt de injector. Wat je schrijft klopt, het gas bevriest tijdens lang uitrollen van de auto doordat die pakking lekt en er (dus) valse lucht bij komt. Zolang het gas bevroren is loopt de motor op 3 pitten.

Overschakelen naar benzine zou wel moeten helpen omdat alleen de gasinjectoren last hebben van de bevriezing. Dit is in ieder geval een known issue bij Vialle installaties. De gasspecialist kan misschien de rubbers/pakkingen vervangen. Lukt dat niet dan heb je nieuwe injectoren nodig om het probleem helemaal op te lossen. Ik heb geen idee welke onderdelen je nodig hebt om dit op te lossen. Het is een vrij specialistisch klusje begreep ik, dus weet waar je aan begint.

Erik van der Vlist


Even een check of dit een symptoom is van verergering:Inmiddels start mijn auto niet goed meer. De startmotor gaat rond maar de auto slaat niet snel aan en als ie aanslaat bokt ie alsof ie niet op 4 cilinders loopt, als ie dan na een 45 seconden goed loopt dan slaat ie vaak weer af. Ook bij het warm rijden op benzine heb ik minder vermogen en hij trekt dus slecht of niet op. Op LPG gaat dat prima. Kan een lekke lpg-injector negatieve invloed hebben op benzine vermogen en dan niet op LPG vermogen? Als ik bij het starten remmenreiniger in de inlaat spuit gaat het starten beter.


CvW

Ik kan mij bijna niet voorstellen dat deze symptomen bij een lekke LPG injector horen. Als de injector namelijk lekt en het gas bevriest kun je op dat moment overschakelen op benzine waarna je direct van het lopen op 3-pitten probleem verlost bent.
Heb jij het benzinefilter al gecontroleerd? Het lijkt er bijna op dat de motor te weinig benzine aangevoerd krijgt.

Marco90

Op benzine of gas maakt allebei geen verschil.
Beide hebben genoeg vermogen.


Alleen na het uitrollen met de auto in de versnelling slaat hij in storing.
Zo lang ik hem maar stationair laat draaien, koppeling ingedrukt of in de vrij, komt de storing er ook niet in en rijd hij probleem loos.

Erik van der Vlist

Hoi Marco en CvW,
Als ik CvW goed begrijp heb ik zowel het probleem van Marco als een ander probleem (slecht aanslaan op benzine)
Zijn laatste reactie was dus voor mij en niet voor Marco.
Voor de helderheid dus beter om het gescheiden te houden. Ik zal een update doen in  "Lancer Mitsubishi LANCER WAGON 2008: Slaat moeilijk aan op benz (lpg-g3 auto)"
Vervolgreacties zijn zeer welkom.