Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Outlander Turbo 2005 met verhoogde druk

Filluar nga outlander_turbo, Shkurt 07, 2018, 11:52:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

outlander_turbo

Hallo allemaal,

Ik heb me zojuist aangemeld op dit forum. Ik ben Ed en ik rij voornamelijk in een getunede Audi A3 2.0 TDI. :)
Wat doet ie hier, zullen jullie je afvragen. Nou, ik heb me eigenlijk aangemeld voor mijn buurman die recentelijk een Outlander Turbo uit 2005 heeft overgenomen. De vorige eigenaar heeft een boostcontroller op de turbo gemonteerd en rijdt met maximale boostpiek van rond de 1,2 bar rond. Ik was met mijn buurman meegegaan om naar de Outlander te komen kijken en te checken. De eigenaar had puur de boost verhoogd, echter zonder het mengsel softwarematig te laten aanpassen. Ik dacht al dat dat nooit slim kon zijn, maar de eigenaar beweerde dat dat wel kon, omdat de computer het mengsel automatisch zou aanpassen. Nou weet ik dat de computer wel eea kan compenseren, maar een boostverschil van 0,5-0,6 bar met alleen drukverhoging is vragen om problemen.

En inderdaad, op de snelweg terug naar huis, bij maximale acceleraties bleek de fuelcut erin te slaan (opeens heftig inhouden). Ik had dit even voorgelegd aan een maat van me die meer kennis van Mitsu-motoren heeft. Hij heeft de mogelijkheid om eea aan te passen in de computer.
Maar ik denk dat het verstandig is om sowieso de Outlanders met normale boost op de rollenbank te zetten en te meten wat erin zit en daarna de software te laten aanpassen aan de verhoogde turbodruk.

De vraag is nu welke tuners verstand hebben van Mitsubishi? Ik heb begrepen dat uit een gezond blok nog een 265-270 pk gehaald kan worden met zo'n 380 Nm?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden. 

4Koen63

Ik zag dat u deze vraag ook had gesteld op de Facebookpagina van de MOC..


Bent u daar al iets wijzer uit geworden?  ;D

outlander_turbo

#2
Ik had al een tuner benaderd die de software specifiek voor de ECU van deze Outlander heeft. Het kost bij deze tuner een kleine 500 Euro, dat is incl rollenbankmeting. 260 PK en 370 Nm koppel zouden er dan gehaald kunnen worden. Ik heb overigens de boostcontroller (er zitten 3 standen op) 2 standen teruggezet. De boost blijft nu beperkt tot zo'n 0.8 bar max. Dat is voorlopig een stuk veiliger dan rijden met meer dan 1 bar turbodruk.