Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

start en stop systeem werkt niet

Filluar nga Flits, Korrik 19, 2012, 01:58:14 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Flits

Ik heb gisteren mijn ASX opgehaald en merkte vandaag dat het AS&G systeem niet werkt. Ook als de motor op temperatuur is werkt het systeem niet.
Volgens de garage zou het kunnen zijn dat de auto eerst ingereden moet worden, maar hierover staat niets in het boekje.
Heeft iemand soortgelijke ervaring of weet iemand een oplossing?

Stigter

Alleen met ideale omstandigheden werkt het as&g systeem. Daar valt geen peil op te trekken. Maar onthoud wel, als de auto niet vanzelf uitgaat, dan heb je dus onvoldoende "power" om de auto ook weer te starten. Daarom stopt de motor niet.

Ik neem even voor het gemak aan dat je de versnelling in zijn vrij zet, voet op de rem en ontkoppeld?

Mijn ervaring is, ik gebruik het eigenlijk nooit, gebeurd mij zelden dat ik lang moet wachten en als het wel zo is (denk aan openstaande brug, etc) dan start de auto uit zichzelf weer na zo'n 3 tot 5 minuten stil te hebben gestaan.


h.drost47

Ik heb sinds november een ASX Intense Cleartec en ben erg tevreden. Ook over het AS&G systeem.
Het werkt precies zoals het moet, bij motor op temperatuur slaat hij af wanneer ik ontkoppel en
de versnellingspook in z'n "vrij" zet. Net als Stigter meldt, slaat hij vanzelf weer aan als de motor
te koud wordt. Andersom werkt dat ook. Als ik moet wachten terwijl de motor nog te koud is,
slaat hij af zodra de motor opgewarmd is.
Het verhaal over eerst inrijden, lijkt me pure kletskoek. Naar mijn idee moet je terug naar de dealer
en dringend verzoeken je niet met een kluitje in het riet te sturen.
Succes ermee.

Evo driver

Inrijden slaat nergens op.

Waarschijnlijk is de accu te zwak of niet helemaal opgeladen voor de aflevering.
Ook moet de keuze stand van de kachel niet op het voorruit staan maar 2 tikjes er naast.
Ook als de airco flink moet werken slaat hij niet uit.
Motorkap en deuren moeten gesloten zijn.
Koppeling los en in zijn vrij.
Er moet minimaal met een snelheid van 3 of 30 km/uur zijn gereden
Tijdslimiet is ook iets van 3 minuten voor dat het pas kan werken vanaf het starten van de auto met de sleutel.
En de motor moet op temperatuur zijn.

Dit zijn de basis dingen die goed moeten zijn anders werkt het niet. Zit er een storing in dan blijft het AS&G lampje oranje branden in je dash

Flits

Vandaag blijkt het systeem wel te werken, al na een paar km deed het systeem wat het geacht wordt te doen.
Dank voor de suggesties.

Wizfinger

Hi allemaal ik heb een Outlander III 2012 automaat en daar zit AS&G op. Ik vraag me af: is het volgende nou normaal of heb ik een defect?

Het groene A symbool verschijnt namelijk af en toe de hele dag, soms de hele dag niet, soms pas na een heel eind rijden, en soms gaat het elke 10 seconden aan en weer uit.

Soms is ie uit, en als ik dan stil ga staan bij een stoplicht, dan gaat ie opeens aan en gaat de motor uit terwijl ik dan al heel lang stil sta.

Ik weet uit de handleiding dat AS&G alleen beschikbaar is als de accu niet te veel belast wordt (dus niet als je 3 telefoons aan het opladen bent, of als de airco keihard moet werken.) Maar bij mij lijkt het compleet willekeurig aan en uit te gaan, ook als de airco uit staat e.d. Soms gaat het gewoon wel aan terwijl de airco aan staat en ik de iPhone oplaad.

Is dit nou normaal en moet ik niet zeuren, of is ie defect?