Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Grandis naar lpg?

Filluar nga Dennisvanderkraan1983, Janar 14, 2015, 08:47:20 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Dennisvanderkraan1983

hallo allen ik ben nieuw hier en heb net een Grandis uit 2006 gekocht met 160000 km erop ik denk er over om lpg in te bouwen maar twijfel hier over ik rijd zo een 20000 km per jaar maar moet een behoorlijke caravan gaan trekken, heb verbruik van 1:10 normaal is vrij pittig vandaar de gedachte voor lpg.
Hoor graag wat ervaringen


Gr

Fredje1

vind je verbruik van 1:10 pittig ?
dan ga je schrikken van het verbruik met Caravan ;-)
bij mij 1:7,5  / 1:8 bij 90 - 100 Km/h ( is wel een 2,4 automaat.)
alleen rustig rijden 80 - 90 Km/h kan besparing geven.
Grandis is nagenoeg probleemloos je weet nooit wat dat met LPG gaat doen,
en dan die tank zit overal in de weg. (als je de Benzinetank intact laat.)

EnnoE34

Goede LPG inbouwer opzoeken....


En van die literprijs besparing kun je desnoods een redelijke koprevisie uit laten voeren. Het voordeel is dat je brandstofkosten minimaal 10 cent per km gaan zakken. Meerkosten van de belasting zullen niet extreem zijn, want G3....en een moderne G3 installatie is ook niet meer de duurste.




PaulvdH

Ik heb mijn Grandis om laten bouwen naar LPG. is wel de oude installatie uit mijn vorige oude (3jr oud), en tevens een systeem in laten bouwen om de kleppen te beschermen. Ik weet niet waar je woont, maar hier in limburg is belgie"kortbij en daar betaal je tegenwoordig 30cent per liter lpg.... tel uit je winst. Gemiddeld rij ik 1 op 8 met de grandis, met Who Cares bij 30 cent per liter???
Ok, kofferbak is sterk gereduceerd, maar nog altijd voldoende. voor vakantie vieren heb je een grote dakkoffers beschikbaar... ik wil niets lieverd... ben een tevreden LPG rijder!!