Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Terugroepactie ASX ivm ruitenwissermotor en gasveren achterklep

Filluar nga Stephan, Nentor 12, 2017, 06:33:31 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mario

Ik kreeg de oproep ook.  Controle is op verzoek dealer uitgesteld naar januari 2018 omdat "uit ervaring bleek dat alle ruitenwissermotoren vervangen moesten worden" en eerst controleren en daarna terugkomen  zou 2 keer lastig voor me zijn. Op mijn verzoek doen ze er een gratis reparatietje bij.  Hulde.





skunk

Citim nga: mario ne Dhjetor 26, 2017, 02:54:19 MD
Ik kreeg de oproep ook.  Controle is op verzoek dealer uitgesteld naar januari 2018 omdat "uit ervaring bleek dat alle ruitenwissermotoren vervangen moesten worden" en eerst controleren en daarna terugkomen  zou 2 keer lastig voor me zijn. Op mijn verzoek doen ze er een gratis reparatietje bij.  Hulde.


Dat is goed om te weten. De onze moet eind van de maand voor beurt en dan de terug roepacties. Dus de motor moet echt vervangen worden.

Goosman


Stephan


skunk

die van ons is ook gedaan gelukkig ;)
Helaas was er bij de beurt meer ellende dan verwacht de krukaskeerring is kapot dus er loopt aardig wat olie uit het blok. Over 2 weken terug voor een reparatie :(

Stephan

Ai, da's een teleurstelling.

Hebben jullie bij de terugroepactie ook een Eclipse Cross meegekregen als leenauto? Wij hebben er een ochtend in mogen rijden. Leuk wagentje, maar we ruilen 'm zeker niet in. Onze ASX rijdt nog veel te lekker.

Goosman

Bovendien: wat een foeilelijke kont heeft die Eclipse zeg; uitzicht naar achter wordt er ook niet beter op met die dwarsbalk.

Stephan

Ja, inderdaad. Daar zag ik de toegevoegde waarde ook niet echt van in.  ;D

skunk

Citim nga: Stephan ne Janar 29, 2018, 03:57:33 MD
Ai, da's een teleurstelling.

Hebben jullie bij de terugroepactie ook een Eclipse Cross meegekregen als leenauto? Wij hebben er een ochtend in mogen rijden. Leuk wagentje, maar we ruilen 'm zeker niet in. Onze ASX rijdt nog veel te lekker.


nee helaas kreeg zo spacestar automaat mee helaas :)

Stephan

...vervolgens krijg ik van een kennis een APP´je, dat´ie ook een brief had ontvangen van de dealer voor een terugroepactie. Echter hij moet met zijn ASX terug voor een motorstuurrelais en het slotmechaniek?!?!?!

skunk

gaat weer lekker dan zullen wij deze ook wel ontvangen tzt gok ik.

skunk

gaat om de 2e generatie van de ASX dus die van ons niet gelukkig.

Stephan

Die van mij is van 2014, die van hem komt uit 2015. Zit daar de 'generatiekloof'?

Bert Bandit

Update:

Ik vond het wel zo netjes om jullie op de hoogte te brengen van de voortgang met onze ASX.

Gasveren en ruitenwissermotoren zijn vervangen door onze dealer (Tinholt, locatie Heemskerk) top geregeld.

Zoals hierboven vermeld hebben wij dus roest gevonden op onze achterklep... Tinholt gaf aan hiermee aan de slag te gaan, maar kon nog niets zeggen...

Inmiddels hebben we hierover uitsluitsel gekregen en is onze achterklep kosteloos vervangen voor een nieuwe...

De auto moest daarvoor naar Tinholt, locatie Velserbroek (zelf brengen, géén leenauto, want dat zit niet in het garantie-verhaal) Dat laatste was natuurlijk geen probleem.
Wij waren héél blij (lees: positief verrast) dat onze auto van 2011, nog steeds in aanmerking kon komen voor een nieuwe achterklep.

Wij hebben de auto weggebracht en aangegeven, dat:

- wij de auto graag met 3 stickers minder terug wilden krijgen, dus zonder: "cleartec", "mitsubishi" en "ASX" het drie-ruitjes logo in het midden mocht blijven.
- ons knipperlicht in de linker spiegel het niet deed, ook graag repareren.

Na een week konden wij de auto ophalen.

De klep was vervangen en zo zonder al die (in onze ogen) overbodige stickers oogt de auto een stuk strakker.
De klep had helaas wel een tint kleurverschil met de rest van de auto...
De bestuurdersdeur had een nieuwe kras, en een pitje in de lak, tot op het metaal van de auto (en die zat er écht nog niet in...)
Het knipperlichtje (LED) was vervangen in de spiegel. Het plastic van de spiegel licht beschadigd (zag ik bij thuiskomst)

Dealer gaf aan, dat het kleurverschil volgens de spuiter acceptabel was, en mede gevolg van een garantie-spuitklus, waarbij men niet mag "uitwasemen" in de andere carosseriedelen.
Dit zou namelijk niet vergoed worden. Dit, samen met de extra moeilijke kleur (granite brown) zou dat verklaren...

Het knipperlichtje in de spiegel viel (uiteraard) niet onder de garantie en moest dus betaald worden. (Geen probleem)
Ik hoop dat die van jullie niet stuk gaat:  € 164,62

Zo...

Dus over de service van Tinholt heb ik eigenlijk weinig te klagen, ze hebben er immers voor gezorgd, dat wij nu een roestvrije achterklep hebben.

Ik heb even getwijfeld, maar de auto opnieuw aanbieden om verder te praten over het kleurverschil, hem dan weer een week kwijt te zijn (als men het ermee eens is tenminste) en vervolgens maar afwachten of het lukt een betere match te spuiten en met mogelijk meer van die kleine verrassingskrasjes... daarvoor heb ik maar bedankt. Dat gebeurt immers allemaal extern, bij een spuiter.

We houden hem nu maar lekker thuis.

Afijn, jullie zijn op de hoogte, en wij gaan de ASX verder vertroetelen met een kleine lakreparatie aan de deur en hopelijk veel fijne vakantiekilometers deze zomer.

4Koen63

Je hebt 12 jaar carrosseriegarantie dus wat dat betreft is het geen wonder dat jullie auto uit 2011 hiervoor in de aanmerking kwam.


Jammer van het kleurverschil en de toegevoegde (kleine) schades aan de deur maar hopelijk wordt dat nog allemaal geregeld!