Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Evolution II 2.0

Filluar nga Evo driver, Gusht 10, 2012, 12:08:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Kurd024

Geen schroefje vergeten he !

Eclipse2G

balen maar wel een reden om het nu weer goed te doen!

succes ermee gaaf om te zien dat het weer ECHT EEN  NIEUWE auto word!!

Evo driver

Nou vanavond een goed gesprek gehad met de spuiter en gelukkig ook nog financieel aantrekkelijk dus ook de motor wordt vertroeteld !!

Eerst nog wat foto's van de laatst paar keren schuren :






Omdat ik toch van het motorrevisie bedrijf te horen heb gekregen dat ik toch (na diverse dubbele metingen) naar een overmaat toe moet om het blok gewoon 100% te krijgen nieuwe zuigers met drijfstangen  :yum:



Ook meteen een upgrate aan de turbo ipv een 16G compressor wiel een 20G compressor wiel en een 1.5 Bar actuator :hypo:



En als hij toch open is meteen een revisie kit er door heen stampen :D



Ook heb ik een bericht gehad dat mijn kop (van de motor  :uhu: ) klaar ligt. Deze is gevlakt en de uitlaatkleppen gefraist en de klepgeleiders vervangen en de inlaatkleppen geslepen en de rest is schoongemaakt.

Kreeg er nog een mooie foto van toen ze er mee bezig waren en ook komt er nog een filmpje mijn kant op.



Zo dit was het wel weer even. Morgen meteen uit me werk weer schuren en zaterdag schuren dus gaat eindelijk met snelle stappen vooruit en hoogst waarschijnlijk toch voor het JAF klaar !!!


Gr, Remco

MiTsU

Je krijgt dadelijk weer 3 jaar fabrieksgarantie van Mitsubishi  :P

4Koen63

Hoppateej :D Gaat lekker Remco!

Chaoth

Lekker bezig!

Je hebt straks weer een nieuwe auto man ;)

Evo driver

Ja echt he ben ook zeer benieuwd hoe lang het duurd voordat alles klaar is en dat zowel de body als de motor opnieuw opgebouwd kan worden. De motor is opzich niet zo veel werk maar wordt wel allemaal goed aangepakt.

gr. remco

Evo driver

Afgelopen zaterdag alle losse delen geschuurd en man wat een werk zit er toch nog in.... Op 2 velgen na en de auto zelf is het schuren tot nu toe klaar.
De 2 velgen doe ik van de week nog wel even. Klepdeksel en nog wat kleine dingetjes moeten nog gestraald worden (kijkt mark even lief aan :D) Klepdeksel heb ik de scherpe randen aan de zijkanten weggehaald dus ziet er weer smoothy uit D: alleen geen foto van gemaakt  :x .

Aanstaande vrijdag middag / zaterdag gaan we (rich en ik) de body aanpakken nouja het motorruim en de deurposten. De rest oftewel de buitenkant wordt gedaan wil namelijk dat het goed gebeurt :D. En daar moet je toch wat handiger zijn dan een automonteur zijnde. Dit is echt vakwerk van een andere tak.

wel hebben ze er afgelopen vrijdag aan gewerkt. Ze hangt nu in de stijgbeugels om even lekker getrokken te worden :D.







Gr, Remco

Eclipse2G

de motor en turbo upgrade jaloers!!!!
maar je bent weer lekker bezig keep up the goodwork ben benieuwd naar het  resultaat!

Prowler

Gaat er goed uitzien kerel! Maar komt er weer bestickering op of blijft ie lekker wit?

AcerTracer

Citim nga: Evo driver ne Mars 04, 2013, 12:02:38 PD
Ze hangt nu in de stijgbeugels om even lekker getrokken te worden


zit hij met kettingen vast tegen het omvallen of heeft dit een andere reden ??

Super Top

De auto staat op een richtbank.


Daarop wordt gecontroleerd of de auto nog recht is.
Deze koetst heef achter schade gehad. Met de kettingen kan de koets met precisie weer recht getrokken worden.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

AcerTracer

ah bedankt ik had geen flauw idee  :P

Evo driver

Zo even deze weer updaten....


Voor het spuiten worden ook de deuren etc en sponningen ook gespoten en moets ik nog de deuren geheel kaal halen dus alle electronica clips etc etc er af. Ook moest de kit totaal van de deuren af. Man wat een klus maar het is er af.




Ook zit het achterpaneel er voor 90 % in want de auto moest eigenlijk weer op zijn wielen gezet worden om te kijken of er geen spaningen op het materiaal staan ivm het strekken en lassen aan de auto.




Ook het motorruim moest met scotchbride en ontvetter schoon geschuurd worden en dat was ook een helse klus !



Richard aan het werk :D





Na het middagje schuren etc ben ik die avond nog met de turbo aan de gang gegaan. Aangezien ik het 20G compressorwiel en de revisiekit al had liggen dacht ik dat doe ik effe :D





Maar tijdens de de-montage kwam ik er al snel achter dat het niet helemaal goed gegaan was in de turbo. Waarschijnlijk is er iets van laswerk van het spruitstuk door heen gegaan of hij heeft zichzelf stuk gedraait door de kleine speling op de lagers geen idee maar goed is het niet.




Ook was hij sterk vervuild inwendig.




Het is wel slecht te zien maar Links het groter 20G compressor wiel en rechts het kleine 16G compressor wiel standaad van de evo 2.

Aangezien deze turbo was opgegeven kon ik toch op snelle sprong een andere turbo regelen. Deze ook gedemonteerd en ziet er een stuk beter uit :D



Ook heb ik wat kleine delen aan het uitlaat huis gepoort en wat gladder gemaakt. In de orginele behuizing zit een rand waar normaal gesproken een pasring in ligt waardoor je het uitlaat spruitstuk centreerd op de turbo. Alleen ik heb een aftermarked spruistuk dus die ring past niet meer. Alleen zit ik nog met die rand dat is namelijk wel een belemmering van de flow. Dus de frais er door heen gehaald en het gat gematched tov de pakking die er op komt dus heb ik nu een perfecte flow vanuit mijn spruitstuk naar de turbo.




Ook het randje bij de wastgate heb ik meer groter gemaakt zodat de gassen die door de wastegate heen gaat sneller weg vloeien. Ook moest ik officieel ook het pasvlak van de klep iets groter maken maar daar paste mijn frais niet tussen. Dus heb ik dat zo gelaten want als je met de frais de klep raakt ben je de sjaak en kan ik weer opnieuw beginnen.




Van de week ben ik even bij Mark D langs geweest om wat dingen te stralen van de turbo wat boutjes, leidingen, klemmen en uitlaathuis van de turbo. Ook de kleppendeksel en carterpan liggen klaar voor de operatie.
Allen heb ik daar geen foto van gemaakt.....
Maar de delen netjes gespoten en weer de turbo in elkaar gezet en gereviceerd. Ook uiteraard meteen het 20G compressorwiel en de 1.5 Bar wastegate actuator gemonteerd.





Afgelopen zaterdag ben ik weer met de body verder gegaan.
De ramen waren gedemonteerd en daar moesten de kit en het roest verwijderd worden. Ook moesten diverse puntlassen in het motorruim vlak geschuurd worden anders krijg je van die eilandjes en dat is niet zo mooi. Ook zit het achter paneel er voor 100 % in en alles netjes afgewerkt.








Na het schuren weer naar de loods om de turbo weer verder op te bouwen... Druk druk druk :D




Ook nog het spruitsuk zelf gepoort tot zover het kon had niet zo veel vlees maar iig de opstakel is weg en zorgt wederom voor een betere flow.



Eind resultaat heb ik geen foto van.

Gisteren kreeg ik een mooi pakketje binnen van meneer UPS met wat bling bling.







Het blijft dus gewoon een 2.0 alleen met de eerste overmaat zuigers er in. Heb meteen de zuigers en drijfstangen weggebracht naar het revisie bedrijf. Daar gaan ze de motor uitboren. Dan haal ik het blok weer op en zet ik alles in elkaar iig het draaiende gedeelte. Dan gaat hij terug en wordt hij nog uitgeliterd netals de kop die wordt ook nog uitgeliterd. En aan de hand van die gegevens wordt er een koppakking berekend. Dit wordt een stalen koppakking en het motorblok wordt ook nog gevlakt.
Als alles mee zit zal hij volgende week helemaal klaar zijn en kan het torretje weer in elkaar gezet worden !!.

Eerst maar eens zaterdag weer aan de body verder. Want als het goed is zijn de deuken uit het dak verwijderd en misschien het gat gedicht wat er in zat van een antenne. En hopelijk al wat delen in de grond gespoten zodat ik maandag aan de slag kan (weekje vrij) met wederom schuren schuren schuren.....

Gr, remco



kaya design

druk druk druk


lekker bezig !


dat is nog eens mooie post ;D
ben benieuwd als 't in elkaar zit