Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Project Evolution II 2.0

Filluar nga Evo driver, Gusht 10, 2012, 12:08:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

4Koen63

Kijk hij is bijna af :D


Wel ff wennen zo zonder stickers haha maar 't is nu ook inderdaad "maar" een GLXi xD

Evo driver

Thanks voor de reacties en wordt idd gewoon weer een nieuwe !! Dat heb ik me een paar jaar geleden toch een beetje de das om gedaan om niet de auto toen der tijd volledig te strippen en tegen roest te behandelen. Dus nu moet het gewoon 200 % goed !

Vandaag was de dag dat de body naar zijn laatste rustplaats is gebracht......







Dit wordt de kleur van de evo : Parelmoer wit.




Vandaag de rechterkant gedaan en de deuren gestript.




Morgen weer verder met de linkerkant.

Gr. remco

AppieEVO

Beter werk zo Remco, best wel veel roest op je oude chassie man pfff niet te doen idd. Moet bij mij het dak ook gaan doen ???  kwaal. Succes met je project..!!!
Eerst nog verzekeringswerk dan kan ik aan de slag, aanrijding gehad bmw x3 zag mij niet ::)  links achter een goeie deuk....

Eagle1982

Zo Remco, dat zal wel even een pijnlijk momentje zijn geweest.
Daar hangt zo een stukje geschiedenis in de grijper.


Maar wat komt er wat moois voor terug man.
Goed bezig ;)

Evo driver

Thanks en heb eventueel nog orginele achterschermen liggen mocht je ze nodig hebben.

RalliartMarthyn

Zo wat een project, en wat een verandering. Mooi dat je die andere body hebt gevonden scheelt een hoop werk. Tie stickers hadden wel wat, maar dit gaat er ook wel mooi uitzien.

Rage

kijk :D grondig project! love it!

Evo driver

#82
Ook uiteaard niet stil gezeten de laatste dagen.
De planning was om vandaag 12-01-2013 de auto  naar de spuiter te brengen maar moest van de week nog wel het een en ander gedaan worden.
De auto is wederom compleet gestript zover het nog kon, zoals de roosters motorkap, voorbumper en achterklep kaalhalen etc. Ook alle delen zoals spoiler, skirts, stootlijsten, raam deflectors etc allemaal het dubbelzijdig tape verwijderen pff wat een k*t klus maar het moet. Ook de spiegels compleet gedemonteerd zodat de kappen alleen maar overbleven. Ook zal ik bij montage meteen de spiegels voorzien van verwarming :D wel zo makkelijk.

Heb alleen foto's van de spoiler.





Met hulp van vrienden cq inboedel :D toch de auto vandaag kunnen transporteren naar de spuiter. Dus hop de evo op de trailer en dan de aankomende zaterdagen aan de slag met schuren en schuren ....
Ach het is voor een goed doel :D



Daar gaat ze !

Gr. remco

4Koen63

Nog effu! Gaat wel de goeie kant op :D

Evo driver

Vandaag geen foto's maar druk bezig geweest met schuren en de skirts zijn bijna klaar damn wat een pokkewerk maar het hoord er bij :D

Eagle1982

Citim nga: Evo driver ne Janar 19, 2013, 05:05:22 MD
Vandaag geen foto's maar druk bezig geweest met schuren en de skirts zijn bijna klaar damn wat een pokkewerk maar het hoord er bij :D


Whahaha, ze zeggen niet voor niets "Wie mooi wil zijn moet pijn lijden".


Maar lekker bezig geweest dus, schuren is niet het leukste werk om te doen, maar voor half resultaat staan is ook net niks XD

Michaell1

Super project !
ik blijf het zeker volgen ben benieuwd wat het resultaat zal zijn  ;D
Succes.

Evo driver

Zaterdag weer volop aan de gang gegaan met de evo en de motor.

Eerst zaterdags aan de gang met schuren van alle losse onderdelen bij de spuiterij. Deze zijn allemaal al geschuurd en klaar voor het spuiten. Alleen mist nog de andere skirt maar die is ook klaar.
Maar er ligt nog zat werk om te schuren...





Na de middag weer richting de loods gegaan om de motor eens aan te pakken.......



Nu zit de boel nog in elkaar maar niet voor lang :D










Het blokje kaal maar dan eens wat beter bekijken en dan kom je toch aardig wat probleempjes tegen...






Dan maar door met de onderkant demonteren zodat de zuigers er uit kunnnen. Dus beginnen met de carterpan.






Toen lag er nog een verrassing in. Metaal deeltjes..... Dacht dat het eerst van het binnenwerk van mijn kleppendeksel was maar dat waren maar 4 kleine popnageltjes maar er lag veel meer in.....




Mijn vermoeden is dat het blokje al wat meer te lijden gehad heeft voordat ik de eigenaar was van de auto.



Balansasjes er ook uit en weet ook nog niet of ze terug komen.

Op naar de zondag.

Gr. remco



4Koen63

Oehhh lekker blokje uit mekaar schroeven :D


Lijkt net alsof er vogelpoep in je olie zit :P


En wat betekend die schade in je zuigerwand precies?

Evo driver

Zondag weer verder gegaan met het verder strippen van het motorblok.






Even een nadere inspectie op de lagerschalen van de drijfstangen maar dat is ook niet veel soeps :(






En dan nog de hoofdlagers van de krukas ...





Daarentegen zag de krukas er nog goed uit !









Toen de cilinderkop leeg halen en kijken of we daar ook nog wat tegen komen.







En wat mijn vermoeden al was dat de motor al schade heeft gehad kwam uit. Aan de cilinderkop is duidelijk dat er iets hards in de kop geslagen is. Dan is het niet zo een probleem maar waarschijnlijk even vlakken en dan is hij weer goed.

Wel voor de zekerheid alles opgemeten.
Kleppen zijn nog goed net als de krukas, zuigers etc alleen alle lagers zijn beschadigd cq versleten. Dus daar moeten nieuwe op en in.

Alleen voor de lagers van de krukas/drijfstang moeten er markeringen staan op de krukas en helaas zijn die dus weggeslepen tijdens het balanceren dus daar kan ik niet meer achteraan. Dus nieuwe lagers bestellen is er op dit moment nog niet bij. De laatste optie is meten met een apparaat die tot een duizenste naukeurig kan meten.

Dus zit nu erg te twijvelen om er een stroker van te maken 2.2 of 2.3 L maar dat is financieel aardig een kluit geld wat niet echt in mijn begroting past.
Of overmaats verstevigde zuigers met drijfstangen en krukas met de daarbij horende lagers. Maar dat is ook niet effe gedaan.
En waarschijnlijk komen de balansassen niet meer terug dan kunnen die iig niet meer vast lopen oid :D

Dus ik zit nu in een dubio wat te doen...

gr. remco