Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Voorstellen ( Mitsubishi Colt cz3)

Filluar nga Mkcolt, Tetor 30, 2017, 05:26:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Mkcolt

Sinds kort ben ik in het bezit van een Mitsubishi colt cz3 1.1 met Prins lpg installatie.

Auto heeft 195.000 gelopen.
Het betreft een tussenmodel uit 2008 met donkere ramen donkere koplampen en achterlichten, lichtsensor en regensensor.
metallic rood.

Helaas liep de auto bij aankoop stationair wat raar. Eigenaar gaf aan dat alle boekjes erbij zaten ( 3 maanden geleden ingevoerd uit Duitsland) en dat het kwam omdat het een 3 cilinder was.
Enfin auto gekocht en naar huis gereden, volgende dag toch maar even de bobines gecontroleerd en wat zal ik zien? bobine 2 werkt niet! dus nieuwe bobine en bougie gekocht en deze vervangen. werkt nog steeds niet, compressietest laten doen geen compressie op cilinder 2!
Auto had ook een wat aan de lage kant olie erin zitten dus geen risico's genomen en gelijk een andere motorblok gekocht met 90.000 op de teller. 400,- voor de motorblok en 200,- om deze erin te laten zetten.
vond het opzich wel een goed prijs. auto liep daarna weer als een zonnetje gelukkig!

to do list:

-Lpg laten controleren ( loopt wat schokkerig) bij overschakeling van benzine naar gas houd die voor een halve seconde in.
-nieuwe remschijven en remblokken gekocht deze laten monteren.
-raamspoilers
-apk ( krijgt die morgen )
-16 inch velgen


vorige eigenaar was zo aardig om te zeggen dat die G3 was en je ziet het al aankomen het was geen G3 installatie op kenteken! :(
dus lekker 210,- per kwartaal!
Even bij de gasboer geweest deze gaf aan om voor 150,- de auto naar G3 te laten omzetten wat voor mij prima was want de auto weegt maar 945kg dus dat wordt 90,- per kwartaal op G3!

al met al moet het toch goed komen en hoop ik de komende 5 jaar in deze mooie Colt te rijden!
( Fiat 500 is van mijn zus ) maar vind eerlijk gezegd die van mij wel mooier :)


Entharion

Ziet er vet uit met die kleur en koplampen.


Veel plezier ermee!

Mkcolt

Bedankt :)  plezier heb ik er zeker mee.


Mischien dat ik hierna een CZT koop want die spreken mij meer aan door de turbo.


Even een update:
Auto heeft gisteren een nieuwe apk gekregen.
7 afkeurpunten!
Remblokken en schijven voor waren slecht (deze zijn vervangen)
Remtrommels waren beide vies en een achterwiel deed bij remmen niks (deze zijn losgehaald compleet schoongemaakt) en was ook nog roestig deze is gepolijst.
Een hoes in de motorruimte had een scheur (vervangen)
Remolie doorgespoeld.
Lampje kapot deze vervangen.


En nog een paar kleine dingen die ik nu ben vergeten :D


140,- gekost alles erin, +- 3,5 4 uur is deze beste man bezig geweest.
Auto rijdt weer een stuk beter en nu zie ik dus weer dat er heel wat dingen met een auto mis kunnen zijn zonder dat je het merkt, i.i.g. 1 jaar kan de colt er weer tegen!






MartinQ

Citim nga: Mkcolt ne Nentor 02, 2017, 08:49:23 PD
Bedankt :)  plezier heb ik er zeker mee.


Mischien dat ik hierna een CZT koop want die spreken mij meer aan door de turbo.


Even een update:
Auto heeft gisteren een nieuwe apk gekregen.
7 afkeurpunten!
Remblokken en schijven voor waren slecht (deze zijn vervangen)
Remtrommels waren beide vies en een achterwiel deed bij remmen niks (deze zijn losgehaald compleet schoongemaakt) en was ook nog roestig deze is gepolijst.
Een hoes in de motorruimte had een scheur (vervangen)
Remolie doorgespoeld.
Lampje kapot deze vervangen.


En nog een paar kleine dingen die ik nu ben vergeten :D


140,- gekost alles erin, +- 3,5 4 uur is deze beste man bezig geweest.
Auto rijdt weer een stuk beter en nu zie ik dus weer dat er heel wat dingen met een auto mis kunnen zijn zonder dat je het merkt, i.i.g. 1 jaar kan de colt er weer tegen!


140 das niet veel :P


Was pas 345 kwijt met de APK  ;D  Zaten wel 2 nieuwe Bridgestone banden bij maar goed.


Welkom op het forum btw. Mooie kleur en koplampen inderdaad!