Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Cruise control werkt niet

Filluar nga GilianvanNeck, Mars 29, 2018, 01:51:25 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GilianvanNeck

Hallo allen,


Sinds een paar dagen werkt de cruise control van mijn Carisma (1.8 GDI ) niet meer. Toen hij laatst bij de dealer Was voor een beurt, hebben ze dit gecheckt en toen zijn ze tot de wonderbaarlijke conclusie gekomen dat ie het wel maar behoren deed. Toen ik er na de beurt mee weg reed, deed ie het inderdaad. Helaas was ik bij de eerstvolgende rit weer terug bij af. Daarna heeft ie het ook nog 1 keer gedaan, maar nu is het voorbij en krijg ik hem echt niet meer werkend.
Als ik de CC. aanzet, brandt het lampje wel gewoon
De keren dat ie het wel deed, was dit met een koude motor, en rond de 50 km/h in de 3de versnelling. Ik heb geen idee of dit toeval is of niet.


Iemand ideeën / tips?


Groeten,


Gil

Chaoth

Werkt hij bij geen enkele snelheid?

Er zijn cruise controls die bijvoorbeeld pas werken bij een snelheid hoger dan 50 km/u.

GilianvanNeck

Citim nga: Chaoth ne Mars 29, 2018, 08:20:22 MD
Werkt hij bij geen enkele snelheid?

Er zijn cruise controls die bijvoorbeeld pas werken bij een snelheid hoger dan 50 km/u.


Klopt, mijne werkt ook pas boven de 50 km/u. Het vreemde is, vandaag deed ie het wel weer even. Op dat moment had ik hem ingesteld op iets boven de 50. Ik zat alleen niet op een weg waar ik harder kon.
Vervolgens ben ik thuis gekomen, heeft ie een poosje stil gestaan en toen moest ik naar mijn werk. Onderweg naar mijn werk deed ie het niet meer. Eerst geprobeerd op 50, daarna 80 en 100. Bij geen enkele snelheid sloeg die aan, terwijl wel het lampje brandt.


Mijn conclusie tot nu toe is dat ie het alleen doet bij de eerste rit van de dag. Of daar lijkt het in ieder geval heel erg op.


Nou heb ik al een beetje zitten googlen. Ik zag iets over de accu loskoppelen en een poosje eraf laten zodat de electronica reset. Dit zou ik eens kunnen proberen.

Marco90

Ik heb bij mijn Lancer ook zo'n soort probleem gehad. Toen kwam het pedaal van de koppeling niet 100% goed tegen de schakelaar aan. Ik kon toen het pedaal van de koppeling van onder nog iets omhoog drukken.


Als ik de CC aan deed met de schakelaar niet goed dan deed de CC het niet meer tot de auto herstart was.

GilianvanNeck

En hoe heb je dat verholpen. Je koppelingspedaal losgehaald en weer vastgezet oid?

Marco90

#5
Het beugeltje van de schakelaar een klein beetje verbogen zodat hij wel goed zat.

GilianvanNeck

Enig idee waar die in de Carisma te vinden is? 8)

Marco90

Die schakelaar zit bij het pedaal, net zoals bij het rempedaal ook 1 zit.


Ik weet niet of dit ook bij jou het probleem is maar kan geen kwaad om het te checken.

GilianvanNeck

Dat ga ik zeker even proberen! Dank voor de tip !

GilianvanNeck

Ik denk dat het iets met de LED koplampen te maken heeft. Ik heb gemerkt dat als je cc aan staat en ik vervolgens m'n verlichting aan zet, de cc uit valt.
Enige idee waar dat aan kan liggen?

GilianvanNeck

Weet iemand de relatie tussen de koplampen en de CC? Met mijn LED koplampen doet de CC het niet, terwijl deze het zonder wel doet.

GilianvanNeck

Hier kan een slot op! Probleem is gevonden en verholpen!  8)