Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Familie uitbreiding : FTO GPX

Filluar nga shaolin53, Korrik 03, 2012, 12:51:18 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

shaolin53

Nou... toch een nadeel gevonden aan de FTO...... hij loopt maar 180.
Dat idee had ik stiekem al een beetje maar toch even proberen op de duitse snel weg hé  :P
Ben je net lekker opweg en ineens voel je een begrenzer ingrijpen... KAK.
Niet dat er nou altijd zo hard gereden wordt maar ik moet toch maar is gaan uitzoeken of dat er ook (makkelijk) af te halen is

Eagle1982



Japanse wagens hebben meestal een snelheidsregistratie in de kilometerteller.
Bij 180 km/h grijpt deze in.Heb je er al een Europese tellerbak inzitten? Zo niet dan zou je de tellerbak kunnen uitwisselen met een Europese tellerbak, dan zou de begrenzing er af moeten zijn.


Heb ook ergens iets gelezen hier op het forum over het doorknippen van een draad achter het tellerhuis, maar weet zo 1,2,3 even niet waar dat staat en of dit ook bij de FTO op deze manier kan worden opgelost.
Volgens mij had Remco hier destijds op gereageerd, ik meende in een EVO topic.








Bart

Moet eruit zijn te krijgen de mijne loopt echt harder XD

Prowler

Er is voor de FTO geen Europese tellerbak te krijgen, omdat hij nooit in europa geleverd is. Elke FTO is een Japanse eexport.

Wat er vaak wordt gedaan is om een zogenoemde, FTO delimiter chip te plaatsen.
Deze zijn op eBay te vinden en converteren je teller van km/h naar mp/h.

Hiermee wordt de limiet van 180 kilometer per uur, ineens 180 miles per uur. 

Eagle1982

Citim nga: Prowler ne Korrik 07, 2012, 05:50:22 MD
Er is voor de FTO geen Europese tellerbak te krijgen, omdat hij nooit in europa geleverd is. Elke FTO is een Japanse eexport.

Wat er vaak wordt gedaan is om een zogenoemde, FTO delimiter chip te plaatsen.
Deze zijn op eBay te vinden en converteren je teller van km/h naar mp/h.

Hiermee wordt de limiet van 180 kilometer per uur, ineens 180 miles per uur.


My mistake, niet bij stil gestaan ::)
Maar idd dan is dat van die tellerbak geen optie.
Maar met die chip, wordt dan de aflezing niet ook miles?

jesse2g

HKS speed limit defencer, klaar is kees.

Super Top

Bij EVO's en Galant VR-4's is er idd een draad die je door kunt knippen om de snelheidsbegrenzing te verwijderen.
Waar die precies loopt weet ik niet.
Dan zul je een pinout van de FTO moeten zien te vinden en uitzoeken welke draad je moet hebben en waar die loopt.
Driving:  Mitsubishi Colt 1.5 8V GLXi A/T Super Top
Driving: Mitsubishi ЯVR 2.0T 16V Hyper Sports Gear R
Driving: Suzuki Jimny 1.3 JLX
In project: Mitsubishi Lancer 1.8 8V GLXi 4WD
Retired: Mitsubishi Colt 1.5 12V GLXi Super Top

shaolin53

Citim nga: Bart ne Korrik 07, 2012, 05:21:13 MD
Moet eruit zijn te krijgen de mijne loopt echt harder XD
maar heb jij hem in miles dan bart of ook gewoon km/h, want ik wil hem eigenlijk wel in km houden.
En Jesse, is die hks speed limit defencer gewoon ergens te koop en heb je daar ervaring mee.... ben wel automonteur maar om eerlijk te zijn heb ik daar geen ervaring mee omdat dat bij ons nooit voor komt

Bart

In miles.. mja ik geef daar niet zo om.. nooit problemen mee en ik vind wel het prettig om als ik harder dan 180 km/u ga nog te weten hoe hard ik rij.. dat heb je niet als je hem in kmters zet want dan rij je buiten je teller..

jesse2g

http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=MITSUBISHI&model=FTO&year=2.0i+GR-GX&level1=ELECTRONICS&level2=SPEEDO+CONVERTORS+%26+DELIMITORS&level3=&id_product=6161
Dit is een soort plug'n'play systeem. Er zit een harness bij wat tussen je ECU en je ECU harness geklikt wordt, dan heb je er verder geen omkijken naar. Het is wel een wat duur grapje ten opzichte van pin-outs, maar ik kies kwaliteit over doe het zelf werk..

Prowler

Citim nga: Bart ne Korrik 08, 2012, 08:30:57 PD
In miles.. mja ik geef daar niet zo om.. nooit problemen mee en ik vind wel het prettig om als ik harder dan 180 km/u ga nog te weten hoe hard ik rij.. dat heb je niet als je hem in kmters zet want dan rij je buiten je teller..

Die delimiter chip is iets van... 20 gbp uit m'n hoofd en dan alleen zoiets bestellen:


Dit ga ik deze maand ook doen. Dan heb ik zowel miles als km er op staan en de begrenzer zit op 280 :D

shaolin53

Opzich is een miles teller ook niet verkeerd, het is alleen even omschakelen maar als er idd een teller decal is met beide is dat natuurlijk helemaal ideaal.
Zal is ff googelen dan want ongeacht dat we die snelheden bijna nooit rijden, ik het ook zo lullig vind klinken dat hij niet harder kan dan bv de astra van mijn buurman  :P
Citim nga: Jesse ne Korrik 08, 2012, 11:08:05 PD
http://www.funkypower.co.uk/catalogue.php?make=MITSUBISHI&model=FTO&year=2.0i+GR-GX&level1=ELECTRONICS&level2=SPEEDO+CONVERTORS+%26+DELIMITORS&level3=&id_product=6161
Dit is een soort plug'n'play systeem. Er zit een harness bij wat tussen je ECU en je ECU harness geklikt wordt, dan heb je er verder geen omkijken naar. Het is wel een wat duur grapje ten opzichte van pin-outs, maar ik kies kwaliteit over doe het zelf werk..

Scheelt, ik heb een handgeschakelde dus dat is alweer 25 pond goedkoper  ;D  En idd Jesse, heb liever ook het betere werk als dat beschikbaar is. Alleen nu weer ff wachten tot een gulle bui van de baas want we hebben weer genoeg onkosten gehad deze maand... maar alles voor een goed doel  ;)

jesse2g


shaolin53

Weer een nadeel, aan het eind van de dag vroeg mijn collega "hoe staat het eigenlijk met je airco, doet ie het nog goed" Ik natuurlijk zeggen dat hij het perfect doet en op het moment dat ik de airco aanzet om te demonstreren slaat de pomp in en alles komt eruit gespoten  ???  damnnnn. Zo te zien zit het tussen de verbinding van de leidingen naar de verdamper dus ik denk dat het nog wel mee valt, alleen een paar rubber afdichtingen. Maar ik aan het zoeken voor een vul hoeveelheid voor de airco maar ik kan dat echt nergens vinden, weet iemand dat toevallig hoeveel gram er in moet???

Prowler

#29
Hmmz... Balen man. Bij mij zijn waarschijnlijk ook diverse pakkingen op/versleten aangezien die van mij het wel 3 weken heeft gedaan na het hervullen  :-\

Ach... Ik ga hem er toch maar uittrekken bij mij, dus mocht je ooit onderdelen nodig hebben  ::) ....

Maar over je vraag, bij deze:




Type: R134a
Gram: 630 - 670