Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Project Eagle1982 Carisma GDI

Filluar nga Eagle1982, Qershor 18, 2011, 11:49:12 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

DannyColt12v

dagrijverlichting moet uitgaan op het moment dat jij al je stadslicht aanzet ;)

maakt geen hol uit hoe sterk het is ;)

Eagle1982

Ik heb ze gemonteerd, en ben bijna tevreden met het resultaat.


Ik wil alleen nog met de tijd van polyester nieuwe plaatjes maken waar ze in komen te zitten.
Heb nu de originele kapjes gebruikt.


Ik heb me volledig aan de voorschriften gehouden en inderdaad, de dagrijverlichting gaat keurig uit wanneer ik mn stadslichten inschakel.


Voordat je met dergelijke verlichting de helderheid van dimlicht overschrijdt ben je al heel wat leds verder.
Het gaat er gewoon om dat je je medeweggebruikers niet verblindt, nou voordat dat overdag gebeurd moet je bijna 2 1000W bouwlampen voor in je bumper hangen  :D


Verder heb ik de printjes aan de voorzijde zoals eerder vermeldt mat zwart gespoten.


Nachtelijke foto's volgen nog...




Evo driver


Eagle1982


kaya design

ziet er goed uit, idd mooi detail

Space Star 1.6


cvoyo


Sanne215

Dat ziet er echt heel mooi uit!!

Eagle1982

Heb even wat nieuwe onderdelen besteld voor het hartje van de GDI.
Zo nu en dan heeft ie last van hartritmestoornissen.
Dit heeft naar mijn idee te maken met de schachten die onder de bobines zitten om de bobines aan de bougies te koppelen.
Hier zit een geleider in en een veertje.
Beiden zijn dusdanig gecorrodeerd dat ze groen en breekbaar zijn.


Dus maar even 4 nieuwe schachten besteld, als het goed is morgen binnen.
Bobines lijken nog goed en bougies zijn ook nog niet echt lang geleden vervangen, alleen ben wel bang dat door de slechte geleiding de contacten ingebrand zijn.  :(
Vind trouwens wel dat de bougies voor dit type motor absurd duur zijn in verhouding tot niet GDI motoren.
Maar dat zal waarschijnlijk zitten in het temperatuur verhaal.


Ach met ca. 1500km is ie ook weer toe aan verse olie, dan ook de bougies maar ff checken.

Evo driver

De bougie's zijn longlife dingen. Die gaan ook 90.000 km mee. En duur zijn ze ook maar reken maar uit 3x gewone bougie's in de 90.000 km of of 1x bougie's in de 90.000 km dan kom je ongeveer op hetzelfde uit

Maar die schachten gaat het hartje wel lekker vinden

gr. remco

Eagle1982



De nieuwe rakkers even gemonteerd.
Rijdt meteen een stuk soepeler, pakt beter op bij vlot optrekken en is stiller, ook niet verwonderlijk trouwens.
Die ouden waren helemaal uitgedroogd.
Bij 1 kon je zelfs zien dat de vonk regelmatig is doorgeslagen.
Die schacht was op bepaalde plaatsen bruin uitgeslagen en na aanraken verpulverde dit gewoon.
Er zat 1 relatief nieuwe schacht (mogelijk volledige nieuwe bobine) tussen.
De motor heeft blijkbaar eerder op 3 voetjes gehuppeld.

Citim nga: Evo driver ne Tetor 05, 2011, 06:33:55 MD
De bougie's zijn longlife dingen. Die gaan ook 90.000 km mee. En duur zijn ze ook maar reken maar uit 3x gewone bougie's in de 90.000 km of of 1x bougie's in de 90.000 km dan kom je ongeveer op hetzelfde uit

Maar die schachten gaat het hartje wel lekker vinden

gr. remco


Maar wat betreft die bougies, longlife lijkt me alleen van toepassing op een goede ontsteking.
Op de bovenkant van de bougies zijn inbranders zichtbaar omdat de veertjes van 3 schachten in zeer slechte staat waren.
Dit wil zeggen, de veertjes waren of verdwenen of groen van de oxide.


De vonk sloeg dus regelmatig over tussen schacht en bougie.


Maar als het zo blijft als vanavond, dan kunnen ze mooi blijven zitten.
Morgen maar even kijken hoe het gaat als het hart koud is.


Hierdoor is de kracht van de vonk in de verbrandingskamer te zwak om een volledige verbranding te krijgen.


Evo driver

Wat ik meestal nog wel eens doe is even een licht een schuurpapiertje er overheen halen en er weer in zetten. MAar bougie's kunnen heel wat hebben.

Eagle1982

Weer even een update, na een paar maanden weer even een kleine wijziging.
Ik vond de blauwe wijzer een beetje flauw worden, dus heb ik ze voorzien van zuiver witte LED's.
Ben alleen nog niet helemaal tevreden over de wijzer van de km teller, dit probleem had ik ook al bij de blauwe verlichting.


De lichtgeleiders achter het dashboard zijn niet in staat om de wijzers in de gehele schaal uit te lichten.


Hier even een paar plaatjes:




Space Star 1.6

Dat is wel ballen die wijzers. Is t wel witte wijzers?
Bij mij zijn ze zeer goed zichtbaar :o

Chaoth

Wanneer gaan we de mijne fixen? :P  Ik zit helemaal zonder verlichting :S