Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

dashboard lampje van de motor

Filluar nga Delano, Janar 04, 2018, 09:15:58 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Delano

Space star 1.6 2004 benzine en lpg: het dasboardlampje van de motor blijft branden. Na 5 jaar kom ik er nu pas achter dat het waarschuwingslampje van de motor er niet in zat! Ik vermoed dat de vorige eigenaar het lampje heeft verwijderd omdat het bleef branden. Om de keuring door de Control Technique (soort Franse APK) te krijgen moet het lampje automatisch uit gaan als de auto gestart is. Wie kan mij tips geven waar het aan ligt? Dank alvast. Delano

Nobodie14

De ECU van de wagen moet uitgelezen worden wat er mis mee is of was.
Er kunnen zoveel mogelijkheden zijn wat er mis is / was met de auto.
Zonder de foutmelding(en) te weten is er weinig zinnigs over te zeggen.

Mijn advies: uit (laten) lezen, foutmelding(en) noteren en laten resetten.
En als het MIL lampje weer gaat branden, nogmaals uitlezen.
Met die foutmelding(en) kunnen we je misschien helpen wat de oorzaak en oplossing van het probleem is.

Mijn gok: P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1)

Eagle1982

Grote kans dat het te wijten is aan de gas installatie.
Vaak als gas achteraf wordt ingebouwd word je beloond met een motorstoringslampje.

EnnoE34

Vaak kun je de accu eens los halen, kijken of ie dan gereset wordt.


Welke LPG installatie zit er in de auto? Vaak werd voor Mitsubishi hier in NL Vialle gebruikt, dan is er echt wat mis als ie een storing lampje heeft. Verder vergeten veel mensen dat LPG ook aandacht nodig heeft.


Bij systemen als Prins, Landi Renzo, Vogels, BRC zit er een filter tussen verdamper & rail. Als die vies is krijg je ook vreemde storingen. Verder kan het zijn dat bij genoemde installaties de injectoren vervuild zijn, waardoor de auto ook storingscodes kan gaan produceren.