Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Brandstof verbruik 2.0 4wd

Filluar nga Huuskes, Dhjetor 18, 2017, 01:18:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Huuskes

Goedendag, even voorstellen.. Berry Huiskamp uit Apeldoorn, pas in het bezit van een 2.0 4wd Outlander (2006). Ik zou graag willen weten wat het gemiddelde brandstofverbruik is, ik rijd (wel kortere stukken) ongeveer 1 op 6,5. Vind het vrij hoog, wat is jullie ervaring?.

stormfox

1 op 6.5 zou voor een Hummer normaal zijn, maar niet voor een 2.0 outlander.
Hier zou een gemiddeld verbruik van 1 op 10 mijns inziens gepast zijn.

Maar hoe meet je dit, want de indicatie van de dashcomputer is bijna nooit accuraat?
Echt meten, doe je door je brandstofvebruik bij te houden in een app zoals fuelio of door de OBD direct uit te lezen.

Leo


CvW

Ik heb de  2.0 2wd Outlander van 2007 op LPi. LPi levert wat meerverbruik op en per tank rij ik zowel korte afstanden als snelweg. Het verbruik op de snelweg is net onder de 1:10. Korte afstanden in dorp en stad zit rond de 1:8. Rij je regelmatig hoog in de toeren, trek je ver door en/of rij je op de snelweg hoge snelheden (vanaf +140), dan lust hij graag een extra grote slok.

Hou er rekening mee dat jou Outlander vanwege de 4wd 100 kg meer weegt als mijn 2wd versie.

Entharion

Citim nga: CvW ne Janar 11, 2018, 01:14:36 MDHou er rekening mee dat jou Outlander vanwege de 4wd 100 kg meer weegt als mijn 2wd versie.


Plus die 4wd geeft extra weerstand, dat scheelt ook in het brandstofverbruik.