Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Spacewagon GDi dec 2004 remblokken vervangen, bougies vervangen

Filluar nga ilex, Nentor 07, 2017, 12:02:39 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

ilex

Sinds 2008 ben ik eigenaar van een Spacewagon Gdi 2.4 van dec 2004. 
Ik rijd de laatste jaren niet meer dan 3.000 tot 6.000 km per jaar, alleen langere afstanden (meer dan 20 km)
[/size]De auto staat bij mij thuis in de garage. :)
[/size]Hiervoor had ik ook al een Spacewagon Gdi, (nieuw gekocht in 1999).

Rijd nog met de originele uitlaat, die geen enkele roest vertoont. :D



Heb deze zomer nieuwe banden er onder laten zetten, plm 1.000 km geleden. Toen waren de Remblokken nog ok volgens de garage die de banden heeft gemonteerd. :D
Bij de APK een halfjaar ervoor werd aangeraden binnenkort vervangen: remblokken en banden.

Ruim 1,5 jaar geleden is de aircopomp vervangen omdat er een brandlucht  :o [/size][size=78%]vanaf kwam en is ook gelijk de Distributieriem vervangen plus spanrol, en andere riemen, en is een kleine beurt uitgevoerd bij ca 175.000 km.[/size]

De SW Gdi heeft nu ca 180.000 km gereden, dus moeten de bougies vervangen worden. (1x per 90.000 km) Tegelijk wil ik ook de remblokken (laten) vervangen.


Vraag 1
Is bougies wisselen iets wat bij Mitsubishi moet gebeuren ivm afstellen electrode-afstand? Of kun je de speciale Gdi bougies zo uit de verpakking er in draaien?

Vraag 2
Als je bij autoparts online je kenteken invoert bij je bestelling, mag je er dan van uitgaan dat je de juiste onderdelen krijgt ?.....  https://www.autopartsonline.nl/MITSUBISHI/SPACE+WAGON+%28N8%23%7CN9%23%29/SPACE+WAGON+%28N8%23%2AN9%23%29/2.4-16V+GDI/p/36753

Vind de remblokken nl wel erg goedkoop als ik vergelijk wat ik altijd bij Mitsubishi betaal.
36 euro voor beide voorwielen.

VRaag  3
Is het vervangen vd remblokken en bougies iets wat voor een niet automonteur te doen is of niet?
Heb gelezen dat je een hele lange bougiesleutel nodig hebt bij Gdi en dat de bobine eerst verwijderd/losgemaakt  moet worden.....lijkt mij wel te doen.


Vroeger bij VW Golf  Jetta etc zelf onderhoud gedaan, bougies gewisseld remblokken remvloeistof vervangen etc  maar ben nu 66 jaar.  Is 30 jaar geleden!


groet
Dirk