Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

lancer 2011 1.8 did 115 pk

Filluar nga BS, Tetor 20, 2017, 12:15:10 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

BS

hallo, zit met een gemapte 1.8 did 115 pk (zelfde als de 150pk).
Nu is deze gemapt naar 185 pk, alles loopt goed eigenlijk op 1 dingetje na.
Hij had het al een beetje in het begin dat hij rookte.
Na maanden wist ik dan dat de uitlaatcollector door was gebrand aan de egr (ja EGR zit samen in de uitlaatcollector dus 5 uitgangen)
Heb die vervangen dan maar ondertussen rookt die alweer :) na 6 maand.
Met het remappen word die daar dus een stuk warmer en ben benieuwd als de noorderburen hier iets voor hebben, een sterkere collector dus want eind van het jaar komt er eenzelfde turbo in met een billet compressorwiel dat 15% meer lucht geeft en meer warmte.
Ik denk dat ik zowiezo een ralliart intercooler nodig heb (moeilijk te vinden) en een beter of gemaakt spruitstuk.
Verder loopt ie lekker ;)

Entharion

Citim nga: BS ne Tetor 20, 2017, 12:15:10 MD
hallo, zit met een gemapte 1.8 did 115 pk (zelfde als de 150pk).
Nu is deze gemapt naar 185 pk, alles loopt goed eigenlijk op 1 dingetje na.
Hij had het al een beetje in het begin dat hij rookte.
Na maanden wist ik dan dat de uitlaatcollector door was gebrand aan de egr (ja EGR zit samen in de uitlaatcollector dus 5 uitgangen)
Heb die vervangen dan maar ondertussen rookt die alweer :) na 6 maand.
Met het remappen word die daar dus een stuk warmer en ben benieuwd als de noorderburen hier iets voor hebben, een sterkere collector dus want eind van het jaar komt er eenzelfde turbo in met een billet compressorwiel dat 15% meer lucht geeft en meer warmte.
Ik denk dat ik zowiezo een ralliart intercooler nodig heb (moeilijk te vinden) en een beter of gemaakt spruitstuk.
Verder loopt ie lekker ;)


Klinkt wel als een bommetje zo met 185pk, denk dat het het beste (en goedkoopste) is een andere intercooler te monteren, al is het maar om de temperaturen in je motor omlaag te brengen.

trancedrift

Ik heb een Lancer Ralliart intercooler liggen, als je interesse hebt. Werkend gedemonteerd. Stuur mij maar een pb als je meer wil weten :)


Torque

Van de 1.8 did motor zijn wel degelijk twee verschillende versies, niet enkel de sturing is anders, de 150PK heeft een andere turbo en dieselpomp.


Als je geluk hebt kan je een Lancer hebben met 115PK met de turbo en pomp van de 150PK versie, omdat de low power meer nodig was zijn er een aantal high power motoren teruggesteld naar 150PK.