Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Afvoer pijpje water-condens onder motorblok colt 2007

Filluar nga T.e, Tetor 15, 2017, 04:06:23 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

T.e

Beste leden, ik ben sinds kort in het bezit van een Mitsubishi colt uit 2007. ik ben tot nu toe nog zeer te spreken over de rij eigenschappen van de auto. Over de degelijkheid van de auto heb ik al het een en ander over gelezen, maar hij moet zich bij ons nog gaan bewijzen :)
Ik heb al wel een vraag over de auto, misschien dat jullie mij kunnen helpen.
Er ligt regelmatig een water (gecheckt) plasje onder de vooras van de auto, is dit het condens afvoer van de airco, en de waterafvoer van de paravan bak onder de ruitenwissers?
Ik weet na controle dat het water uit een zwart pijpje komt onder het blok vandaan.
Op de foto rechtsboven.
Het is mij bij al mijn vorige auto's nog nooit zo opgevallen, vandaar mijn vraag.

BriannNL

De airco voert de condens inderdaad af via een zwart pijpje dat ongeveer in het midden op de vooras uitkomt. Misschien handig om te weten: op het moment dat de ventilator op de voorruit staat ingesteld werkt de airco, terwijl dit niet aan het lampje te zien is. Als je hem wat naar links draait op voorruit/voeten blijft de airco uit. Misschien dat de airco onbewust meer aan staat en het daarom meer opvalt?


Water van de voorruit komt in de buurt van de wielkasten/dorpels naar beneden en dus niet midden onder de vooras.


Veel plezier met de Colt!