Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

mitsubishi colt 1.3 12v ten einde raad

Filluar nga Roeltwee, Tetor 07, 2017, 11:15:42 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Roeltwee

Beste leden,


Mijn colt uit 99 houd in (vooral als die koud is) en loopt laag stationair. Ik heb zelf de bougies verdelerkap en rotor vervangen en een paar keer ecu gereset. Laatst heb ik bij mijn garage gevraagd om naar dit probleem te kijken. Ze hebben het volgende gedaan compressie gemeten, bougiekabels doorgemeten foutcodes uitgelezen, op valse lucht gecontroleerd en uitlaatlijn op lekken gecontroleerd . En alles was goed. De monteur adviseerde mij om een injector op een kwart tanken erin te doen. Dit gelijk gedaan maar dit had geen effect. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Ik zat zelf te denken aan de klepspeling die misschien niet goed staat. Zou het kunnen zijn dat de kleppen gesteld moeten worden de auto heeft 190.000 gelopen.iemand enig waar het nog aan zou kunnen liggen?


Alvast bedankt

gertje

Een pasklare oplossing weet ik niet, maar dat het aan de klepspeling ligt lijkt mij onwaarschijnlijk.
Ik denk dat je het in de richting moet zoeken van te weinig lucht en/of teveel brandstof.
Ik zou in jouw geval beginnen met het reinigen van het inlaattraject t/m het gasklephuis en goed kijken of alles gangbaar is of je bijzonderheden ziet.

Die van mij heeft er ook een beetje last van, dus mocht je wat meer te weten komen, dan zou ik het op prijs stellen als je het nog even meldt.

Jeffrey

Er is iemand die heeft een topic aangemaakt met een soort gelijk probleem. Dit is opgelost en lag bij hem aan de bobines. Ook hij had ze vervangen alleen bleek er iets te zijn met de rubbers van de kabels als ik het zo goed lees. Zou dat topic eens doorlezen, wellicht dat daar jou oplossing ook bij zit.

Roeltwee

Ik heb gister avond de luchtslang naar mijn gasklephuis losgehaald en zag veel carbon aanslag. Mijn gehele inlaat traject zit vol met carbon aanslag inclusief de achterkant van mijn gasklep. Carbon clean master is een bedrijf die via het inlaattract alle koolstof verwijderd doormiddel van waterstof. Het bedrijf adviseerd mij om 2 behandelingen te doen wat 120 euro bijmekaar kost. Waarschijnlijk ga ik dit over een maand laten doen. Misschien dat ik eerst mijn gasklep probeer schoon te maken met remmenreiniger.

Leo

Een gasklep kun je beter schoonmaken met gasklephuis reiniger van wynns, remmenreiniger is niet zo goed voor de sensoren in het gasklephuis

Roeltwee

Oke ja ik heb nu een ander bedrijf gevonden die het inlaattraject + injectoren reinigt voor 195 euro. http://www.autobedrijf-reijerkerk.nl/sub/35/40/Contact/

roy94

Als die garage alleen een flesje cleaner in je benzinetank gooit dan ben je duur uit met €195,-
Ik hoop dat ze nog meer doen voor dat geld.


http://www.autobedrijf-reijerkerk.nl/sub/59/24/Reinigen%20van%20vervuiling%20in%20motor/
http://www.bginnederland.nl/product/bg-44k-fuel-system-cleaner/

Roeltwee

#7
Daar heb je zeker een punt. Ik laat er maar eens een andere monteur naar kijken.

Richard4g63

Als het inhouden alleen bij koude motor is:


Controleer dan eerst eens of je temperatuur sensor(s)nog goed zijn.
Dit is het makkelijkste met een diagnose kabel aan de laptop.
Als de koelvloeistof temperatuur sensor blijft hangen op "warm" zal de auto niet automatisch meer benzine injecteren (choke).
En dan houdt ie lekker in bij koude motor.


Hou er rekening mee dat er vaak 2 sensors zijn voor de koelvloeistof temperatuur.
1 met een draad voor die wijzer in je dashboard.
En 1 met 2 draden die naar de ecu gaat.


Check eerst een goed of er geen draadbreuk of slecht contact is, die dingen willen nog wel eens wat oxidatie vorming krijgen


Jeffrey

Colt heeft geen temp meter in het dashboard, dus inderdaad even uitlezen en de waardes bekijken van de sensor.

Roeltwee

Bedankt voor jullie tips. Ondertussen heeft er nog een monteur naar gekeken en die kon ook niks vinden. Als alles mechanisch in orde is zal het wel vervuiling zijn. In January maar eens een keer een carbon cleaining laten uitvoeren.

EnnoE34

Citim nga: Richard4g63 ne Nentor 01, 2017, 08:40:46 MD
Als het inhouden alleen bij koude motor is:

Controleer dan eerst eens of je temperatuur sensor(s)nog goed zijn.



Er is er een kans dat deze moeilijkheden kan veroorzaken.


Tweede oorzaak, accu.......


derde oorzaak lambda sonde....


en eigenlijk wel interessant hoeveel km's de auto heeft gedraaid.