Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Lancer Mitsubishi LANCER WAGON 2008: Slaat moeilijk aan op benz (lpg-g3 auto)

Filluar nga Erik van der Vlist, Tetor 06, 2017, 01:17:36 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Erik van der Vlist

Hoi,
De auto is een half jaar geleden bij de garage geweest. Het duurde steeds langer voordat deze aansloeg bij het starten. Men trof stroperige benzine aan in de tank. Toen is de brandstof pomp met filter vervangen, en een drukregelaar, en de benzinetank leeggemaakt. Het probleem kwam toen snel weer terug. Toen is de tank gereinigd en zijn de injectoren vervangen.[/size]Nu een half jaar later komt het probleem weer terug. Je bent een halve minuut aan het starten voor de auto aanslaat. Het lijkt of hij maar een beetje benzine krijgt. Als hij dan aanslaat bokt hij wat. Soms wil hij dan nadat hij normaal heeft gereageerd op het gaspedaal soms nog weer even terugvallen naar het bokken en bijna afslaan.De auto heeft G3 zodra de auto op gas overgaat loopt ie perfect.Als de auto warm is kan ik ook prima op benzine rijden zonder problemen. Ik tank nu shell v-power of BP ultimate om ethanol vrij te rijden omdat die benzine minder snel verouderd.Ik rijd nu regelmatig stukjes op benzine maar ook dat helpt niet.Als de auto warm ik en ik start hem is er geen probleem, dan start ie gewoon.Heeft iemand een idee wat er in een koude start mis kan gaan terwijl hij warm goed rijdt?
Of is er iets speciaals met die brandstofpomp wat wel eens mis gaat bij het inbouwen vd brandstofpomp waardoor je alleen bij koude start deze problemen krijgt?
Groeten, Erik.

Erik van der Vlist

Vandaag is de auto naar een andere monteur geweest. [/size]Codes uitgelezen: p0302 (misfire detected) en p0421 (katalysator Na het resetten van de codes loopt de motor weer beroerd maar zien we geen storing opduiken.Volgens de monteur kan het geen valse lucht zijn omdat je dan de motor harder en zachter zou moeten horen gaan. Hij hoort dat benzine maar op 3 clinders lijkt te werken en vermoed dat de P0421 daar een gevolg van is.We denken nu aan de benzine computer of een draadbreuk naar de benzine injectoren, dat zou verklaren waarom er op lpg geen problemen zijn.Zou dit een verklaring kunnen zijn? Misschien toch naar de dealer omdat die meer kan uitlezen?Tips blijven welkom.

Richard4g63

Meestal zijn er 2 brandstof filters een in de tank die aan de pomp vast zit
En een in de motorruimte.
Zijn ze alle 2 vervangen?
Werken alle injectors? Je kunt testen of ze allemaal het zelfde werken door er een schroevendraaier tegen aan te houden en je oor op het handvat (geïmproviseerde stethoscoop)
Als ze allemaal het zelfde klinken dan kan je eventueel de stekkers een voor een loshalen om te luisteren bij welke het niet uit maakt en dus de gene is welke problemen geeft.
Haal deze er uit en wissel met een van de andere en test opnieuw.
Als het probleem dan mee verhuist met de injector is het zeker weten de injector, en zal je deze moeten (laten)schoonmaken.
Eventueel kan je ook de injectors los aan en uitschakelen met de ecu, maar dan heb je inderdaad een odb2 tool nodig of iets als een openpoort kabel en wat software op een laptop.

Maar check ook gewoon de basics.
Dus bougies er uit en kijken of de electrode afstand goed is. (Hoort 1.1 mm maar die van mijn loopt beter met 0.8)
Ook kan je aan de bougies zien welke cylinder problemen heeft. De kleur zal dan afwijken.



Erik van der Vlist

Hoi Richard, Wat een goede tips! Helaas werkt mijn bluetooth odb2 niet op deze auto, waarschijnlijk net te oud....
Volgens de garage zit er (helaas) geen 2de bezinefilter bij de motor.
De bezinetank is bekeken en er zit weer troep in. Na wat verder onderzoek blijkt de vulpijp van de benzinetank kapot, vermoedelijk komt hierdoor vuiligheid naarbinnen. Vandaar vaak haperen door vieze benzine en daardoor vaak een benzine tekort. Vandaar dat aanslaat beter lukte met remmenreiniger in de inlaat. Dus zeker geen verzuipen.[/size]Een andere tank is besteld met vulpijp en we wachten de aankomst hiervan af. Zodra deze eronder zit en ik meer met zekerheid weet doe ik weer een update.

Chaoth

Niet vergeten de brandstofleidingen te reinigen en het filter te vervangen. Anders blijf je mogelijk problemen houden. ;)


andreg

Wat goed dat je het gevonden hebt. Mijn vulpijp begint ook slecht te worden. Zat een volledige klomp modder tussen alle leidinkjes na aanschaf. Daar gaat ijzer niet lekker op natuurlijk. Jammer dat ze hier gevoelig voor zijn, maar als ie echt volledig door is dan wordt de benzine snel minder en smerig van binnen. Zand :)))

groeten André

Entharion


Richard4g63

Zo dat ziet er niet best uit, bizar dat die buis zo snel weggeroest is..
Dat moet zeker eerst vervangen worden.
Toch ook vreemd dat er geen 2e filter meer in het systeem zit.
Ik heb heel wat mitsu's met 4g63's gehad en die hadden allemaal een filter/ zeef voor de brandstof pomp in de tank en een in de motor ruimte.