Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Hks SSQV blowoff op de colt.

Filluar nga Jeffrey, Tetor 04, 2017, 06:40:15 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey

de kop zegt het al, ik kan met die van mij volledig afblazen. Nu heb ik een tijdje een HKS SSQV erop gehad, dit ivm het niet kunnen lekken aangezien deze dicht wordt gedrukt in tegenstelling tot de meeste BOv's. Alleen heb ik deze destijds omgeruild voor de standaard DV. Nu mis ik het afblaas geluid behoorlijk, maar mijn vraag is nu, ligt het aan mij of rijdt de colt met een DV beter als met een open BOV. Lijkt wel of die veel beter oppakt, helaas geen knallen meer, en wat me opvalt is dat hij nu ook niet meer stinkt met gas geven. Voorheen met de open BOV stonk deze behoorlijk na rotte eieren, maar dat is nu weg, met de en BOV had ik ook olieverbruik, wat nu ineens ook minder is.


Is dit normaal dat dit voorkomt bij een open BOV, dus meer verbruiken, stinken, minder goed trekken en een groter turbogat.


Wagen is voorzien van een ECUtek, pre-cat verwijderd en open uitlaat, open luchtfilterbak en K&N panelfilter.

Leo

Vanwege de blow off klopt de motorinspuiting niet wanneer hij afblaasd. Dat stinken en knallen is onverbrande benzine die teveel word ingespoten.

De colt werkt beter en sneller met recirculeren.

Ik heb daarom gekozen voor een turbo smart divertervalve

Jeffrey

Oke, dat vind ik wel kut, aangezien ik dat afblaasgeluid juist leuk vind. En na remap zou je gewoon moeten kunnen afblazen zoals iedereen zegt, aangezien de inspuiting en dergelijke aangepast is, vandaar dat ik dat zo raar vond. Maar ja dan laten we de recirc er maar op zitten en kijken voor een opvolger voor de colt.