Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Herrie banden

Filluar nga Hans, Gusht 23, 2017, 02:37:32 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Hans

Hallo,


Ik ben sinds een klein jaar in het bezit van een outlander 2012 (oud model) 2.0 instyle cvt , mijn vrouw rijd hier grotendeels in, nu heb ik zelf in de vakantie met de outlander gereden en dat rijd heerlijk op 1 minpunt na, de herrie van de banden, een normaal gesprek is niet mogelijk bij 130 km, er liggen vredestein banden onder, 225/55 18 is deze herrie bij alle outlanders of ligt dit aan de banden, en als het aan de banden ligt wat is een stille aanrader?


Groet Hans



Marcuz77

is er sprake van zingen van de band? hoe voelt het profiel als je in rijrichting en tegen rijrichting over de band gaat?
Is hij onlangs uitgelijnd?

Hans

Marcus',


Banden zingen niet gewoon hard geluid, kan het moeilijk omschrijven, zijn ook niet uitgelijnd, maar wel heb ik van winter naar zomer gewisseld, ik neem aan dat jij de rijrichting van de band bedoelt, daar had ik nog niet aan gedacht en ga dat checken , bedankt voor de tip.
Meestal staat er een pijltje op toch.
Groet Hans

Leo

Controleer eerst de draairichting en bandenspanning.

Bekijk het loopvlak van de band, slijt hij aan 1 kant niet harder af?


Chaoth

Als de banden blokprofiel hebben aan de binnenzijde, dan deze controleren op cuppen.

Hans

Allen ,


Alvast bedankt voor de tips ik ga as zaterdag naar kwik fit zodat iemand er naar kan kijken die er verstand van heeft, ik zelf heb er te weinig verstand van.


Wordt vervolgd


Groet Hans

Leo

Bij de kwikfit iemand vinden met verstand lijkt me lastig maar das mijn ervaring.

Pas maar op dat ze je niet nieuwe banden aansmeren

roy94

Citim nga: Leo ne Gusht 25, 2017, 01:35:34 MD
Bij de kwikfit iemand vinden met verstand lijkt me lastig maar das mijn ervaring.

Pas maar op dat ze je niet nieuwe banden aansmeren


100% dat ze je een set nieuwe banden gaan aansmeren

Chaoth

Jup. Kwik-fit zou ik niet naartoe gaan. Als je daar aangeeft dat banden lawaai maken, smeren ze je een nieuwe set banden aan. Rammelt je uitlaat, smeren ze je een compleet nieuwe uitlaat aan. etc...

Hans

Naar profyle tyre center geweest, volgens hun is de combi auto en band niet goed, cuppen ietsjes maar mag geen naam hebben, nu nog ff uitzoeken wat de beste band voor de auto is in de maat 225 55 18 heeft hier iemand praktijk ervaring?


Groet Hans

roy94