Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Katalysator

Filluar nga hans14, Gusht 07, 2017, 10:14:41 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

hans14


Beste,


gisteren begon mijn auto licht te brommen ( charisma 2003 diesel een uurtje later hoorde ik ineens mijn Turbo een geluid maken als of deze door een holle pijp aan het blazen was, vanavond op de brug kwam ik tot de vervelende ontdekking dat de uitlaat afgescheurd is van een voor mij metalen pijp die aan de turbo bevestigd zit, ( garage zegt katalysator) buiten het toegenomen geluid van de auto krijg ik geen uitlaat gassen binnen in de auto en rijd de auto verder prima al hoewel het vermogen iets minder is geworden.
kan iemand mij zeggen of het kwaad kan om er nog even een paar weken mee door te rijden , mijn garage heeft pas plaats over 2 weken , kan ook iemand iets zeggen over de te verwachten kosten?

EnnoE34

Zou er niet mee door blijven rijden.




Leo

Metalen pijp die aan turbo zit is een beetje te algemeen.

Aangezien de motor nog wil lopen is het de uitlaatzijde.
Betekend dus dat de downpipe is gescheurd.
Na de downpipe komt de katalysator.
Bij sommige autos zijn dit 2 losse delen.
Maar soms is downpipe + katalysator 1 geheel.

Doordat er lucht in de uitlaatkomt meten de lambda sensoren verkeerde waardes, niet optimaal voor je motor.
Kans is aanwezig dat CEL lampje aangaat.
Ik zou er zo min mogelijk mee rijden.

Kosten is lastig te zeggen.
Indien een uitlaatdeel + katalysator moet worden vervangen wordt het een stuk duurder

Entharion

Ik zou eens informeren bij de lokale sloperij(en) wat zo'n onderdeel moet kosten, eurotje of 200 kan het al snel kosten, zeker als de katalysator en het spruitstuk een geheel is.