Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Asx

Filluar nga Luc P, Qershor 14, 2017, 05:38:08 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Luc P

Graag zou ik het onderhoud van mijn ASX zelf doen, met wat hulp.
Kan iemand me uitleggen hoe ik de meldingen van interval onderhoudsbeurten kan recetten? Wanneer moet de distributie riem worden vervangen, of heeft een ASX een ketting?
Reeds bedankt

Bert Bandit

Ik heb ook even moeten zoeken, maar het betreft een Ketting bij de benzinemotoren. (diesel dan waarschijnlijk ook)

Je kunt hem zelfs zien zitten via de olievuldop.

Luc P

Volgens de verkoper zijn de twee in omloop voor de ASX, een ketting en een riem. Maar bij mij is het een ketting.

trancedrift

Ververs je olie op tijd en je zou je ketting nooit hoeven te vervangen. En nee, je kan het zelf bijna zeker niet vervangen. Auto ouder dan 5 jaar - 20k km is te lang voor de meeste olie soorten, misschien alleen als je hele dure esterbased olie gebruikt niet, maar de  meeste goedkope "vol"syntetisch olie gebruikt door dealers en garages is 10-12k km absoluut de maximum. Kleur van de olie is niet zozeer het probleem, kijk voor al voor carbon afzettingen en als die ruikt naar brandstof. Slechte smering = uitgerekte kettingen en veel slijtage bij koud start.

Onderhoud interval kan je met de info knop zelf resetten - als de display op de onderhoudsinterval staat, info knop vast houden en dan nog een keer op drukken.

Luc P

bedankt voor de info