Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Leo's Mitsubishi Colt CZT

Filluar nga Leo, Shkurt 22, 2017, 10:16:54 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey

P0170 is: fuel trim malfunction bank 1, dat wilt zeggen dat je closed loop map buiten zijn bereik is geweest. Makkelijker gezegd is dat hij de inspuiting van je mengsel zodanig heeft moeten bij sturen dat deze buiten z'n waardes is gekomen.

meest voorkomende oorzaak hiervan is: luchtfilter vervuilt, de luchtfilter behuizing, vervuilde luchtmassameter of kapotte luchtmassa sensor.

Leo

toch raar dat die code pas na 50km kwam, ik ging op dat moment van 0 naar 50 km/h.

gelukkig alles fijn bewaard dus dat komt wel goed :)

ga dan toch maar een K&N inlegfilter in de behuizing leggen

Leo

De openluchtfilter weer van de colt afgehaald. Gaf om de 50km een CEL en vermogen zakte weg.
Komt nog een K&N inlegfilter en andere BOV voor wat intake geluid.

De ruitenwissers vervangen door bosch aerotwin ruitenwissers van
www.nieuweruitenwissers.nl
Achter ook maar gelijk mee vervangen.



Ook zijn de 15 inch velgen voorzien van 195/55/15 yokohama advan A058 semi-slicks

25 juni staat de volgende trackday op zolder alweer geplaned :)



Leo

Vandaag naar de dealer geweest voor een nieuw dashboard kastje.
De colt heeft als kwaaltje dat het slot niet meer functioneert en dan valt het kastje steeds open.
Dit was al bij aankoop zo en de vorige eigenaar had hier zelf al wat mee geprobeerd maar meer stuk gemaakt dan een oplossing.
Mitsubishi levert hier een vervang model voor.

Bij het inbouwen gelijk de pollen filter laten vervangen en de airco laten reinigen want deze was heel erg muf




Next up 2din radio inbouwen

Leo

#34
Mijn 2din Pioneer radio van de micra in de colt gezet.
Fijne van deze radio is dat deze beschikt over usb, aux, bluetooth en een microfoon aansluiting.
Naast bellen kan ik spotify of youtube luisteren via de radio.
Tevens klinken de standaard speakers al een stuk beter met een andere radio.

Voor



Na



Wederom gebruik gemaakt van navishop.nl voor het ombouwframe en de stuurwielbediening.

ik zal een apparte how to maken voor het inbouwen incl. de linkjes van de webshops

Entharion

Citim nga: Leo ne Qershor 06, 2017, 10:09:28 MD
Mijn 2din Pioneer radio van de micra in de colt gezet.
Fijne van deze radio is dat deze beschikt over usb, aux, bluetooth en een microfoon aansluiting.
Naast bellen kan ik spotify of youtube luisteren via de radio.
Tevens klinken de standaard speakers al een stuk beter met een andere radio.

Wederom gebruik gemaakt van navishop.nl voor het ombouwframe en de stuurwielbediening.

ik zal een apparte how to maken voor het inbouwen incl. de linkjes van de webshops

Netjes! Werkt de stuurbediening goed? :)

Leo

Jup werkt gewoon zoals het hoort :)


Thijs

Werkt je boordcomputer ook nog op de dashboard, of kan je die niet meer switchen? Dat probleem heb ik dus, en ik dacht dat het misschien met de kabel voor stuurwielbediening wel mogelijk was, aangezien daar een 3xtra stekker aanzit, die bij mij nu loshangt.

Ik heb ook een pioneer HU erin gezet, speakers klinken inderdaad stuk beter, maar was het toch beu, die kartonnen rommel ;D dus heb nu voor en achter nieuwe speakers erin gehangen. Underseat woofer gisteren via marktplaats binnengekregen. Hopelijk dit weekend tijd om ook in te bouwen. Maar nieuwe speakers alleen klinkt al 10x beter.

Leo

De boordcomputer werkt gewoon maar ik kan niet switchen tussen de modes nee.
Ik gebruik alleen aantal km op de tank functie. Verbruik reken ik wel uit aan de pomp.

Leo

Met het warme weer kwam de dakwrap al bijna vanzelf los.





Had niet eens stickerverwijderaar nodig voor de lijmresten, kon ze er gewoon vanaf vegen.

Niks geschokkends tegen gekomen, klein krasje hier en daar en paar kleine deukjes van hagelschade maar niet eens op foto vast te leggen.

Wil het dak nog kleien en waar nodig polijsten.

Verder met de colt op de dyno geweest bij Dick van Loon, RICA Engineering in Wateringen.

Het resultaat 160pk en 240Nm dat is +10pk en 30Nm van alleen een sportuitlaat incl. Decat :D





Thijs

Citim nga: Leo ne Qershor 20, 2017, 12:02:51 PD

Het resultaat 160pk en 240Nm dat is +10pk en 30Nm van alleen een sportuitlaat incl. Decat :D


Das netjes!

Leo

#42
Afgelopen weekend weer circuit gaan rijden tijdens Skylimit Super Sunday

semi sliks onder de colt en gaan









Airtec intercooler is inmiddels binnen


Leo

Een k&n luchtfilter besteld via www.autodoc.nl geplaatst in de colt :)




Leo

Samen met Jeffrey een airtec intercooler geplaatst op de colt.
(Was vergeten wat meer foto's te maken dus heb 2 foto's van airtec gebruikt)