Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Forge split-r blowoff

Filluar nga Jeffrey, Janar 22, 2017, 03:49:44 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey

Ik had een vraag, ik ben in het bezit van een Forge split-r Dumpvalve, speciaal voor de colt. Alleen heb ik hem nu afgesteld volgens het boekje. Vanuit dicht helemaal tegen de klok in 16 klikjes met de klok mee. Alleen als ik nu rij met hem dan blijft met overschakelen het toerental even hangen of loopt iets op, en vind hem later afblazen. Dus als ik gas los laat ongeveer een sec en dan hoor je hem iets blazen. Tevens draaide ik met de originele divertervalve 0,8 bar en met de split-r maar 0,6, merkbaar in trekkracht in ieder geval.

Heeft iemand hier ervaring mee met afstellen of zijn deze verschijnselen normaal ??

Leo

en als je hem minder laat afblazen wat doet ie dan ?

Jeffrey

Je kan hem niet minder laten afblazen, is of helemaal dicht, of helemaal open of 70 - 30, dus 70% terug en 30% naar buiten. Als ik hem losser ga zetten dan gaat die open met vol gas.

Chaoth

De CZT houdt sowieso niet van afblazen.

Jeffrey

Citim nga: Chaoth ne Janar 22, 2017, 07:36:21 MD
De CZT houdt sowieso niet van afblazen.

Volledig open kan inderdaad niet nee ivm de gemeten lucht. Deze is speciaal voor de czt en de evo reeds. Deze blaast 70% terug en 30% naar buiten toe.  Dit om storingen te voorkomen.

Entharion

Ik heb ook de Split-R en ik heb ook even moeten prutsen om hem goed afgesteld te krijgen.


Wat ik heb gedaan is gewoon 4 klikjes verzetten en proefrijden, en dat blijven doen totdat ie goed stond.

Jeffrey

Citim nga: Entharion ne Janar 23, 2017, 01:47:03 MD
Ik heb ook de Split-R en ik heb ook even moeten prutsen om hem goed afgesteld te krijgen.


Wat ik heb gedaan is gewoon 4 klikjes verzetten en proefrijden, en dat blijven doen totdat ie goed stond.

Ja het was even prutsen inderdaad, maar bij mij werkte de zuiger niet goed, trok hem niet helemaal open, bleek oud vet in te zitten dus heb hem helemaal schoon gemaakt, zuiger in de blowoff is zelf smerend dus. Heb hem nu zo afgesteld dat ik weer de 0,8 bar heb die ik voorheen ook draaide. Ben alleen nog aan het twijfelen om de luchtfilterbak open te gaan maken. Zodat ik toch de originele bak heb maar toch open zodat je hem nog beter hoort afblazen

Entharion

Citim nga: Jeffrey ne Janar 24, 2017, 10:40:11 PDJa het was even prutsen inderdaad, maar bij mij werkte de zuiger niet goed, trok hem niet helemaal open, bleek oud vet in te zitten dus heb hem helemaal schoon gemaakt, zuiger in de blowoff is zelf smerend dus. Heb hem nu zo afgesteld dat ik weer de 0,8 bar heb die ik voorheen ook draaide. Ben alleen nog aan het twijfelen om de luchtfilterbak open te gaan maken. Zodat ik toch de originele bak heb maar toch open zodat je hem nog beter hoort afblazen


Bij mij was de zuiger ook vastgelopen kort nadat ik hem in bezit had.
Ik heb de unit teruggestuurd naar Forge en ze hebben een nieuwe toegestuurd :)

Leo

fijn dat ie het weer doet.

je kunt ook de intake buis vervangen door een aluminium buis

http://www.ebay.com.au/itm/311777708663

Jeffrey

Ja gelukkig doet die het weer inderdaad, alleen ik wil alles origineel houden. Cold air intake begin ik niet aan aangezien die alleen maar warme lucht aan zuigt. Dus dacht ik de originele bak open te maken zodat ik een K&N inlegfilter kan gebruiken en het afblaasgeluid nog harder klinkt.


Jeffrey

Oke ik zie het, maar blijft toch het zelfde als de originele. Alleen heb je dan een allu buis ipv een rubbere.

Jeffrey

Helaas lukt het niet om mijn druk vast te houden met de split-r dus deze gaat van het weekend weer eruit. Merk het erg goed met rijden dat ik 0,2 bar minder draai als met de originele. Snap er niets van alles is dicht lekt niet maar de ene keer draai ik wel 0,8 bar en de andere keer draai ik weer 0,6. Dus ik ga eens kijken of ik bij het chippen de LLM kan laten weg schrijven zodat ik volledig kan afblazen of gewoon lekker standaard met een dichte. Misschien luchtfilterbak aanpassen zodat je het terugblazen hoort maar dit gedoe vind ik wel jammer.

Leo

jammer van je blow off.

je ecu heeft toch echt een signaal nodig van de lmm om de motor goed te laten lopen

Jeffrey

Ik krijg ook geen foutmeldingen hoor, alleen lekt de druk ergens weg tijdens gaf geven. En ik vind hem hokkeriger lopen. Dus dan maar eruit dus als iemand een split r wilt overnemen 90 euro.