Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Jeffrey's Colt CZT project

Filluar nga Jeffrey, Dhjetor 09, 2016, 08:23:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Jeffrey

Thnx leuk om te horen. Blijf er mee bezig haha dus komt goed.

Jeffrey

Zo, weer een kleine update.

Ik heb eens gegoogled voor een tuning op maat voor de czt. Op aanraden van Google en mensen van de club heb ik een aantal mesje gemaild waaronder mega-speed en EMS ( mark Verhoeven ). Helaas van mega-speed krijg ik totaal geen reactie terug, en mark stuurde me meteen Al een mail terug. Bij hem betaal je wel wat meer als bij bijv mega-speed maar mij gaat het ook om de betrouwbaarheid. Mark heeft me altijd al hoed geholpen bij de WRX en ga deze keer dus ook naar mark toe, aankomende dinsdag is het tuningtijd.

Pre-cat zal worden verwijderd en een originele ECUtek tuning, hierdoor zal het coltje van 150 pk naar +\- 210 pk en 300nm gaan, daarbij wordt hij veilig afgesteld, ben benieuwd haha.

Leo

dat klinkt erg goed ben benieuwd, wil de colt ook laten afstellen na een paar mods :)

Chaoth

Wat ben je voor en dergelijke tune ongeveer kwijt? Als mijn Ralliart niet verkocht wordt, ga ik daar mijn projectauto van maken.

Jeffrey

Deze tune kost zonder het verwijderen van de Pre-cat 699 euro, daarbij heb je een originele ECUtek tuning op maat, wordt de wagen perfect en veilig afgesteld. Aangezien ik de pre-cat laat verwijderen ben ik iets meer kwijt. Maar ik heb nagedacht en heb zoiets, betaal liever iets meer en weet dat het goed gedaan wordt. Ik ken de andere bedrijven niet en helaas reageerde die ook niet op mijn mails, maar denk toch dat ik uiteindelijk ook voor mark had gekozen, zeker voor z'n ervaring en deskundigheid.

Jeffrey

Zo, vandaag was de grote dag, vanmorgen om half 8 de wekker om vervolgens met de colt richting Nieuw-Bergen te vertrekken, waar ik uiteindelijk uitkwam bij in mijn ogen een van de betere is het niet de beste tuner van Limburg en omstreken. Ik ken Mark al vanwege de Subaru maar wist niet dat hij ook Mitsubishi deed, maar gezien zijn ervaring in de Rallywereld geen onbekende in ieder geval.


De dag begon gezellig met wat gebabbel maar ja hoe leuk dat ook is er moet toch wat gedaan worden.
In de tijd dat Mark met de auto bezig was heb ik mijn ogen uit gekeken naar al het speelgoed wat bij hem stond, waaronder een vette GT-R. Tevens ook een bekende auto gezien van een goede vriend van me die daar ook stond. Maar goed, Mark heeft de downpipe van de Colt aangepast, aangezien hier standaard een Cat in zit die hij netjes verwijderd heeft en vervangen heeft voor een recht stuk "open pijp". Dit omdat het beter is voor de turbo en de prestaties. Dit gedaan kon het echte werk beginnen, namelijk het ECUtekken van de ECU.


Na het overschijven van de software zijn we rijdend gaan loggen, om te kijken wat er wel en niet goed is. Na wat aanpassingen gedaan te hebben was het klaar, maar wat een verschil zeg, het is zo duidelijk merkbaar echt, met een dikke glimlach op mijn gezicht ben ik naar huis gereden. De reactie op het gas is super, direct en snel, koppel is merkbaar sneller aanwezig en trekt als een gek door, in de 1ste, 2de en 3de versnelling heb ik wielspin, in de 3de maar heel even maar dan nog. Turbodruk is van 0,6 naar 1,2 piek gegaan, en dit geeft echt een stoot in de rug. Daarnaast is de 2de Lambda uitgeschakeld aangezien de eerste kat verwijderd is, maar CO is 0.00. En wat ik het nog het leukste vind is dat ik nu na de ECUtek 100% kan afblazen zonder enige foutmelding.

Om een lang verhaal iets korter te maken, Zoek je een betrouwbare tuning voor de CZT ga naar EMS tuning ( Mark Verhoeven ) schappelijke man en een persoon die weet wat die doet, daarnaast heeft hij lekkere koffie, en ja je betaald iets meer maar daar krijg je wel service voor terug en zeker een super rijdende auto. En over het verbruik, deze is bij normaal rijgedrag zelfs naar beneden gegaan.[/size][size=78%] [/size]

Leo

dat klinkt erg goed. cat weg en bov is helemaal mooi meegenomen.

ga je nog op een dyno bank om het vermogen te meten ?

Jeffrey

Citim nga: Leo ne Shkurt 28, 2017, 07:57:22 MD
dat klinkt erg goed. cat weg en bov is helemaal mooi meegenomen.

ga je nog op een dyno bank om het vermogen te meten ?

Klinkt niet alleen goed, maar rijdt ook goed haha. De czt heeft 2 katalysatoren, eigenlijk is de eerste alleen maar bedoelt om de boel sneller op te warmen voor bij een koude start een goede co te krijgen maar eigenlijk overbodig. Maar de BOV ga ik morgen uit proberen, als dit werkt komt er een HKS SSQV op. Vind ik mooier afblazen en klinkt niet zoals een vrachtwagen haha.

Jeffrey

Eindelijk de dumpvalve kunnen monteren. Super geluid alleen was het spelen met de juiste veer. Blaast behoorlijk hard af zonder foutmelding. Alleen met de Forge split-r plofte de wagen leuk en hard, en met de volledig afblazende BOV van Forge doet die dat niet meer haha.

Nog steeds erg tevreden over de ECUtek, nu 5 tanks verder is het gemiddelde verbruik van de wagen naar 1 op 14,7 gegaan. Alleen jammer dat die niet meer ploft haha. Ben alleen aan het twijfelen of ik ga kijken voor een HKS SSQV aangezien ik die nog mooier vind afblazen.

Chaoth

Dan wil ik je oude bov wel hebben ^^

Leo


Jeffrey

Te vroeg gejuigt helaas. Met volgas reageert die perfect, alleen met rustig optrekken en doorschakelen stotterd de wagen en is het net of deze omhoudt. Dus helaas de oude BOV weer terug geplaatst. Toch maar de HKS SSQV besteld aangezien deze op een ander soort manier werkt, tijdens stationair en deellast is deze dicht terwijl de Forge wat ik erop had open staat bij stationair en deellast. Alleen heeft deze een dubbele zuiger dus hij sluit wel de boel af als de BOV open staat maar lekt volgens mij toch een beetje er langs af.

Jeffrey

Inmiddels is er weer wat veranderd en gaat er vanalles veranderen haha.
In de tussentijd heb ik mijn oude BOV omgewisseld voor een echte HKS SSQV, veel beter en harder geluid als een split-r haha.

Tevens heb ik mijn oude velgen omgewisseld voor mooie meerspaaks originele mitsu velgen. Foto's moet ik nog plaatsen.
Maar dan..... het is bijna einde mei en dat betekend vakantiegeld haha, dus kunnen de updates komen.
Bestelling ligt al klaar, namelijk een Sachs stage 1 sportkoppeling, aangezien mijn huidige een beetje te veel lawaai maakt en ik zelf vind dat deze niet lekker meer rijdt toch maar gekeke voor een nieuwe, helaas niet echt veel te krijgen voor de CZT maar ja.

Tevens komt er nog een leuke update bij, namelijk een Tein street flex coil-over setje, wil toch iets stugger gaan met de vering en dat ik hem af kan stellen, dus als ik lager wil dat ik dat ook kan, puur omdat ik wat vaster op de weg wil liggen wellicht met het oog op de toekomst ( circuit )

Leo

Ben benieuwd jeffrey. Voor de colt heb je trouwens ook een koppelings upgrade naar 230mm van CM

Jeffrey

Die wat ik krijg is perfect, en bestand tot 400nm dus dat is voorlopig wel genoeg, tevens zit daar een gemodificeerd druklager bij omdat de colt er vaak last van heeft.

En met CM doe ik zelf niets om eerlijk te zijn, die gasten vragen veel te veel voor onderdelen terwijl ik ze bij mijn leverancier goedkoper krijg.