Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Jeffrey's Colt CZT project

Filluar nga Jeffrey, Dhjetor 09, 2016, 08:23:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Leo

ik heb hem helaas nog niet kunnen monteren, moet de colt nog aanschaffen. hopelijk deze maand als alles goed gaat.

Colt 45

Dat vermoeden had ik al. Dank je voor de info.  Ik zal weleens kijken wat ik er mee kan en wil gaan doen.

Jeffrey

nou, ik heb zelf de radio vervangen door een eigen radio ivm USB. Ik kan je uit eigen ervaring zeggen dat het geluid in de auto niet echt veel beter wordt. Originele radio heeft minder output ja, maar met de standaard 10 cm speakers krijg je echt geen goed en fatsoendelijk geluid zoals je krijgt bij andere wagens. Ik heb een Ford focus gehad, daar zat een geluid in daar hoefde ik niets extras van baskist of wat dan ook in te leggen, maar bij de colt om goed geluid te krijgen heb je wel wat meer nodig dan alleen een andere headunit.

Maar beter geluid hoef ik niet haha, ik luister liever naar het turbogeluid en het knallen uit de uitlaat  ;D

BriannNL

Citim nga: Jeffrey ne Shkurt 08, 2017, 11:10:38 PD
Maar beter geluid hoef ik niet haha, ik luister liever naar het turbogeluid en het knallen uit de uitlaat  ;D

Dat kan natuurlijk ook.  ;D

Maar wel opvallend dat onze ervaringen dan zo verschillend zijn. Ik heb de originele radio vervangen door een JVC KD-R461, dus helemaal niet zoveel bijzonders. Maar doordat je daarbij de equalizer goed in kunt stellen, is het geluid toch behoorlijk verbeterd. Natuurlijk blijven de speakers een beperking, maar het verschil was goed merkbaar (ook door anderen).

Jeffrey

Zo, weer een update of ja update haha. Van de week de distributieriem vervangen en dan ook maar direct ze waterpomp mee laten pakken. Het coltje kan er nu weer lekker tegen aan, alleen heb ik wel het idee dat de koppeling langzaam aan het einde is aangezien deze ratelt.

Daarnaast de luchtfilterbak een beetje bewerkt, open gemaakt aan de onderkant en zijkant van de accu, zodat deze geen warme lucht kan aantrekken. In combinatie met de split-r blowoff een erg leuk en hard geluid. Alleen die split-r zorgt toch voor problemen. Als ik hem instel zoals er wordt geschreven dan verlies is gewoon druk, en als ik hem losser zet dan doet hij het wel alleen ratelt die. Dus morgen weer omwisselen voor de originele. Eens kijken of dat een verschil is aangezien ik wel merk dat de originele erg stroef gaat.

BriannNL

Citim nga: Jeffrey ne Shkurt 10, 2017, 11:33:15 MD
alleen heb ik wel het idee dat de koppeling langzaam aan het einde is aangezien deze ratelt.

Ik neem aan dat je bedoelt dat hij ratelt wanneer je de koppeling op hebt? Dat willen deze auto's sowieso wel doen, dus als het nog heel beperkt is (alleen met de deur open te horen bijvoorbeeld) zou ik me er niet te druk om maken.

cashje

Ziet er allemaal erg tof uit.
Ik zie alleen je kenteken op de foto waar je het frame vast hebt.

Jeffrey

Citim nga: BriannNL ne Shkurt 11, 2017, 11:59:16 PD
Ik neem aan dat je bedoelt dat hij ratelt wanneer je de koppeling op hebt? Dat willen deze auto's sowieso wel doen, dus als het nog heel beperkt is (alleen met de deur open te horen bijvoorbeeld) zou ik me er niet te druk om maken.

Dat klopt inderdaad, zodra ik de koppeling los laat dus in de vrij lijkt het net of ik een lager in de bak kapot heb, als ik de koppeling intrap is het inderdaad weg.

Chaoth


Jeffrey

Oke, binnenkort toch de koppeling vervangen door een sportkoppeling denk ik aanwzien ik hem wil laten chippen en in mijn ogen de koppeling erg laat pas pakt. Maar dan weet ik in ieder geval dat ik me geen zorgen hoef te maken

BriannNL

Citim nga: Chaoth ne Shkurt 12, 2017, 02:25:28 MD
Druklager van de koppeling

Negen van de tien keer is het dat wel bij zo'n geluid inderdaad. Maar laatst een VW Polo gezien met zo'n probleem (daarbij was het geluid overigens al wel erg hard geworden), daarbij zat het toch in de bak. Trucje schijnt te zijn dat als je iets druk zet op het pedaal (maar niet geheel ontkoppelt) en het geluid houdt op dat het waarschijnlijk het druklager is. Houdt het geluid pas op bij geheel ontkoppelen, dan is de kans groot dat het de bak is.

Entharion

Citim nga: BriannNL ne Shkurt 16, 2017, 12:02:56 PD
Negen van de tien keer is het dat wel bij zo'n geluid inderdaad. Maar laatst een VW Polo gezien met zo'n probleem (daarbij was het geluid overigens al wel erg hard geworden), daarbij zat het toch in de bak. Trucje schijnt te zijn dat als je iets druk zet op het pedaal (maar niet geheel ontkoppelt) en het geluid houdt op dat het waarschijnlijk het druklager is. Houdt het geluid pas op bij geheel ontkoppelen, dan is de kans groot dat het de bak is.

Het ratelen van de druklager van de koppeling is een veel voorkomend probleem bij de CZT, ik zou daar eerst vanuit gaan :)

BriannNL

Helemaal mee eens! Noemde het alleen even voor de volledigheid. :D

Jeffrey

Citim nga: BriannNL ne Shkurt 16, 2017, 12:02:56 PD
Negen van de tien keer is het dat wel bij zo'n geluid inderdaad. Maar laatst een VW Polo gezien met zo'n probleem (daarbij was het geluid overigens al wel erg hard geworden), daarbij zat het toch in de bak. Trucje schijnt te zijn dat als je iets druk zet op het pedaal (maar niet geheel ontkoppelt) en het geluid houdt op dat het waarschijnlijk het druklager is. Houdt het geluid pas op bij geheel ontkoppelen, dan is de kans groot dat het de bak is.

Het geluid is er als ik hem in de vrij heb staan en de koppeling helemaal los heb, dan ratelt hij. Zodra ik de koppeling volledig intrap dan is het geluid weg.

Caarismaa

Een maal Mitsubishi, altijd Mitsubishi !
https://asiancar-fanatics.com    <-- hier ben ik ook te vinden