Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Jeffrey's Colt CZT project

Filluar nga Jeffrey, Dhjetor 09, 2016, 08:23:01 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Entharion

Ziet er nice uit, kan niet wachten op meer :)

Jeffrey

Thnx, was wel een hels karwei, wist dat jappen stevig waren maar 7 boren naar de klote helpen om 4 gaten te boren in de stootbalk achter de bumper ging me een beetje te ver. Weet niet wat voor materiaal dat is maar hard is het wel. Met een beetje geluk komen morgen de slangen binnen en kan ik het helemaal netjes afmaken.

Volgende update zal of chippen zijn of uitlaat aanpassen.

Koekjestrommel

Goede boortjes kopen schijnt te helpen... ;D

Entharion

Citim nga: Jeffrey ne Janar 02, 2017, 09:13:58 MD
Thnx, was wel een hels karwei, wist dat jappen stevig waren maar 7 boren naar de klote helpen om 4 gaten te boren in de stootbalk achter de bumper ging me een beetje te ver. Weet niet wat voor materiaal dat is maar hard is het wel. Met een beetje geluk komen morgen de slangen binnen en kan ik het helemaal netjes afmaken.

Volgende update zal of chippen zijn of uitlaat aanpassen.

Ik gok ABS plastic, dat smelt nogal makkelijk en dan lopen je boren vast :P

Jeffrey

Nee nee, de balk achter de bumper is geen ABS maar dubbelwandig staal gehard ben ik achter gekomen.

En tsja goede boren, ik heb alleen goed materiaal en de boren waren van hele goede kwaliteit hoor. Maar met geharde boren door gehard staal is moeilijk. Heb ze al langzaam laten draaien en daarnaast gesmeerd met speciaal vet.

wesleytje1

Mooie bak wil er zelf  ook een gaan kopen zo'n czt.  De balk achter de bumper is  echthard  er door heen boren kan weleens wat tijd /boren kosten.  Heb er bijna elke dag mee te maken haha (schadeherstel)    ik blijf dit project  zeker volgen.  Succes en ik kan ook niet wachten op meer foto's 

SUCCES

Jeffrey

#21
Zo, het heeft even geduurd met de updates, omdat het weer een beetje tegen zat, maar dit weekend weer eens gesleuteld aan de colt, en deze keer zoals beloofd aan de Intercooler, functioneel gemaakt. Hierbij de fotos.


Allereerst, ik heb de intercooler helemaal zelf samengesteld, dit omdat ik de bestaande kits te duur vind en zelf ook niet echt mooi. Dus ben ik zelf gaan shoppen en alles opgemeten en besteld. In totaal heeft me alles met slangen, intercooler, en slangenklemmen 295 euro gekost.
Hier het eindresultaat, ik zal een how to maken hoe alles vast zit en wat ik er allemaal aan gedaan heb.


Dan hier de foto's










Het was een werk, ik had met de vorige slangen de bumper op maat gemaakt, alleen met de huidige slangen past deze niet. Ik heb hem voor nu aangezien het erg laat was maar snel passend gemaakt dat deze erop kon, ik zal de bumper dus nog eens moeten verwijderen en alles mooi uitzagen met de dremel en dan komt er zwart gaas in, zodat het allemaal netjes achter de bumper zit en niet uitsteekt zoals nu.

Jeffrey

Tevens voor de mensen die er meer van willen weten een How to gemaakt voor het monteren van de intercooler.

Jeffrey

Ik ben van plan om de software aan te laten passen, alleen heb ik onder de auto gelegen voor de intercooler, nu zag ik dat ik na de cat nog 2 dempers onder de auto heb hangen. de einddemper is er later ( door de vorige eigennaar ) erop gelast, dit is een freeflow van Magnaflow, origineel een beetje gedempt, als ik de 2 dempers die onder de auto hangen vervang door een rechte pijp, dus achter de 2de lambda gaat dat veel meer herrie maken en is dit beter voor de turbo, aangezien ik het idee heb dat het nu allemaal een beetje te veel wordt tegen gehouden.

Entharion

Citim nga: Jeffrey ne Shkurt 01, 2017, 01:23:52 MD
Ik ben van plan om de software aan te laten passen, alleen heb ik onder de auto gelegen voor de intercooler, nu zag ik dat ik na de cat nog 2 dempers onder de auto heb hangen. de einddemper is er later ( door de vorige eigennaar ) erop gelast, dit is een freeflow van Magnaflow, origineel een beetje gedempt, als ik de 2 dempers die onder de auto hangen vervang door een rechte pijp, dus achter de 2de lambda gaat dat veel meer herrie maken en is dit beter voor de turbo, aangezien ik het idee heb dat het nu allemaal een beetje te veel wordt tegen gehouden.


Downpipe en 1e kat vervangen heeft het meeste effect op de airflow van de turbo, de rest maakt niet super veel verschil...

Jeffrey

Oke, ja ik wou die eigenlijk laten zitten aangezien ik wel nog door de keuring wil komen. Vandaar dat ik dacht misschien heeft het nu om de 2 middendempers te verwijderen. Maar dit heeft dus alleen invloed op het geluid denk ik dan, en die zal wat meer ploffen toch haha aangezien die dat nu ook wel doet alleen niet hard.

Entharion

Citim nga: Jeffrey ne Shkurt 01, 2017, 08:41:03 MD
Oke, ja ik wou die eigenlijk laten zitten aangezien ik wel nog door de keuring wil komen. Vandaar dat ik dacht misschien heeft het nu om de 2 middendempers te verwijderen. Maar dit heeft dus alleen invloed op het geluid denk ik dan, en die zal wat meer ploffen toch haha aangezien die dat nu ook wel doet alleen niet hard.


Ja dat is wel vet, die plofjes had ik ook een beetje toen ik een andere (straight through) einddemper had gemonteerd i.c.m. de andere downpipe :)

Jeffrey

Die plofjes heb ik nu al en soms best wel hard met de standaard uitlaat haha.

Maar weet iemand een leuk catback systeem voor de czt ??. Die wat ik heb gevonden is van het merk inoxcar alleen de filmpjes die ik heb gezien vind ik hem niet mooi klinken. Ik ben eigenlijk op zoek naar een kooi systeem waarbij een mooie donkere sound uit komt, anders ga ik eens proberen de dempers onder de auto te verwijderen.

Leo

ik heb een scorpion catback gekocht.
staan regelmatig te koop op marktplaats :)

Jeffrey

Oke, en hoe is dit met het geluid ?. Mooi donker klinkend aangezien de filmpjes niet echt duidelijk zijn haha.