Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Nieuw lid met beginnersvragen

Filluar nga mario, Korrik 14, 2016, 11:47:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

mario

Hallo,[/size]Sinds 1 dag ben ik (Mario) nu eigenaar van een ASX uit 2013.   Met nu 26.000 km op de teller waarschijnlijk voor de komende 12 jaar.  Tijd genoeg om alle ins en outs te leren kennen.  De bediening is wat uitgebreider dan mijn peugeot uit 2002......Ik heb er zin in. 

Misschien dat iemand mij op enkele beginnersvragen wil antwoorden?1.   De motor heeft een start/stopknop.    De stand "kontakt-aan" is er dus niet.   Het audio-systeem werkt alleen als de motor loopt. Is dit te wijzigen naar ook als de motor niet loopt?2.  De radio springt standaard aan bij het starten. Ik kan wel met de menuknop het hele audiosyteem ( DDX-630WBTM) incl navigatie) uitzetten;  hoe zet ik de radio apart als enige uit en zorg ik ervoor dat hij niet bij het starten aanspringt.3. Ik lees dat de navigatie (kenwood kna-g620T) van Garmin is.  Kan ik deze zelf updaten (CD of SD,/kaarttype nt of ntu ?) /  Waar zie ik welke kaarten ik heb? Is er ergens een intern geheugen?

mario

Hallo,

Sinds 1 dag ben ik (Mario) nu eigenaar van een ASX uit 2013.   Met nu 26.000 km op de teller waarschijnlijk voor de komende 12 jaar.  Tijd genoeg om alle ins en outs te leren kennen.  De bediening is wat uitgebreider dan mijn peugeot uit 2002......
Ik heb er zin in.  Misschien dat iemand mij op enkele beginnersvragen wil antwoorden?
1.   De motor heeft een start/stopknop.    De stand "kontakt-aan" is er dus niet.   Het audio-systeem DDX-630wbtm) werkt alleen als de motor loopt. Is dit te wijzigen naar ook als de motor niet loopt?
2.  De radio springt standaard aan bij het starten. Ik kan wel met de menuknop het hele audiosyteem (incl navigatie) uitzetten;  hoe zet ik de radio apart als enige uit en zorg ik ervoor dat hij niet bij het starten aanspringt.
3. Ik lees dat de navigatie (KNA-g620T) van Garmin is.  Kan ik deze zelf updaten (CD of SD,/kaarttype nt of ntu ?) /  Waar zie ik welke kaarten ik heb?  Heeft dit apparaat  een eigen intern geheugen?

Goosman


Hallo Mario,


Ben zelf ook druk bezig met het leren kennen van de ASX (sinds maandag)

1. volgens de gebruiksaanwijzing van de ASX kan de radio alleen aan in de ON en ACC stand. Voor de ASX versies met startknop dien je om in de ACC modus te komen de startknop in te drukken zonder rem - en koppelingspedaal in te drukken (blz 1-13 van de gebruiksaanwijzing, zelf nog niet getest). De ASX zal wel na 30 minuten in de ACC modus de spanning onderbreken om te voorkomen dat je accu leegloopt.


2. wellicht hier te vinden ?


Succes en veel plezier met de ASX


CJ

EnnoE34


skunk

wat goosman zegt klopt helemaal gewoon de knop indrukken zonder de koppeling of rem in te trappen en je krijgt stroom in de auto. Dan kun je de radio gewoon aan doen. Wel effe de airco uitzetten natuurlijk anders krijg je gezeik met de accu later :)


Sophie Marcian

 :D :D :D That's will be very frustrated sometimes. I think http://www.manualgo.com/ can help you with that.

mario

Dank voor de antwoorden; inmiddels ben ik 2 tankbeurten verder en de auto is subliem.   Veel onzekerheden zijn opgelost met boekjes en uitproberen.
1 vraag blijft over:  Hoe pruts ik POI's in het navigatiesysteem: Radio DVD: DDX630WBTM  met navigatieunit KNA-G620T.   Probleem is dat de SDkaartlezer van de navigatieunit niet bereikbaar is en dat het apparaat files op de USB-stick niet pakt.
Ergens heb ik gelezen dat iemand rechtstreeks zijn laptop op de USB ingang had aangesloten (met een kabeltje met 2 USBstekkers "Man')  en dat dat feilloos ging.   Helaas heb ik deze tekst niet bewaard en kan hem nu niet meer vinden.  Heeft iemand ervaring???


Goosman

Geen idee. Ik heb de Pioneer unit met een USB kabel in het dashboard. Wordt prima herkend door de radio/nav unit. Overigens wel beroerde radio-ontvangst (weinig zenders zonder storing) en lastig om firmware-updates en navigatie-updates te vinden.