Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

voorstellen colt 1.6 GLXI

Filluar nga deduud1, Gusht 11, 2015, 10:35:40 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 2 Vizitore po shikojne kete teme.

Koekjestrommel

Spanrollen lijken me logisch inderdaad, waterpomp ook mee vervangen hoop ik ?

deduud1

Nee de waterpomp is blijven zitten. De waterpomp was nog goed en hoefde niet. De waterpomp mag bij de volgende keer 190.000, staat nu 100.000 op.

Het enige wat nog wel geconstateerd werd is dat mijn remschijven voor krom zijn. Ik heb een automaat dus dan heb je dat wat sneller. Hebben jullie nog tips welke remschijven ik er straks onder kan laten zetten? Bosch, Brembo of schijven die Mitsubishi gebruikt?

roy94

Brembo MAX schijven zelf goede ervaringen mee.


https://www.bremboparts.com/europe/en/products/brembo-max/the-perfect-response


Als je ze zelf besteld op internet valt de prijs best mee.

Koekjestrommel

Citim nga: deduud1 ne Tetor 10, 2016, 08:28:21 PD
Nee de waterpomp is blijven zitten. De waterpomp was nog goed en hoefde niet. De waterpomp mag bij de volgende keer 190.000, staat nu 100.000 op.

Het enige wat nog wel geconstateerd werd is dat mijn remschijven voor krom zijn. Ik heb een automaat dus dan heb je dat wat sneller. Hebben jullie nog tips welke remschijven ik er straks onder kan laten zetten? Bosch, Brembo of schijven die Mitsubishi gebruikt?

Weet niet hoeveel er al op stond maar waterpomp moet je altijd meevervangen als je alles toch al los hebt. Straks heb je 140k gereden en dan begeeft je waterpomp het, kan je dist er weer af. Deel het maar uit persoonlijke ervaringen. Op distributiedelen nooit bezuinigen/skippen.

Voor je remschijven zou ik brembo pakken of TRW. ik heb vaak de brembo schijven met TRW blokken omdat ze niet overal brembo blokken hebben.

deduud1

Bedankt voor jullie advies Koekjestrommel en Roy94.

Misschien is het niet laten vervangen van de waterpomp een verkeerde beslissing geweest, ik zie het maar als een leermomentje ::)
Ik heb deze remschijven gevonden. http://www.mister-auto.nl/fl/remschijven-vooras/brembo-09-7056-10_g900007_a06509.7056.10.html?KTypeNr=5578
Remblokken had ik nog liggen, deze zijn nooit onder de vorige Colt gegaan het zijn Mintex MDB1722. Voldoen deze blokken ook?
Heeft er verder nog iemand ervaring met automaat rijden en het tegengaan van krom trekken van de remschijven? Zal ik dan gewoon bij lang voor stoplicht moeten staan de bak in zijn neutraal moeten zetten met desnoods de handrem erop ofzo?

Koekjestrommel

Als je het niet zeker weet altijd even een wiel eraf halen en de diameter van de schijf meten. als het overeenkomt past die wel.
Voor de blokken, ja als ze passen en nieuw zijn zou ik die gewoon gebruiken. is voor dagelijks gebruik gewoon prima lijkt me Als ze wat harder slijten vervang je ze gewoon wat eerder ;D . Ik heb zelf nooit een automaat gehad dus heb er weinig ervaring mee wat ik wel weet:

-Pasvlak kan vuil zijn (niet schijf zelf) hierdoor *slingert* ie.
-Slechte schijven
-Vieze remklauw (zit vuil in waardoor de blokken etc ook schuin gaan slijten) maar dit vind je meestal bij de APK terug in het remverschil.
-Hard remmen (rijstijl) als je dan met hete schijven bij het stoplicht staat en je de rem inhoud koelen zijn schijven niet overal gelijk af door je remblokken. Hierdoor kunnen ze ook kromtrekken.

Zou even kijken hoe je remblokken zijn, als deze al helemaal scheef zijn afgesleten zou ik eerder kijken naar je remklauw/pasvlak.
als daar niks mis mee is en je schijven zijn krom kan het een combinatie zijn van slechte schijven en rijstijl maar dan moet je wel heel gek rijden dus dat lijkt me eerlijk gezegd niet.


deduud1

Zo weer eens update. Het is lange tijd stil geweest. Onlangs wat ritten gemaakt met auto waar toch nodige maal geremd moest worden en dan bemerkte je de kromme remschijven toch wel erg. Heb daarom toch maar besloten de remmen te vervangen voor de wintersport vakantie.

De onderstaande onderdelen heb ik besteld:
Geventileerde schijven BREMBO 09.7056.10
Brandstoffilter KNECHT KL 509
Interieurfilter BOLK BOL-C051053
Wisserblad BOLK BOL-F041045
Varta Blue Dynamic D48 accu 12V 60Ah(20h) 232x173x200x225

Een paar weken terug heb ik het dashboardkastje gedemonteerd om bij het huis voor het interieurfilter te komen. Hier bleek nog geen filter in te zitten. Na de maten opgenomen te hebben heb ik het bovenstaande filter besteld. Het erin zetten van het filter doe ik waarschijnlijk in de lente / zomer als het knapper weer is. Het is een klus wat geen haast heeft. Hetzelfde geldt voor het brandstoffilter wat zomaar nog de originele kan zijn. http://imgur.com/O65K2EG

Helaas kon ik vanwege een verbouwing bij ons thuis de auto niet in de schuur kwijt dus moest al het sleutelwerk buiten gebeuren of in de carport.  Afgelopen woensdag kreeg ik alle onderdelen binnen. http://imgur.com/DQpiax1

Toen ben ik begonnen met de linkerkant. Krik eronder, wiel eraf. Remklauw loshalen. Op YouTube had ik nog een algemene tutorial gevonden over het vervangen van je schijven en blokken. Ondanks dat kwam ik er niet helemaal uit en heeft mijn vader mij nog wat geholpen tussendoor. Alles goed schoongemaakt en op de juiste delen weer kopervet gesmeerd.

Vrijdag heb ik zelf de rechterkant gedaan. Dit ging best aardig. Alleen bleek ik 2 bouten van de remklauw te hebben dolgedraaid. Was daar zelf ook al bang voor. Zaterdag naar de sloop geweest en een andere remklauw gehaald + klemmetje voor interieurfilter. Toen deze er maar met vaders samen opgezet. Later die dag nog even de remvloeistof ververst. http://imgur.com/TVnSALj

Tussendoor nog nieuwe accu erin gezet. Vlak daarna liep de auto niet helemaal lekker. Had hem ingeleerd door 10m stationair te draaien met airco aan. Waar je ook nog mee te maken krijgt is een automaat die zichzelf moet inleren. Dit alles resulteerde in een niet zo ideale rijbeleving. Stationair was vrij laag en de automaat nog zoekerig. Hierna de ecu ingeleerd volgens de howto op het forum. Alle gebruiker uitgelaten etc. Na een wat langere rit waarin de automaat zich weer inleerde was het gelijk stukken beter.

Laatst viel mij op wanneer ik met de auto 120/130 rij als de winterbanden eronder zitten het stuur wat begint te trillen. Vandaag de banden laten balanceren en dat probleem is ook weer getackeld. Gelijk even aircoservice laten uitvoeren. Het stickertje gaf aan dat de laatste keer 2010 was. Wat mij betreft kan de auto er voorlopig weer tegenaan.   

Marcuz77

Netjes! Ik laat eens per jaar me banden balanceren om juist het ergste trillen en erge slijtage eruit te halen. meestal gewoon uit voorzorg.

deduud1

Dat is niet eens zo'n verkeerd idee. Ik zal eens in de gaten houden hoe mijn banden zich gedragen en het overwegen.

deduud1

 In Januari de remschijven vervangen alleen nu had ik 31 maart weer trillende remmen na al 4000km. Gelukkig heb ik onder garantie nieuwe remschijven gekregen. Deze zijn 30 april vervangen bij 111140.

16 mei was er minder mooi nieuws. Ik heb een ongeluk gehad met de colt. Ik reed met de auto en vanuit een parkeervak dat parallel lag aan de weg kwam een lesauto met instructeur en lesser en die draaide hun auto zo mijn zijkant in.
http://imgur.com/t5lB8Bn
http://imgur.com/J3HF1pO
http://imgur.com/b4iT7NX

Oordeel van de schade-expert en de schadehersteller was economisch total loss. De reparatie zou duurder uitvallen dan het maken van de auto. Door de schadehersteller ben ik iets gematst en hij heeft mijn schade gemaakt met het geld wat ik van de verzekering kreeg.
http://imgur.com/ZcP4xes

1 deukje in het voorscherm kon er niet uit worden gehaald. Die zat te hoog en anders zou ook een groot deel van de motorkap moeten worden mee gespoten. Gelukkig was daar de gratis deukjesdag van Univé. Hierdoor dat deukje en een deukje in de achterklep kunnen laten verwijderen voor niets.
http://imgur.com/8Ww2e5b
http://imgur.com/doIU9tW

Omdat de colt alweer heel snel last kreeg van trillen bij het remmen door kromme schijven heb ik het dit keer besloten beter aan te pakken. Volledige remrevisie van de voorkant. Nieuwe blokken en klauwen van bosch en geperoreerde en geventileerde schijven van zimmerman. Deze zijn vervangen bij 117800. Je merkt dat de wielen nu soepeler draaien. Het trillen bij 120/130 is nu ook over. Ik zet de auto nu bij het stoplicht vaker in zijn vrij en hou niet meer mijn voet op de rem, wie weet zal dit ook helpen. Gelijk is ook de motorolie vervangen, die zat er alweer ruim 15.000 km in.
http://imgur.com/1yfVI38

6 augustus 2017
Al anderhalf jaar lang werd ik getreiterd door een rammel die uit de einddemper leek te komen. Op een zondagmiddag onder de auto gedoken en het was in 10 minuten gefixed.
http://imgur.com/Ctz3ou2

Vandaag een interieur geplaatst dat ik laatst had aangeschaft. Volgens mij is het leer met suède en staat het helemaal niet verkeerd.

http://imgur.com/FgPVCaW
http://imgur.com/o3gqsF7
http://imgur.com/NbN8s5n

De voorstoelen moeten er later nog een keertje uit als ik extra matjes heb voor de stoelverwarming dan kunnen deze ook hierin worden gebouwd.

Koekjestrommel

Goed bezig. Schade netjes herstelt zo te zien of heb je wat kleurverschil?

Interrieur ziet er ook een stuk beter uit. toch wel weer raar van je remschijven zit iets niet goed dan als je ermee blijft etteren constant.

Nieuwe klauwen zijn niet perse beter hoor. Je kan je oude een reviseren. of uit elkaar halen wellicht dat je voor jezelf er wat antwoorden uit kan halen wat het geweest zou kunnen zijn. Revisiesetjes etc kosten niet zo gek veel aangezien de zuiger 9/10x hergebruikt kan worden. betaal je hooguit 20 eu aan rubbertjes. heb je weer nette klauwen liggen op de kast voor als deze weer eens wat hebben!


deduud1

#41
Citim nga: Koekjestrommel ne Gusht 12, 2017, 03:25:17 MD
Goed bezig. Schade netjes herstelt zo te zien of heb je wat kleurverschil?

Interieur ziet er ook een stuk beter uit. toch wel weer raar van je remschijven zit iets niet goed dan als je ermee blijft etteren constant.

Nieuwe klauwen zijn niet perse beter hoor. Je kan je oude een reviseren. of uit elkaar halen wellicht dat je voor jezelf er wat antwoorden uit kan halen wat het geweest zou kunnen zijn. Revisiesetjes etc kosten niet zo gek veel aangezien de zuiger 9/10x hergebruikt kan worden. betaal je hooguit 20 eu aan rubbertjes. heb je weer nette klauwen liggen op de kast voor als deze weer eens wat hebben!

De schade is keurig hersteld, heb ook gewoon mijn eigen onderdelen laten gebruiken en deze laten uitdeuken en spuiten. Ben erg erg tevreden over. De oude klauwen heb ik ook bewaard. De monteur van Mitsubishi zei ook dat het niet perse nodig was geweest om de klauwen te vervangen. Alleen was ik er zelf zo klaar mee met die remmen dat ik wat dingen wilde uitsluiten en niet weer na 4000 kilometer onder de auto te moeten kruipen. Wie weet ga ik de oude nog reviseren maar dat zien we wel ter zijner tijd. Alle onderdelen en ook het andere interieur zal keurig op zolder worden opgeslagen.

Leo


Eagle1982

Schade is altijd balen, heeft  die instructeur ook liggen slapen blijkbaar.
De lesrijder meteen al een trauma rijker.
Maar netjes hersteld zo te zien op de foto's, mooi interieurtje erin, ziet er weer netjes uit.

deduud1

Citim nga: Leo ne Gusht 12, 2017, 09:28:20 MD
Mooi interieur zeg :D

Dankjewel, het is mijn bedoeling om morgen even te bellen naar een bedrijf wat auto's schoonmaakt en dan wil ik het professioneel laten reinigen. Er zitten hier en daar toch wat vlekken op en als het even kan mogen die er wel uit.