Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Mijn nieuwe Colt

Filluar nga Marcuz77, Prill 30, 2015, 12:01:11 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Marcuz77

Na lange tijd eindelijk weer wat te melden


Kapjes van mijn mistlichtgaten zijn eindelijk klaar.



Remmen geschilderd

En mijn einddemper eindelijk op maat laten maken




Middendemper gaat ook snel achteruit dus zal ook vervangen worden binnenkort

Marcuz77

#16
Na een hele tijd weinig gedaan, Spatlappen gemonteerd , voorbanden vernieuwd met Bridgstones, motorkapsteunen evo 456 geplaatst.
Nu heb ik het plan opgevat om iets meer luxe in mijn auto te hebben.
Ik heb de elektrische spiegels en schakelaar al klaar liggen.
Ik ben op een bekerhouder en middenconsole met klep gestuit dus die moeten er ook in.
Morgen nog even twee slopen af voor de andere afdekkapjes voor de spiegels.
Ook zal ik binnenkort eens foto's maken van alles.

deduud1

Hey Marcuz,

alle benodigde afdekkapjes voor spiegels enz al weten op te snorren? Is het zo dat alle bedrading voor de spiegels er al in liggen of mag je straks draden gaan trekken? Er geinig het Mitsubishi logo in de kappen van je mistlampen

Marcuz77

Ik ben erachter gekomen dat alle kabels in de deuren en de kabelboom die achter het dashboard zit , anders is van de GL en GLX.
Maar alle kabelstukken zijn in bezit , nu alleen nog gaan inbouwen.
Kapjes kon ik in de Liede voor een euro van een auto afhalen.

Ik vond die mistlamp kapjes zo kaal dus ik dacht ik ga even hobbien.
Ik heb ook elektrische ramen liggen en deurpanelen met de knoppen zijn er ook.
Nu alleen hopen dat de rest van de draadboom voor de ramen wel aangesloten zit.

Marcuz77

#19
Sinds dit weekend middendemper ook vervangen door RVS



Kwam erachter dat er wat roest zit naast de rand waar krikpunten zitten , dus dat wordt even bijwerken binnenkort.
ook zijn mijn buitenste stabalisatorrubbers compleet uitgedroogd en er zit een kraak in de ophanging voor, bij extreme wieluitslag.

Marcuz77

#20
 


2 Januari ben ik met mijn auto te water gegaan, voorrem sloeg vast en auto brak van achter uit.


Dit ging bij een snelheid van 30km/h. Over een liggende lantaarnpaal gegaan en toen auto redelijk stilstond, zijdelings de berm afgegleden.


Auto heeft op zijn zij ongeveer drie kwartier in het water gelegen.


De auto is afgesleept naar een garage van mijn keuze.

Hier zijn ze nu bezig om de auto te controleren, heeft al inmiddels weer gelopen.

Beide rechterbanden zijn kapot, ECU heeft onder water gestaan, lamp rv zit vol met water, uitlijning is niet goed meer.

Weinig krassen of deuken gehad, alleen 10 cm waterschade


 





Doordat de ECU vervangen is, herkent hij 1 op de 2 keer de sleutel niet.

Ik verwacht niet dat de schade heel groot zal zijn en dat ik deze auto blijf rijden.


 

Eagle1982

Zo hé, das ff schrikken.
Blij dat je er verder zonder kleerscheuren vanaf bent gekomen.
Wel balen van de wagen.
Water en elektronica gaan nou éénmaal niet goed samen.
Vervangen is eigenlijk de enige goede oplossing.
Wanneer de ECU vervangen wordt moeten de sleutels ook opnieuw worden ingeleerd.
Wanneer de sleutel niet herkent wordt en er worden teveel startpogingen ondernomen dan loop je de kans dat de immobilizer volledig blokkeert.
Alleen de dealer kan deze blokkade weer opheffen.
Bij de Colt die wij hebben gehad (zelfde model) kun je het zien aan het motorstoringslampje, wanneer hij op contact wordt gezet dan gaat na een aantal seconden het lampje uit en moet dan uit blijven, gaat die vrijwel meteen weer aan dan is de sleutel niet herkent en hoef je niet te proberen te starten.


Oh ja, controleer ook even of de deuren droog zijn van binnen, de gaatjes voor afwatering willen wel eens dicht zitten, zeker na een zwempartij.


Marcuz77

Op een deuk in mijn ego na geen verwondingen aan over gehouden idd.
Bedankt Eagle1982, hopelijk heeft de gagare kennis genoeg om niet te veel te starten.
Ik ga vanavond wel de deur even controleren. 

Marcuz77

Sleutel word weer herkend, gelukkig!
Tot nu toe vervangen zijn de linker naven, remtrommel, remklauw, stuurhuis.
Hij is weer uitgelijnd en staat tijdelijk weer op stalen velgen.
Aangezien dat de wissermotor ook onder water stond , is deze tijdens het in de garage staan kapotgevroren.
Deze wordt nog vervangen en dan hopelijk Zaterdag ophalen.

Marcuz77

Paar dagen vrij gehad en een paar dingen kunnen doen aan de auto
Ik heb de kabelboom achter het dashbaord vervangen door eentje waarmee ik mijn elektrische spiegels kan instellen.
Ik kreeg wat problemen met verlichting dashboard, bleek dat de glxi draadboom een dimmer heeft voor de verlichting waar de gl dat niet heeft. Dimmer gevonden en geinstalleerd.
Koplampen vervangen omdat de bovenrand mat werd.
Wat schade aan onderkant schoongemaakt, roestvrij gemaakt en daarna behandeld met Primer en daarna getectyleerd.
Accu vervangen omdat starten niet lekker meer ging, er bleek een 44ah in te zitten terwijl fabriek af een 60ah inzit.
De oorzaak van het natte uitstapje, de rechtervoorrem vervangen.

In de planning staat nog:
Deurdraadboom vervangen
Elektrisch raamsysteem en deurpanelen, schakelaars inbouwen
Elektrische spiegels inbouwen
Rechter deurplastic vervangen
Alu velgen weer eronder
Dashboardkastje verlichten(dmv een Mazda dashboardkast schakelaar en bagagelicht uit spacestar)
Ruitenwisserarmen opnieuw spuiten
Achterveren vervangen

deduud1

Wow Marcuz goed bezig joh. Weer wat luxe items aan je auto toegevoegd.
Ben zeker geïnteresseerd in hoe je het dashboardkastje gaat verlichten. Zou zoiets ook nog wel eens willen inbouwen.

Marcuz77

Deduud1, vorige keer heb ik je vraag niet beantwoord.
De hoofddraadboom is zover ik weet het zelfde alleen de losse stukken zijn anders.

Over de dashboard verlichting, de stroom haal ik bij de radio vandaan, de schakelaar moet ik met een dremel infrezen in de linker bovenhoek, de stekkers heb ik meegenomen van de sloop, lamphouder gemaakt van aluminium, moet alleen nog een beugel maken waarmee ik de lamp vast kan zetten.

Marcuz77

Aluminium velgen naar de garage gebracht, er komen Goodyear effiecientgrip performance op.
De oudste twee banden gaan naar achter en de twee nieuwe komen voor.
Kijken of de velg met de buts erin nog goed rijd en niet teveel trilt, anders gaat deze vervangen worden als ik hem kan vinden.
Ook meteen maar nieuwe naafdoppen besteld en deze komen morgen binnen.
Voor Japfest wil ik de voorrem nog even schilderen, dus hopen op een mooi weekend binnenkort.

Marcuz77

Eindelijk weer wat te melden, Vandaag begonnen met het ombouwen van handmatige ramen en spiegels naar elektrisch.
Hoe ik alles uit de sloopauto gekregen heb(via wielkast) lijkt heel erg omslachtig, ik heb de draden nu zitten en de spiegels erop. Alles gedaan via de spleet die je krijgt als de deur ver open zet.
Deur gaat nog niet dichtgebouwd worden omdat ik een beugel hebt behandeld tegen verder roesten.
Ik kwam nog een hoop zand tegen van mijn glijpartij. >:(
Moest nu even stoppen vanwege een hoosbui en eten, daarna weer vrolijk naar buiten.
Ook heb ik van de sloop ruitenwisser armen gehaald en die geschuurd, primer erop en daarna drie lagen matzwart inclusief de doppen.
Als alles een beetje meezit, gaan die er vandaag ook nog op.
Ondertussen heeft de auto 10k meer gelopen als de aflevering en heeft zijn eerste oliebeurt gehad.

Marcuz77

#29



Oude situatie





Deze is nog van een paar post geleden

Alles getest en werkt ook , ben er nu ook achter hoe de door limit switch gemonteerd moet worden.
Rechter systeem heb ik alleen uitgeleend aan coltje-corine, tijdens de MOC midgetgolfdag heb ik hem bij haar ingebouwd.
Maar ik heb binnenkort een vervangende terug.

Als het droog blijft vanavond mijn ruiterwisserarmen monteren.....