Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

TranceDrift CY Lancer 1.8T Topic

Filluar nga trancedrift, Shkurt 22, 2015, 11:40:38 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

trancedrift

Even spieken onder de motorkap :)







Volgende grote project voor beide auto's wordt montage van oil catch cans en verbetering van de kleppen deksel ventilatie/ontluchting. Deze oude 4G63 zal zeker van profiteren van vermindering van blow-by druk bij de kleppen.





trancedrift

#17
Ik heb nog twee catch cans besteld, Lancer heeft natuurlijk prioriteit en krijgt een dubbel directional met baffeld catch cans systeem, ik twijfel nogsteeds of the groene lijntje met extra CV echt nodig is, die zou voor extra ontluchting zorgen in boost situaties. Originele foto afkomstig van DSMtuners. Op deze setup is ook een PCV delete mogelijk.






Ik heb ook plekje uitgezocht voor de catch cans in de Lancer, netjes gepast en gecheckt. Voor de Eclipse lijkt het wel moeilijker te worden omdat de catch can past niet in de geringe ruimte onder de motor kap, dus ik ben nu bezig met andere inlaat pijp en misschien vind ik dan een plekje voor de can. Eclipse heeft het wel harder nodig, inlaat pijp zit vol met olie restanten zelfs van de luchtinlaat port op de VC dus daar komt een 2-1 ontluchting traject naar de catch can en dan direct terug in inlaat spruitstuk.







trancedrift

Ik heb een nieuwe idee over hoe ik de aansluiting wil hebben, iets simpler






Ik heb vandaag een simpele catch can gebruikt om een betere Mishimoto-achtig catch can te maken. De goedkope catch cans zijn namelijk helemaal leeg, en ik ga ze baffeled en filtered maken. Ik had plans ook voor chambered (Greddy-achtig ontwerp) maar levert weinig toegevoegde waarde. Hierbij wat foto's wat mijn aanpassingen.


Inlaat buis en bevestiging tap voor de baffle:



Het baffle zelf:



Filter element (roestvrij verf schuurspons) vastgezet onder de baffle en gemonteerd in de can



Complete product met wat markeringen voor de plek van de baffle etc.

trancedrift

Eerste catch can is gemonteerd, nog steeds zonder de bypass route en check valves omdat ze zijn nog steeds onderweg .





Ik heb ook plek vrijgemaakt voor de tweede catch can waar de ruitenwisser tank vulmond zat, die is nu verplaats.


trancedrift

Iets vrolijkere motorruimte







Lancer heeft nu ook 4punt gordel voor de besturder aka ra(i)cer :D






Smitsuart





Evo driver


trancedrift

#26
Deze is een mooie :) nu groter formaat. Zo weinig pitch met 160 kmu vóór Scheivlak bocht, Tein set niet eens op het hardst gezet, en presteerde uitstekend




VrijRijden stickers als sleepoog wijzers :) can't get enough rice :)





Rechtsachter remklauw van de Eclipse voor het helft herbouwd, nieuwe rubbers voor de zuiger maar voor de handrem mechanisme had ik niet het benodigde gereedschap om te demonteren van binnen dus niet gedaan. Hoop dat het genoeg is voor de APK verder zijn de achter remmen redelijk waardeloos op oude auto's.


EBC Red stuff blokjes waren krom versleten (net als bij de Galant, ik zie dit voor de tweede keer al) dus vervangt. Er stond veel vies bruin roest in de remvloeistof in de klauw, rubber hoesje aan voorkant was geprikt op een plek. Ik hoop dat de handrem niet het oorzaak is maar die hoesje, anders moet die rotding nog een keer open doen. Remvloeistof zal zwz flushen met ATE Typ 200, ik zal deze vloeistof ook voor de Lancer ga gebruiken, nadat mijn voorraad van RBF600 op is.


EBC Yellow stuff hebben ook niet goed gepresteerd, bijna total loss maar ik geef ze nog een kans omdat ze zitten nog bijna op volle dikte. Dus wordt tijd voor schijven vlakken en blokken afschuren. Maar volgende set remblokken worden zeker niet van EBC, tenminste voor de Lancer. Daar ga ik meer richting Carbotech of Stoptech voor track gebruik.







PS.  Disclaimer: Ik geef ze nog een kans omdat het is hoogstwaarschijnlijk dat ik heb de bed-in proces te veel ingekort en ze hebben niet genoeg tijd gehad om een goede frictie laag op de bouwen. Als je remblokken zo beroerd eruit zien, en het is niet net na eerst gebruik - gooi ze meteen weg :)

4Koen63

Zijn de remblokken van de Eclipse of van de Lancer schuin afgesleten?


Best vet dat sleep-"oog" :D En nog meer stickers dus meer pk :P

trancedrift

Eclipse blokken waren schuin afgesleten, achter, voor heb ik nog niet gecheckt maar moet ook gebeuren. Dit probleem krijg je meestal als je race blokken gebruikt die met wrijving werken voor dagelijks rijden, dus als ze koud zijn werken ze op schuring principe.

trancedrift

Update: Remblokken blijken erg beschadigd, wrijvingsmateriaal is echt total loss dus alles weggegooid.