Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Even voorstellen

Filluar nga Rick1987, Shtator 15, 2014, 03:01:56 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

Rick1987

Goedemiddag!


Ik zal me even voorstellen!


Ik rij inmiddels al dik een jaar een Mitsubishi Lancer 2.0 wagon op LPG.


In dat jaar zo'n 60.000 km vrij probleemloos ermee gereden. (motorisch dan)

Totale km-stand tik bijna de 250.000 nu aan. Still going strong!

De wagen heeft me nog nooit laten staan, maar heeft wel last van kromtrekkende remmen. (naar mijn mening te snel!)


Om dat op te lossen gisteren maar eens rondom nieuwe schijven en blokken gemonteerd en de boel goed gangbaar gemaakt, zo de zondag toch nuttig besteed.





Groeten,


Rick


baas

even een tegenreactie.


Ik heb mijn Lancer Wagon Intense 2.0 in 2007 nieuw gekocht. LPG erin en rijden.
Nu 260.000 km (in 10 jaar) verder inderdaad still going strong.


Voor de meesten geen verassing.
Wel als ik zeg dat er nog steeds de orginele fabrieks remblokken en remschijven op zitten!!!!!!!!! Ja na 260.000 km!!


Niet helemaal waar, rechtsachter heb ik de blokken net vervangen. Ik wist dat er een rubbertje van een vd gelijde pinnen kapot was maar te lui om die te vervangen. Uiteindelijk bleef de klauw licht hangen en sleten de remblokken dus harder dab de andere 3 (volledig logisch). Die heb ik nu vervangen (rubbertje ook)


Heb ik dan helemaal geen trillende remmen zoals iedereen regelmatig meld.... ja soms. Maar dit zijn geen kromme remschijven maar vuile remschijven. Soms op de snelweg als je ineens moet remmen willen ze wel even trillen in het stuur. Gewoon door trappen. Volgende remactie geen trillingen meer.
Ook 25.000 km met caravan gereden (ook op lpg, Frankrijk en Italie)) ook geen enkel probleem gehad met de remmen. Ik vind de remmen van de Lancer juist uitstekend.


Mag ook wel eens gezegd worden... destijds veel geklaag gehoord over trillende remmen bij een Lancer uit de 2003-2009 periode... ik denk het er het mijne over..

3 Diamonds


Mooi verhaaltje, mijn remmen trilden ook hoe harder ik trapte hoe harder ze trilden vooral bij hoge snelheden.
Heb nu rondom gegroefde en gedimpelde schijven van EBC met yellowstuf remblokken nieuwe geleidepennen en rubbers in de remklauwen en het trillen is gelukkig weg en hij remt stukken beter.
Het kost een paar centen maar dan heb je ook wat...


Rick waar om gaat het eigenlijk op die foto, om de boom of om de auto die er achter staat?  :D


Gr. 3Diamonds.

Koekjestrommel

alle blokken op de as vervangen mag ik hopen ipv 1?

Om nou naar yellowstuff met gegroefde schijven te gaan lijkt me ook een beetje overbodig. Yellowstuff slijt veel te hardt voor normaal weggebruik.
Yellowstuff is er juist omdat het bij hoge temperaturen goed functioneert. Bij normaal weggebruik gewoon zonde van je geld.

Rubbertjes van de pinnen stelt geen flikker voor, hoeft je klauw amper los voor. mooi ff schoonmaken, GEEN kopervet en reguliervet aan doen.

Gebruik zinkvet of kinetenvet. dit verbrand namelijk niet zo snel.

Iedereen zegt altijd kopervert gebruiken maar ik kom er niet aan die rotbende. veel te lage verbrandigstemperatuur. gaat korrelen als het  te warm wordt en dan ben je jarig. net zo erg als roest.

3 Diamonds

Jazeker koekjestrommel, alle remblokken/remschijven voor en achter vervangen.
Het vet dat ik gebruikt heb voor de geleidepennen zat bij de set in zo'n folie zakje en was geen kopervet.

baas

Kwam hier weer even langs. Nu 317.000 km met de lancer gereden op LPG.  Nog steeds de fabrieksremschijven (4x) en fabrieksremblokken voor.


Alleen achter remblokken dus 1x vervangen.


Voor de statistieken :-).