Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Colt / Re: Leo's Mitsubishi Colt CZT
« Laatste bericht door Leo Gepost op Vandaag om 02:49:43 pm »
Het heeft even geduurd maar eindelijk zit mijn cprten-miller 2.5inch downpipe onder de Colt. Nu is het tijd voor chiptuning :D




2
Interieur en Exterieur / Re: Van welk merk/model passen de stoelen makkelijk in de Carisma?
« Laatste bericht door Carisma MSX Gepost op Vandaag om 11:49:15 am »
Ik denk dat je airbags in je stoelen hebt, waardoor je gebonden bent aan de airbags van je auto. Tenzij je het OK vindt om je airbags met een weerstand af te doppen.


Volvo stoelen V/S 40 passen inderdaad. Comfort is hoog tov standaard Carisma stoelen.
3
Techniek en Tuning / Re: Mitshubishi Colt 1.3 benzine 2004 distributieriem of ketting?
« Laatste bericht door Leo Gepost op Vandaag om 10:22:01 am »
Dat is niet duur :)
4
Space star / Re: Spacey, mijn Space Star uit 2002
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op Vandaag om 07:17:21 am »
Dank je wel voor het compliment.

De wagen heb ik nooit als sexy beschouwd!
Wel als opvallend tussen alle andere Space Stars van dit type.

De wagen ziet er niet alleen goed uit.
Ze rijdt ook nog eens goed en probleemloos gedurende de afgelopen 25.000 km sinds maart van dit jaar.
En dat met minimale onderhoudskosten voor een kleine beurt.

Dat is ook de reden dat ik geen updates heb bijgewerkt de laatste maand.
Twee weken terug een extra LED strip van de Action in de bagageruimte geplaatst voor de donkere dagen.
En van de week een extra, originele afstandsbediening voor HEEL weinig kunnen scoren van iemand die zijn Space Star in onderdelen verkoopt.
Maar dat was het wel.

Ik zal begin december nog de velgen met winterbanden monteren.
Met de krik en accu slagmoersleutel is dat een 20 minuten werkje.

In het voorjaar wil ik nog de middenconsole en facial van de tellerplaat grijs spuiten zoals het 2004 model.
Dat breekt het saaie interieur een beetje.



Die bovenste foto is niet van het dashboard in mijn auto. Maar de kachelbedieningsunit zit bij mij ook op die plek i.v.m. de 2-din radio die eronder zit.

En daarna natuurlijk de sunroof installeren.
5
Interieur en Exterieur / Van welk merk/model passen de stoelen makkelijk in de Carisma?
« Laatste bericht door GilianvanNeck Gepost op Vandaag om 12:18:55 am »
Ik heb een Carisma 1.8 GDI uit 2002. Nu wil ik we graag andere stoelen inzetten, en het liefst van een ander merk. Ik heb begrepen dat de Volvo V40/S40 stoelen makkelijk zijn, omdat die uit de zelfde fabriek lomen. Zijn er ook nog andere merken/modellen waarbij dit ook zo eenvoudig is?
6
Techniek en Tuning / Re: Mitshubishi Colt 1.3 benzine 2004 distributieriem of ketting?
« Laatste bericht door rikbeter Gepost op Gisteren om 08:38:22 pm »
Wat kost dat nou de distributieriem laten vervangen als ik vragen mag?

Dat mag je vragen. Ik heb hier een rekening liggen van 324 euro. Ik weet niet of dat veel of weinig is. Viel me eigenlijk wel mee.
7
Techniek en Tuning / Re: Mitsubishi Colt 1.3 2009 moeilijk schakelen bij koud weer
« Laatste bericht door Leo Gepost op Gisteren om 06:03:33 pm »
Het smeren van het schakelmechanisme  (bijvoorbeeld met wd40) helpt al een hele hoop om het schakelen tussen versnellingen te verbeteren

Betreffende het achteruit schakellen soms moet je hem er maar gewoon in rammen als ie niet wil.
8
Techniek en Tuning / Re: Mitsubishi Colt 1.3 2009 moeilijk schakelen bij koud weer
« Laatste bericht door BriannNL Gepost op Gisteren om 10:45:46 am »
Dit allebei is inderdaad een bekend euvel. Het probleem lijkt te zijn dat de koppeling niet volledig vrijkomt. Een nieuwe koppelingsset zou dan oplossing moeten bieden (maar is dus wel behoorlijk duur), al heb ik ook verhalen gehoord dat het dan maar voor korte tijd wegblijft.


Wat de achteruit helpt het flink om eerst naar een andere versnelling te schakelen (bijv. 1/2/3, ik ben er nog niet uit wat het beste lijkt te werken) en direct daarna naar de achteruit te schakelen. Maar het meest makkelijk is nog om aan te leren vóór het starten naar de achteruit te schakelen. Eenmaal warm komt het probleem praktisch niet meer voor. (Dit komt overigens niet doordat de achteruit niet gesynchroniseerd is, want dat is bij de meeste auto's zo. De bak komt niet altijd helemaal stil te staan.)


De 1 en de 2 op koude dagen kan inderdaad lastig zijn. Ook hiervoor geldt het beste gewoon voor het starten schakelen en dan gelijk wegrijden. Het helpt ook wel iets om eerst naar een andere versnelling te schakelen en dan weer terug, maar vaak blijft het lastig.
9
Colt / Re: Boost restrictor verwijderen? en nog een vraagje
« Laatste bericht door Prodemo Gepost op Gisteren om 10:38:10 am »
Klopt, maar er zijn ook diverse tuners die met mijn set-up zeggen 180 pk max. Anders moet je een andere downpipe hebben en andere boostsolenoid dan zou je de 200 moeten aanraken. Deze info komt regelrecht van Corten-miller af. Ze geven bij stage 1 dat is dus software en decat 180 pk aan afhankelijk van de tuner en afstelling, stage 2 is intercoolerupgrade, boostsolenoid en andere downpipe en andere afstelling en dan zeggen ze bij CM ongeveer 200 pk eruit te halen. Dus ik snap het niet meer. De een zegt 200-210 en de andere weer 180. Ik heb 176 maar wel meer koppel als bij een tune staat waarbij ze 180 pk zeggen, dus in feite heb ik wel de beloofde koppel van een stage 1 tuning


Ben benieuwd....ik ga 4 december naar Celtemp voor de tuning. Daar werd ook rond de 200 gezegd. Een andere zei weer 210pk alleen konden ze daar niet aan een high flow sportkat komen ter vervanging van de hoofdcat.
10
Techniek en Tuning / Mitsubishi Colt 1.3 2009 moeilijk schakelen bij koud weer
« Laatste bericht door Coltrane Gepost op Gisteren om 10:28:22 am »
Wij hebben net een Mitsubishi Colt 1.3 uit 2009 gekocht met 200.000 km op de teller. Het is een benzine model van net na de face-lift.

Ik vind het een leuk modelletje en hoop er nog enkele jaren probleemloze km's mee te mogen rijden. Het is een heerlijk auto'tje en rijd op zich prima, maar ik heb nu in de afgelopen twee weken deze problemen geconstateerd:

1) De auto gaat moeilijk in de achteruit. De bak 'schakelt' strak, dus ik steek er niet naast. Toch 'borstelen' de tandwielen regelmatig bij het insteken van de pook in achteruit.
Ik heb inmiddels begrepen dat dit een bekend euvel is van de Colt, omdat de achteruit niet gesynchroniseerd is, maar zelfs bij 'dubbel-clutchen' en 4 seconden wachten gaat het nog regelmatig mis.

2) Op de koude dagen lukt het bijna helemaal niet om de 1 en 2 in te schakelen. Vanuit stilstand is hij vanuit de vrij niet meer terug in de 1 twee te zetten. Zelfs als hij al in de 1 stond, naar de vrij wordt gezet (om de ramen te krabben / ontwazemen) en dan weer terug moet in de 1. Dit vind ik eigenlijk een veel groter probleem. Is dit ook een bekend euvel of zou er iets stuk zijn bij onze Colt?
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10