Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
ASX / Re: Batterij van sleutel vervangen
« Laatste bericht door BriannNL Gepost op Gisteren om 03:26:43 pm »
Terwijl je met dit soort dingen een beetje binding aan een garage zou kunnen genereren


Precies ja, voor een dealer kost zo'n batterijtje helemaal niks.


De dealer hanteert vaak 1 prijs voor batterij vervangen.
(...)
Maar wat nou als er vanalles gedemonteerd moet worden dan wil je ook geen dure rekening voor het vervangen van 1 lampje.


Ze kunnen ook gewoon een vaste prijs rekenen per type auto. Zou ook wel een beetje raar zijn als ik bijvoorbeeld met een Colt veel meer moet betalen, omdat het bijvoorbeeld bij een Outlander lastig zou zijn.
2
ASX / Re: Batterij van sleutel vervangen
« Laatste bericht door Leo Gepost op Gisteren om 02:02:50 pm »
De dealer hanteert vaak 1 prijs voor batterij vervangen.

Bij sommige sleutels stelt dat niks voor maar wanneer het veel werk is wilt de dealer die kosten ook gedekt hebben zonder daarvoor verschillende prijzen te moeten doorrekeken.

Zelfde als het vervangen van een lampje. Kost €14,50 bij de dealer. Bij een colt kun je er nog redelijk bij.
Maar wat nou als er vanalles gedemonteerd moet worden dan wil je ook geen dure rekening voor het vervangen van 1 lampje.
3
ASX / Re: Batterij van sleutel vervangen
« Laatste bericht door Marcuz77 Gepost op Gisteren om 08:15:05 am »
Terwijl je met dit soort dingen een beetje binding aan een garage zou kunnen genereren
4
ASX / Re: Batterij van sleutel vervangen
« Laatste bericht door BriannNL Gepost op september 19, 2017, 09:15:12 pm »
Het blijft me toch verbazen hoe je bij garages, en bij dealers in het bijzonder, afgezet wordt. Ik snap dat voor niets de zon op gaat, maar ik vind het regelmatig best wel ver gaan.
5
ASX / Re: Batterij van sleutel vervangen
« Laatste bericht door Stigter Gepost op september 19, 2017, 03:58:49 pm »
Een keer gedaan, dit omdat ik toevalligerwijs toch bij de dealer was..
Batterijtje was een dure, ruim 5 euro toendertijd..
Batterijtjes heb ik tegenwoordig op voorraand.. zoals gezegd, simpele handeling.
6
Praathoek / Re: Even voorstellen
« Laatste bericht door BriannNL Gepost op september 18, 2017, 11:47:44 am »
Welkom! Lijkt me een mooie nieuwe uitdaging, zeker aangezien Mitsubishi in de afgelopen jaren steeds hogere volumes doet, met dank aan de Outlander PHEV natuurlijk.
Voor het forum natuurlijk ook niet verkeerd, iemand vanuit de dealer.  ;D
7
Outlander / Re: Voorstellen plus cruise control vraag
« Laatste bericht door BriannNL Gepost op september 18, 2017, 11:43:17 am »
Bij het proefrijden kun je een eventuele cruise control natuurlijk testen.
De meest gemonteerde cruise controls in Nederland zijn van John Gold (dit zijn eigenlijk LITE-ON cruise controls, met een andere naam erop). Dezelfde zijn ook een tijdje verkocht onder de naam Waeco, maar onder de naam Waeco zijn ook minder goede verkocht.


Test de cruise control gewoon goed en check eventueel wat voor merk het is (aan het hendeltje kun je het vaak al zien). Als hij gewoon naar wens werkt, lijkt me er weinig mis mee. Mocht het ooit kapot gaan, dan zal dat vaak wel te repareren zijn, zeker in het geval van een John Gold/LITE-ON. Bovendien maakt de Outlander gebruik van een elektrisch gaspedaal en daardoor heeft de cruise control geen mechanische onderdelen. Aansluiting zal in het geval van een John Gold waarschijnlijk m.b.v. de CAN-bus gedaan zijn, dus kan ook weinig mee gebeuren (minder aansluitingen = minder kans op storingen).


Wat betreft veiligheid zijn John Gold / LITE-ON cruise controls prima. Er zit een hele lijst aan beveiligingen in. En mocht er ondanks dat alles toch iets mis gaan (maar die kans lijkt mij zo goed als 0) dan schakelt het contactslot de auto altijd nog af.
8
Outlander / Re: Voorstellen plus cruise control vraag
« Laatste bericht door Kuikuhnek Gepost op september 17, 2017, 04:43:31 pm »
Kijk dat is nuttige info, dank.
9
Outlander / Re: Voorstellen plus cruise control vraag
« Laatste bericht door Tom84 Gepost op september 17, 2017, 04:19:48 pm »
Klep van Outlander model 2007/2011 kan 200kg hebben.
10
Projecten en How to do's / Re: Project Carisma MSX L45
« Laatste bericht door Carisma MSX Gepost op september 17, 2017, 03:20:33 pm »
Vanaf vandaag is de groene MSX geschorst. De S60 heeft een nieuwe Hella kvs sensor gekregen, en ik heb de 5 nippels voor LPG inspuiting voorzien van wat loctite, zodat ze niet los gaan zitten.

Vorige week ben ik drie daagjes naar hamburg geweest. Op de terugweg 220 km /uur kunnen rijden. Harder vond ik niet prettig aanvoelen. Zal te maken hebben met remmen & draagarmen.

Voorafgaand aan mijn trip naar Hamburg heb ik het uitlaatspruitstuk gechecked op loszittende moertjes. Geen overbodige luxe, aangezien er een (op de hoek bij 1e cilinder) behoorlijk los zat, en 4 andere ook een kleine slag nodig hadden om vast te zitten op 25nm.

Ook tevens de bouten voor het inlaattraject gechecked. Dat was voor mijn reis naar Hamburg. De motor begint mooi rustig te lopen, en dat lijkt me een goed teken. Wat rest is afwachten hoe de katalysator zich blijft gedragen. Aan vacuüm lekkage kan het volgens mij niet meer liggen.

Tot slot heb ik het slangetje van de 5e injector op gelijke lengte gebracht met de overige 5 slangetjes. Die zijn nu allen bij benadering 15cm lang. Ik ben wel onder de indruk hoe groot de impact van zo'n actie is op de werking van de katalysator. Niet voor niets staat er in de instructie : gelijke lengte.

In afwachting van een DICE weet ik nu alleen de LTFT waarden bij lagere load (5,5%+) en hogere load (+2,3%). Ik verwacht dat stationair ook ergens rond die waarden zich begeeft. De motor loopt op dit moment rustig zonder plofjes (= teken onvolledige verbranding) dus ook de verbranding is nu goed. Hopen dat het zo blijft.

En oh ja, op de snelweg = koeltemperatuur 90 graden. Gas los op een oprit dan zakt de temperatuur naar 87 graden. En de inlaatlucht bij buitenlucht temp ligt netjes 1-2 graden boven de gemeten buiten temperatuur.

Ik ben heel benieuwd hoe met normaal gebruik het verbruik zich gaat ontwikkelen. Een bekende van me heeft overigens 1,5 jaar mijn spruitstuk vervangen, ik vroeg toen nog : moet je het niet netjes op moment vast zetten? Was niet nodig volgens hem. Hij ontkent dat dit de oorzaak is dat ze los zitten, maar ik ben er van overtuigd dat als je alles netjes vast zet, de boel niet binnen 1,5 jaar vanzelf los gaat zitten. Zeker niet als je allemaal nieuwe moertje hebt gebruikt.
Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10