Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10
1
Interieur en Exterieur / LED verlichting inbouwen in Carisma
« Laatste bericht door GilianvanNeck Gepost op Gisteren om 07:30:27 pm »
Goedenavond allen.
Ik ben me aan het oriënteren om LED verlichting in mijn Mitsubishi Carisma uit 2002 in te bouwen. Nu heb ik wel gezien wat voor aansluitingen er in het boekje staan voorgeschreven, maar zijn er nog andere dingen waar ik op moet letten? Zelf heb ik er niet heel veel verstand van, dus ik wil eerst goed geïnformeerd zijn , voor ik alles aanschaf(ik heb wel al een setje koplampen gekocht).
Ik hoor graag zo veel mogelijk tips&tricks/ervaringen/do's en don'ts etc. ;D

Groetjes,

Gilian
2
Carisma / Re: Afstandsbediening Carisma
« Laatste bericht door GilianvanNeck Gepost op Gisteren om 03:26:41 am »
Beste mede Mitsubishi (Carisma) rijders,

Het is eindelijk gelukt een afstandsbediening voor mijn Carisma te bemachtigen.
Uiteindelijk heb ik hem wel bij de dealer besteld voor 100€, maar ik heb hem
wel zelf ingeleerd, daar vroegen ze namelijk nog eens 30€ extra voor,
en aangezien dat heel makkelijk zelf te doen is (1 minuutje werk)
steek je die toch mooi weer even in je zak en staan ze je bij de dealer
verontwaardigd aan te kijken alsof je gek bent.

Met de vriendelijke Mitsubishi groet,

Sasha Lemstra




Hoe heb je dit gedaan? Ik moet het zelf ook weer doen... :o
3
Colt / Re: Koppeling probleem
« Laatste bericht door Entharion Gepost op januari 19, 2018, 01:19:08 pm »
Klopt! Ik had het dan bij het 1e stoplicht vanaf mn werk alleen eerst want die staat op een helling. Daarna niet meer. Alleen sinds een paar dagen dan wel vaker. Maar niet altijd.

Volgens een  monteur bij de garage zou ik me geen zorgen moeten maken. Heeft met slijtage van de drukgroep te maken volgens hem en/of dat de koppeling dan droog is.

Maar inderdaad zodra de auto warm is geen last ervan.

Ik trek altijd wel rustig op maar het is eigenlijk elke keer als ie koud staat, als je dan de koppeling intrapt om naar z'n 2 te gaan hoor je het.

De originele koppeling + drukgroep is 50k kilometers/4 jaar geleden onder garantie vervangen omdat de druklager een ratelend geluid maakte.
De koppeling was niet versleten maar die druklager is sowieso redelijk irritant in de CZT, maakt snel lawaai, nu dus alweer...

Dit kloppende geluid speelt bij mij nu al een jaar of twee, verder geen problemen met schakelen of koppeling gebruik dus zou me niet al te druk maken en altijd gewoon rustig wegrijden als ie koud staat.
4
Colt / Re: Koppeling probleem
« Laatste bericht door Prodemo Gepost op januari 19, 2018, 12:59:31 pm »
Klopt! Ik had het dan bij het 1e stoplicht vanaf mn werk alleen eerst want die staat op een helling. Daarna niet meer. Alleen sinds een paar dagen dan wel vaker. Maar niet altijd.


Volgens een  monteur bij de garage zou ik me geen zorgen moeten maken. Heeft met slijtage van de drukgroep te maken volgens hem en/of dat de koppeling dan droog is.


Maar inderdaad zodra de auto warm is geen last ervan.
5
Colt / Re: Koppeling probleem
« Laatste bericht door Entharion Gepost op januari 19, 2018, 12:31:17 am »
Goedenavond.

Ik heb met mijn Colt CZT een probleempje. Sinds een paar weken wanneer ik optrek vanaf een holletje, maakt mijn koppeling een bepaald 'mechanisch' geluid en voel ik dit ook in mijn koppeling, klein beetje bokkerig. Nu wordt dit probleem wat erger de laatste dagen.

Heeft iemand enig idee? Heb al ern paar dingen voorbij zien komen als druklager en ingangsaslager/input shaft bearing. Maar wat het nou is geen idee. Probleem is er geleidelijk in gekomen.


Ik denk dat ik ditzelfde heb, gebeurt alleen voor de 1e keer dat je wegrijdt bij een koude start?
6
Projecten en How to do's / Re: turbo druk evo 7
« Laatste bericht door trancedrift Gepost op januari 18, 2018, 07:05:08 pm »
Ja wel, Evo's hebben MAP sensor op de inlaat tot + 2 bar en die kan idd uitgelezen worden met obd2 inclusief de gewone 5 euro bluetooth dongels.
7
Techniek en Tuning / Re: mitsubishi asx stuur probleem
« Laatste bericht door Nobodie14 Gepost op januari 18, 2018, 04:15:50 pm »
Nee, dit is niet zoals een auto hoort te rijden.

Als je HEEL zeker weet dat de auto goed uitgelijnd is (er bestaan echt een hele hoop prutsers!), dan moet het probleem mechanisch zijn.
Ik vermoed tevens dat het mechanisch is omdat het voelt alsof de stuurbekrachtiging hapert, je moet door een 'weerstand' heen sturen. En als die over het 'haper' punt heen is, dan schiet de besturing even door.

Zoek het in moeilijk draaibare:
- fuseekogels
- stuurkogels
- veerschotels schokbrekers
- motor van de elektrische stuurbekrachtiging
Dus niet zoeken in speling (dat zou opgevallen moeten zijn bij APK of uitlijning), maar in moeilijk draaibaar.

Zoek een goede garage met uitlijnbrug die de tijd wil nemen om hier naar te kijken.
Laat hem / haar gelijk kijken naar de ophangrubbers van het subframe.
Ik kan me bijna niet voorstellen dat die de problemen opleveren, maar het zou niet de eerste keer zijn..
8
Projecten en How to do's / Re: turbo druk evo 7
« Laatste bericht door Carisma MSX Gepost op januari 18, 2018, 03:16:23 pm »
Wastegate staat die wel op de gespecificeerde waarde?

Zeker weten geen boost-leak?


Foutmeldingen OBD2 uitlezen?


Met de T5 zit ik maximaal op 1,1 turbodruk. Af te lezen adv OBD data.


Ik weet niet of een EVO ook werkt met een TCV valve (Turbo control valve), die werken bij een Volvo ook op vacuum en als die niet goed meer werken, werkt de turbo ook niet meer op volle kracht (bescherming).


9
Techniek en Tuning / mitsubishi asx stuur probleem
« Laatste bericht door Jorg Gepost op januari 18, 2018, 01:44:38 pm »
Beste Mitsubishi liefhebbers,


Ik heb sinds juli 2016 mijn ASX Intense uit 2012, ik ben er erg tevreden met de auto.
Er is alleen 1 probleem. Als de auto in een bocht zit (links of recht) stuurt hij niet terug.
Als ik recht door rij en dan moet sturen, lijkt of de stuurbekrachtiging even hapert.
Op de snelweg is dit best irritant, doordat het dan net even te ver gaat.
Ook moet ik continu corrigeren, en vind het gevaarlijk.
De auto trek geen kant op met remmen en is goed uitgelijnd, ook de banden spanning is in orde.
Dit probleem is al sinds de aanschaf, maar ik wist niet dat niet hoorde. Dacht dat het bij de elektrische bekrachtiging hoorde.
Nu heeft een vriend mijn auto een keer geleend en hij zei dat dit niet hoorde.


Mijn vraag: weet iemand of dit normaal is, of wat de oorzaak is?


Alvast bedankt en vriendelijk groet, Jorg
10
Colt / Losse trekhaak
« Laatste bericht door Misty2006 Gepost op januari 18, 2018, 12:48:40 pm »
Ik zoek voor mijn colt cz 3 alleen een losse kogel (trekhaak) , dus brink een e-mail gestuurd .


zie de link voor dat geld heb je een complete nieuwe geïnstalleerde trekhaak .


https://brinkitems.eu/product-categorie/trekhaken/


Pagina's: [1] 2 3 4 5 ... 10