Lajme:

Welkom op het forum!
Zijn er problemen met het forum? Maak dan een topic aan in "Club en forum vragen"

Main Menu

Voorstellen + Mitsubishi dilemma

Filluar nga pilow, Maj 08, 2017, 03:35:37 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

pilow

Beste forumleden,


Als toekomstige Mitsubishi-rijder wil ik mij hier even voorstellen, Bulent en 35 jaar, en jullie een dilemma voorleggen in de hoop de juiste keuze te kunnen maken.


Op dit moment rij ik een Megane TCE 180, hoewel het een heerlijk auto is moet deze het veld ruimen voor eentje waar minimaal 6 personen in passen. Onlangs heeft mijn broertje een Outlander 2 gekocht. Bij nader onderzoek blijkt dat deze Outlanders ook als 7 persoons geleverd zijn. Waar ik eerst voor een Grandis zou gaan twijfel ik nu tussen een Outlander of een Grandis. Van de Grandis weet ik dat de versnellingsbakken een zwakke punt zijn. Maar van de Outlander weet ik niks, ook weinig over te vinden.


De zwakke versnellingsbak van de Grandis, is dit ooit verholpen door Mitsubishi vanaf een bepaald jaar en ligt deze bak ook in de outlander?


Mijn vraag is eigenlijk, zijn er redenen om één van deze auto's boven de ander te kiezen?

CvW

De Grandis is gebouwd op het platform van de Outlander-I, het model dat tot 2008/2009 geleverd is.

Heb je het over een 7-zitter Outlander, dan kom je bij de 2e serie uit. Daar vindt de ANWB het volgende van:
https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/MITSUBISHI/OUTLANDER/2007-08-01/2009-11-30/2427

Een Outlander is in ieder geval een heel andere auto als een Grandis. Ik zou een uitgebreide proefrit gaan maken met beide auto's want ik denk dat je daarna vrij snel weet dat je een Outlander wilt hebben.  ;D

Oh ja, van de Outlander is niet veel te vinden vanwege het simpele feit dat het no-nonsense zeer betrouwbare auto's zijn. Ze doen het gewoon....

pilow

Citim nga: CvW ne Maj 09, 2017, 01:21:25 MD
De Grandis is gebouwd op het platform van de Outlander-I, het model dat tot 2008/2009 geleverd is.

Heb je het over een 7-zitter Outlander, dan kom je bij de 2e serie uit. Daar vindt de ANWB het volgende van:
https://www.anwb.nl/auto/tests/autotests/occasion/MITSUBISHI/OUTLANDER/2007-08-01/2009-11-30/2427

Een Outlander is in ieder geval een heel andere auto als een Grandis. Ik zou een uitgebreide proefrit gaan maken met beide auto's want ik denk dat je daarna vrij snel weet dat je een Outlander wilt hebben.  ;D

Oh ja, van de Outlander is niet veel te vinden vanwege het simpele feit dat het no-nonsense zeer betrouwbare auto's zijn. Ze doen het gewoon....

Het gaat inderdaad om de Outlander gebouwd vanaf 2008 t/m 2010.
Link naar de ANWB is een interessante. Volgens hen niet te doen als je de laatste rij ook constant wilt gebruiken, ook niet voor kinderen. Dat is jammer, had liever een Outlander boven een Grandis. Toch maar proefrijden met zitjes en al.

Bedankt voor reactie. :)

pilow

Het is een Grandis 6p geworden, hoeven de stoelen niet constant omgeklapt te worden, kunnen de kleintjes makkelijk tussen de stoelen door naar de achterste rij.  ;D

Tom84

Prima keus dan denk ik, zeker ivm het opklappen van de stoelen wat je dan achterwege kan laten. Veel plezier en km's er mee!