Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

Beter vast zetten Shark Fin antenne

Filluar nga GilianvanNeck, Maj 16, 2018, 12:45:45 PD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

GilianvanNeck

Hallo allemaal,


Sinds kort heb ik een Shark Fin antenne op mijn Carisma gezet.
In principe ben ik er tevreden over(ik moet em alleen nog even in een andere kleur spuiten).
Alleen heb ik de achterkant nooit helemaal goed vast gekregen.




Weten jullie hoe je dat het beste vast kan maken?
Ik zelf aan kit te denken, maar ik ben er niet helemaal in thuis.

Ik hoor het graag.

Groetjess!

Nobodie14

De kromming van de Shark Fin komt niet helemaal overeen met de glooiing van je dak.
Als je de Fin echt mooi erop wilt hebben, zul je iets aan de kromming moeten doen.

Je kunt niet teveel van het plastic af halen, want je moet een stukje overhouden om het rubber weer op z'n plek te krijgen.
Eventuele kieren (+- 1mm) tussen dak en rubber kun je dan opvullen met bitumen kit (zit in een kit koker voor een kitspuit) van een bouwmarkt (ong. 8 euro).

De kier die je nu achterop de Shark Fin hebt, is volgens mij te groot om netjes op te vullen met bitumen kit.
Dat spul kleeft meer dan dat het lijmt.
Maar je zou het volgende kunnen proberen.
Rubber aan de acherkant van de Shark Fin iets naar beneden trekken, bitumen in de uitsparing in het rubber (waar het plastic van de Shark Fin in valt) en onder het rubber in de aansluiting met het dak.
De bitumen in die uitsparing is nodig om het rubber naar beneden te houden.
Eventueel met behulp van een heel klein schroefje door het rubber aan achterkant van de Shark Fin.

Zoals gezegd: de kit lijmt de Shark Fin niet vast aan het dak.
De kit blijft een beetje kleven in de kieren tussen het dak en het rubber, en het rubber en het plastic van de Shark Fin.
Er mag dan ook niet teveel opwaartse kracht op het rubber zitten want dat houdt de kit niet.
Vandaar die oplossing met een klein schroefje.

Trek wel van die latex wegwerphandschoenen aan.
En gebruik een heel klein beetje afwasmiddel om met je vinger de kit een beetje glad te strijken.
Hou ook een rol keukenpapier en terpentine paraat om vlekken en overtollige kit op je lak en de Shark Fin weg te halen.
Terpentine laat een witte laag achter op je lak, dus je zult daarna rondom de Shark Fin moeten waxen.

Mocht het niet lukken op deze manier, dan kun je het weer ongedaan maken.
Het is wel een hoop werk om de kit te verwijderen.

En als je toch met wax bezig bent: doe dan gelijk je hele dak even...

GilianvanNeck

Thanks voor de tips! Dat zijn aardig wat stappen. Ik ga denk ik eerst even kijken of ik geen beter passende Shark Fin kam vinden.  Dat lijkt me wat makkelijker/handiger.


Of het nou deze blijft of dat ik een andere haal, sowieso wordt het geheel nog een keer goed gepoetst, want ik ga de Shark Fin ook nog lakken, in dezelfde kleur als de auto zelf(Oslo Blue, T44). Die lak heb ik gisteren binnen gekregen.


Als ik wat anders heb gevonden, zal ik dit laten weten  8)