Lajme:

Welkom op het forum!
Vergeet niet je profiel aan te vullen met je gegevens, of te wijzigen.

Main Menu

CVW - Outlander Sport 2.0 Instyle+

Filluar nga CvW, Nentor 09, 2014, 08:08:47 MD

« meparshmi - tjetri »

0 Anëtare dhe 1 Vizitor po shikojne kete teme.

CvW

Chris, tjsa, juiste middelen is een ruime term hé. Ik weet niet of je de term "Detailing" kent. Het is wel de afwijking waar ik nu al een jaar of 8 mee bezig ben. Het is in ieder geval geen kwestie van even een naam en merk noemen, het is eerder kijken wat er aan de hand is en dan een keuze maken. Je leert dat als je er maar lang en vaak genoeg mee bezig bent. Zie hier een voorbeeld van jaren geleden. Een zwarte omdat je daar alles op ziet. Ik ben op deze foto bezig een proefstuk te doen om te kijken welke middelen ik ga gebruiken om de Mini in orde te krijgen.



Als beginner (klinkt beter als "leek") moet je gewoon rustig aan beginnen. Starten met het op de juiste manier wassen van de auto, een clay behandeling en een goede wax op de juiste manier toepassen. Als je daar schik in hebt en de resultaten ziet komt de rest vanzelf. Stapje voor stapje zeg maar. Ik ga je doorsturen naar een ander Mitsubishi forum; GalantFans.nl. Daar heb ik een heleboel handleidingen en voorbeelden m.b.t. detailing geplaatst. Lees maar eens op: http://www.galant-fans.nl/forum/viewtopic.php?f=19&t=10 de basishandleidingen na. De gebruikte producten staan erbij. Ga je 1 stapje hoger op het forum naar http://www.galant-fans.nl/forum/viewforum.php?f=19 dan zie je nog veel meer voorbeelden en handleidingen.

@Super Top;
Yep, ik ga ze als zomervelgen gebruiken. Doordat het 8J velgen zijn vallen ze heel mooi in de wielkasten. De standaard velgen zijn 6J dus net iets smaller. Ze zijn ook beter afgewerkt als de standaard Outlander velgen die bijvoorbeeld aan de binnenkant niet afgelakt zijn. Beetje jammer dat daarop bezuinigd is.

Chrisje

Bedankt voor de info
Ik ga het allemaal eens doornemen en het 1 en ander eens uit proberen op mijn Space Star.

CvW

#32
Doe rustig aan Chris. Stapje voor stapje..... :)

Vandaag lekker de Outlander gewassen en de wielkasten aan de binnenkant schoongemaakt. Blijft leuk om te doen zo'n foambad.....



Als je de lak met Clay schoongemaakt hebt en een goede wax hebt aangebracht dan is dit het effect als je de auto na het wassen afspoelt...

http://youtu.be/tko9kH2bF6M

CvW

Hahahaha, het lijkt wel een attractie op de Efteling zo.  ;D



Maar nee, de winterbanden zijn vanavond op de Outlander gezet. Ik dacht dat het beredruk zou zijn maar dat viel gelukkig mee, ik kon de auto meteen op de brug zetten. De winterbanden zijn nu op de originele velgen gezet en de zomerbanden op de GT velgen.

Check! De GT velgen liggen links op de machine te wachten op hun balanceerbeurt.



De komende maanden gaan wij toeren met een dik winterprofiel op deze Michelins. Eens kijken hoe dat bevalt.



skunk

ziet er weer goed uit!!! Die van ons staat nu op de stalen winter velgen. Ziet er toch een stuk minder uit.

van_den_berg

Wat mij nu opvalt is dat jou auto tijdens het schuimbad zwart lijkt en op de foto waar hij op de brug staat lijkt hij grijs.


:o




CvW

#36
Lichtmetaal voor de winterbanden is wel een beetje luxe inderdaad Skunk.  ::)

Klopt Mitsu1978. Onder de foamlaag zit een vuillaag die los moet. Die foamlaag is best dik, niet alleen wit van de zeep, maar ook veel water daarin. Die laag loopt letterlijk langzaam van de auto af (duurt een minuut of 10), weekt de vuillaag los en neemt loszittend vuil mee. Kijk maar op de ramen hoe dik die laag nog is op de foto. Diezelfde laag zit op de lak waardoor het er allemaal veel donkerder uit ziet.
Vergis je ook niet in de tijd van het jaar, het zijn de donkere dagen voor de kerst en dat zie je op beeld ook terug. En dat vergeleken met het beeld op de brug waar vanuit het plafond een paar fikse (bouw)lampen omlaag schijnen.

CvW

De donkere dagen voor Kerst. Hmmmm, dat klopte afgelopen zaterdag ook. Bewolkt, regenbuien en een lekker windje. En toch zijn we naar de Kerstmarkt in Oberhausen geweest.  ;D
En verdomd, wat rijdt die Outlander heerlijk op de Autobahn. Ik blijf me verbazen over deze auto want ik had dit niveau niet verwacht. Bij een hoog koetswerk reken je op zijwindgevoeligheid, maar ook op snelheid met de wind in de zij volgt de Outlander het spoor rechtdoor.  Met een hoger autogewicht en een 2.0 ltr motor hou je rekening met mindere prestaties op hoge snelheden, maar oh oh wat vindt dat 4G63 blok het lekker om toeren te draaien en er vandoor te gaan. Het was relatief druk deze zaterdag dus heel gek heb ik het niet gemaakt, maar een constante snelheid rond de 150 (GPS) hebben we toch wel gedraaid. :)
Ben ik de enige die dat vindt? Volgens mij niet want er lagen er op de terugreis 2 te pitten op de achterbank.  ;D

Zondag nog even alle binnenranden van portieren en achterklep goed schoongemaakt en in de wax gezet.  8)

van_den_berg

Zo'n schuimbad zou onze Outlander ook wel willen denk ik!
Na de donkere dagen eens gaan kijken.
Toeren draaien vindt die van ons ook niet erg.
Loopt i.d.d. niet slecht zo'n 2.0 blok. Hebben wij er ook in liggen.
Toch in de lancer wagen sport ging hij iets sneller weg.(lager gewicht natuurlijk)
Toch zou ik graag een 2.0 turbo eens willen.
Ook omdat een van onze vorige auto's een audi 2,8 v6 was met 200pk.
Zo'n vermogen zit ook in de 2.0 liter turbo en dat was lekker rijden.
maar voorlopig rijdt deze meer dan goed genoeg voor ons!


Gr.



CvW

Ja, die turbo zal zeker lekker rijden. Ruim 200 pk is zeker kicken. Voor de Outlander heb ik ruim 4 jaar lang Galant V6 gereden. Ook heerlijk hoor zo'n 2,5 liter blok onder de motorkap. Als ik de Outlander vergelijk met die Galant dan valt het mij absoluut niet tegen hoe levendig die "grote bak" met het kleinere motorblok is. Moet er wel bij opmerken dat ik geen 4wd heb maar 2wd. Dat scheelt ruim 100 kg wagengewicht en verliezen in aandrijfkrachten.

Het schuimbad is juist in deze donkere dagen een voordeel. Je haalt er al het zand en andere troep die op de lak zit mee weg op een zo veilig mogelijk manier (om krassen te voorkomen). Hogedruk reiniger in bezit is wel een vereiste want op basis van het merk van dat apparaat koop je de lans. Leuk speelgoed, ook om foamparty's mee te verzorgen.  ;D

van_den_berg

Welk product gebruik jij voor t foambad?
Vandaag de bossen in geweest (en met dank aan onze nieuwe buren) een dikke laag zooi op de auto liggen na oud op nieuw......


Gr.

CvW

#41
Ik heb alles nog uit de oude lijn van Autobrite. Zowel de lans als de Super Snow Foam. Vorig jaar heb ik (weer) zo'n jerrycan foam concentraat van 5 liter besteld en ik zie net dat ik daar bijna 4 jaar mee doe.  :D
De Autobrite lijn wordt niet meer verkocht, alles is nu van Lancia en ik zou nu de Monello foam kopen. Voordeel: de lans kost nog maar de helft qua aanschafbedrag. Nadeel: het foammiddel is iets duurder maar per saldo ben je voor de totale combinatie goedkoper uit.


van_den_berg


CvW

1 tandje verkeerd, 1 tandje verkeerd op 1 as en je hebt een heel ander motortje onder de kap. De distributieriem heb ik het dan over hé.
- Rommelig stationair lopen
- Hikken bij lage toeren (whoo-whoo effect)
- Motormanagement meldingen met inderdaad code P0300 (die tevoorschijn komt als je optrekt na stationair draaien)
- Afslaan als je stopt
- Geen kracht in het blok bij lage toeren.

Vraag me niet waarom de kenmerken na verloop van tijd erger worden, want dat kan ik niet verklaren. De riem is namelijk in november vervangen bij levering van de Outlander. Sinds half december liep het motorblok onregelmatiger merkte ik. Stationair liep het helemaal niet mooi. En rond de Kerst was het drama want vanaf dat moment was zelfs stationair lopen een probleem.

WPI in Zevenaar heeft de Outlander vervolgens uitgelezen (P0300 random misfire melding) en op basis van die melding heb ik nieuwe bougies geplaatst. Helaas was dat ook niet de oplossing dus is de Outlander afgelopen week een dagje gaan logeren bij de dealer.  ;D
Als je dan het bericht terug krijgt dat de distributie 1 tandje verkeerd staat................. vallen allerlei kwartjes ineens op hun plaats.
Affijn, de Outlander is opgehaald omdat er garantie zit op de distributie en deze partij heeft alles keurig in orde gemaakt. Vanmiddag heb ik de Outlander weer in ontvangst genomen en ben met een grote lach op mijn bakkes richting huis getoerd. Dat ene tandje maakt zo'n wereld van verschil in loopcultuur van het motorblok.....  :o Nu heerst er rust als de motor stationair draait en loopt alles heel soepel en gebalanceerd (geen schokken). Jammie.  :)

4Koen63

Mooi om te horen dat dat ook weer goed gekomen is :)